Autoblog advies: lezer speelt eigen Sinterklaas!

Auteur: , 84 Reacties

Oohhh, kom er eens kijken...

Aston Martins

Het is weer de tijd van het jaar. Overal warme chocomelk, verse speculaas, en Dieuwertje Blok op televisie. Oh, en overal pepernoten. Dat is de reden waarom we het Sinterklaas feest zo leuk vinden. Gezelligheid, lekker eten en drinken en, ehh, Dieuwertje Blok dus. Maar is dat ook zo? Natuurlijk niet. De enige reden waarom we het feest leuk vinden is de zelfde reden waarom we als kinderen Happy Meals aten: vanwege de cadeautjes natuurlijk! Al dan niet in de vorm van Dieuwertje Blok. Zo, dat probleem ook opgelost. Maar niet voor trouw Autoblog-lezer Jan. Hij is dit jaar begonnen met het volgen van Autoblog en kan met name de rijtesten en adviezen waarderen. Thanks Jan!

Jan heeft een goed jaar gedraaid, want hij kan zichzelf trakteren op aangenaam vervoer. En met aangenaam bedoelen we zéér aangenaam! Op het moment van schrijven staat er een Audi Q7 voor de deur. Niet zo maar eentje, maar een 4.2 V8 met alle toeters en bellen. Jan rijdt bijna zijn hele leven SUV’s en is er een beetje op uit gekeken.

Hij wil nog graag eens de geneugten van een snelle coupé of sportsedan ervaren voor dat het niet meer kan. Meestal begin je in een lage auto om in een SUV je autorijdende carrière te eindigen. Om een beeld te krijgen van de eisen en wensen van Jan heeft hij onderstaande tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Audi Q7 4.2 FSI quattro
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:Tot €100.000
Jaarkilometrage:15.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Af en toe vernieuwing is niet verkeerd
Gezinssamenstelling:2 personen
Voorkeursmerken /modellen:Snelle sedan,sportwagen
No-go modellen / merken:Suv, japans, chinees ,koreaans

Er zijn twee standaard keuzes die we gewoon moeten behandelen. De BMW M5 en Porsche 911 zijn niet voor niets jarenlang de absolute vedettes in hun klasse. Misschien een beetje saai, maar als je voor 100 mille de beste sport sedan wilt, is de M5 de beste keuze. Wil je de beste coupé, kijk niet verder dan de 911. Zo simpel is het. Echter, de verschillen zijn kleiner dan ooit. Dus eerst de usual suspects:

BMW M5 Competition (F10):
De M5 (rijtest) is vanaf dag één leider in zijn klasse geweest en is dat eigenlijk nog steeds. De combinatie tussen sportief en comfort is briljant. In het normale verkeer kun je rustig mee tuffen. In tegenstelling tot zijn voorganger heb je een grotere tank, betere transmissie en flink meer koppel onderin. Maar het is nog altijd een M5, dus op het circuit staat ‘ie zijn mannetje, in tegenstelling tot zijn concurrenten. De M5 is een uiterst capabele sedan wanneer het moet en een complete hooligan wanneer het kan. Het Competition pakket versterkt dat alleen maar, zonder echt oncomfortabel te worden.

BMW

Porsche 911 Carrera S (991.1)
De 991 generatie van de 911 is wederom een steengoede aanbieding. Aan de ene kant heb je een keurig interieur, puike navigatie, goede stereo en comfortabele stoelen. Maar als je er voor wilt gaan dan is er een 400 pk sterke atmosferische boxermotor, handbak (of PDK) achterwielaandrijving en een top wegligging. De reden dat een 911 (rijtest) zo populair is laat zich eenvoudig verklaren. Je hebt het beste van twee werelden. Restwaarde is ook top, trouwens.

Porsche

Ok, de standaard keuzes hebben we nu gehad. Dan gaan we nu, speciaal omdat het Sinterklaas is extra veel opties langs. We beginnen met een snel doch comfortabel en gaan zo richting raszuivere sensatie-aanbieders:

Bentley Continental GT Speed
Eigenlijk ook een beetje een standaard keuze. Het is een beetje de VW Golf van St. Tropez en met een goede reden. Een Continental is dagelijks prima te gebruiken, zeer luxe, enorm comfortabel en zeer snel. De ‘Speed’ uitvoering doet daar nog een schepje bovenop. Met 610 pk zul je nooit vermogen te kort komen. Onder de Bentley rijders was de ‘Speed’ iets te sportief, maar de hardere ophanging, bijtgrage remmen en aangescherpte gaspedaalrespons doen wonderen. Voor 100 mille vind je een exemplaar uit 2009 met 60.000 km op de klok. Ben je van plan om veel 300 plus te gaan rijden, kijk niet verder!

Bentley

Mercedes-Benz CLS 63 AMG (C218)
We hadden dit lijstje met gemak kunnen vullen met Mercedessen en AMG’s. De keuze is enorm. Omdat het Sinterklaas is doen we meteen het leukste. De CLS 63 AMG (rijtest) is een auto die (onterecht) nog wel eens over het hoofd gezien wordt. Technisch gezien is het gewoon een E-klasse, dus je hebt alle luxe dat ook gewoon werkt. Maar de ranke lijnen zorgen voor een totaal andere uitstraling. Als AMG is het niet de meest subtiele auto, maar dat maakt niet uit. Je werkt er hard voor, dus mag dat beloond worden. En belonen doet de AMG. De 5.5 V8 met twee turbo’s is een absoluut koppelmonster met een NASCAR-achtige sound. Niet zo ordinair als de 6.2, maar voldoende om te laten weten dat je met 554 pk en 800 Nm op weg bent. 800 Nm. Voor ongeveer 80 mille heb je een exemplaar uit 2012 met 40.000 km op de klok.

Mercedes

Aston Martin DB9 Volante Touchtronic
Als het om stijl gaat is er misschien maar één optie. De Aston Martin DB9 (rijtest met Sacha!) is op geen enkel meetbaar vlak de beste in zijn klasse, maar laat ook niet écht steken vallen. Er zijn echter twee punten waar de DB9 enorm veel punten scoort: het uiterlijk. Dat is bloedmooi, nog altijd een van de mooiste auto’s ooit gebouwd, zelfs als Volante (cabrio) werkt het uitstekend. En die machtige V12. Ok, een beetje snelle BMW of Audi schud je niet af, maar dat maakt niets uit. Dat zijn boy-racers. De Aston Martin is een auto voor de gentleman. Voor 90 mille kun je een exemplaar vinden uit 2007 met 35.000 km op de teller. Geïnteresseerd? Check het aankoopadvies van @CasperH om te zien waar je op moet letten.

Aston Martin

Maserati Gran Turismo S 4.7 Automaat
Toen de Gran Turismo (rijtest) op de markt kwam was het een draak van een auto. Gelukkig verbeterde dat enorm met de jaren. De auto kreeg een grotere (4.7 liter) motor voor meer koppel onderin, de gerobotiseerde bak ging eruit ten faveure van een échte automaat en het onderstel werd aangepast. Nu was het daadwerkelijk een Gran Turismo. Comfortabel voor elke dag, maar met absoluut een randje. Ondanks dat het waarschijnlijk de langzaamste uit deze lijst is, is de motor het meest spectaculair. Een exemplaar uit 2011 met 39.000 km doet nu ongeveer 90 mille.

Maserati

Audi R8 5.2 FSI quattro
Deze auto zit precies op het middelpunt van uiterst sportief en dagelijks inzetbaar. De R8 heeft die hemelse 10 cilinder motor met maar liefst 525 pk. Nu zijn er meer snelle Audi’s, maar de R8 V10 (rijtest) is ook leuk als je niet op de snelweg zit. Bergwegen, circuits, landweggetjes: de R8 voelt zich overal thuis. Een auto die waanzinnig weinig punten morst en veel scoort. Nadeel: die R-Tronic bak is niet geweldig, alhoewel er slechtere sequentiële bakken zijn. Een handbak is zeldzaam en de S-Tronic kwam pas later met de facelift (en is dus een stukje duurder). Wel belachelijk veel waar voor je geld, want voor 90.000 euro heb je een 5 jaar oud exemplaar welke 60.000 km gelopen heeft.

Audi

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)
Je kan natuurlijk ook gaan voor de auto waar héél auto-minnend en AutoBlog-lezend Nederland naar uit heeft gekeken. Op zich heeft de Alfa Giulia Quadrifoglio (rijtest) wel een paar goede troeven: die 2.9 Ferrari V6 is serieus krachtig, de aandrijving is op de achterwielen en je krijgt duimen van iedereen, inclusief @Wouter. Nadeel: het interieur is slechts ‘wel aardig’. Groot voordeel: fabrieksgarantie! Ook een fijne gedachte. Een beetje compleet demo exemplaar moet je voor 100.000 euro op de kop kunnen tikken.

Alfa Romeo

Jaguar F-Type S 5.0 S/C
Mocht de Aston Martin je slechts aanspreken op je oudere innerlijke tweedjas, is dit een goede optie. De Jaguar F-Type (rijtest) is brutaler, assertiever en directer. Het onderstel is behoorlijk hard, bijna te hard. De bagageruimte is belachelijk klein. Maar maakt dat uit? De AJ-III V8 is een absoluut pronkstuk. Met 495 pk al meer dan voldoende (alle sterkere uitvoeringen hebben te veel power). De eerste exemplaren uit 2013  komen in beeld voor 100 mille. Een coupé is ook mogelijk, maar dan moet je genoegen nemen met een 340 of 380 pk sterke V6.

Jaguar

Nissan GT-R Black Edition
Je gaf aan niet gecharmeerd te zijn van Japanse auto’s. Maar je gaf ook aan prestaties erg op prijs te stellen. Als snelheid ook maar een kleine issue is, is de GT-R een absolute contender. De Nissan GT-R (rijtest) is namelijk sneller dan alles in dit rijtje. Of het nu op de dragstrip, het circuit of de op AutoBahn is: de Nissan GT-R laat elke auto vier uitlaatpijpen en vier ronde achterlichten zien. Ondanks dat de GT-R goed dagelijks is in te zetten ondervind je wel wat hinder van het hyper-competente karakter van de auto. Het onderstel is plankhard en de transmissie nogal ruw. Het is niet eens de duurste keuze. Voor 80-85 mille heb je een laat 2012 exemplaar met 550 pk onder de kap en 30.000 km onder de wielen. Heb je nog wat over om het blok te kietelen, 800 pk is geen enkel probleem. De punten waar je op moet letten vind je hier.

Nissan

Chevrolet Corvette Z51 (C7)
Mocht je een nieuwere auto wensen die voldoet aan alle eisen, bekijk deze dan even. De zevende generatie van de Corvette (rijtest) is beter dan ooit. De motor is een pareltje. Voldoende koppel onderin met een lineaire vermogensopbouw. De enige Duitser die daarbij in de buurt komt is de boxer uit de GT3. Wegligging, sturen, remmen: alles is op het niveau van de Europese top. Het uiterlijk was even wennen, maar ‘klopt’ telkens beter. Met name in een donkere kleur een bijzonder indrukwekkende verschijning. Een 2014 model met proefrit-kilometers vind je voor zo’n 100.000 euro.

Chevrolet

Ferrari F430
Je zou het niet zeggen, maar er zijn verdomd weinig Ferrari’s te vinden in het budget. Als je niet ouder wilt gaan dan 10 jaar zijn er maar twee opties: de 612 Scaglietti en F430. Ondergetekende is enorm fan van de 612, maar durft hem absoluut niet aan te raden. Peperduur in onderhoud, gevoelige elektronica, brakke transmissie en een enorme afschrijving. Niemand zit te wachten op een bescheiden vierzits twaalfcilinder. De andere optie is een F430 (rijtest). We moeten er bij vermelden dat je met 100.000 euro aan de onderkant van het aanbod zit. Desalniettemin kun je heel aardige exemplaren vinden met wat meer kilometers. Aan alles voel je dat dit een sportwagen van het zuiverste water is. Daar wordt je altijd aan herinnert, ook als je rustig aan wilt rijden. Deze auto’s kunnen zichzelf niet ‘uit’ zetten. Maar dat is karakter. Voor koopadvies kun je je wenden tot ons aankoopadvies of een vraag stellen aan @viezefreddyw, die een heuse F430 Spider in de garage heeft staan.

Ferrari

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



84 reacties

DB9 coupé hands down
Maserati Quattroporte sport gts
Lamborghini Gallardo
Ford Mustang
Chevrolet Camaro

@svdv: xep. Of een dikke Tesla Model S. Een “PD-L” uiteraard.
Orgaanvernietigend snelle Coupé en toch zeer comfortabel. Beauty en beest in één.
@fijnkonijn: sedan*
@mikkeloentje: ik vind dat het een Sedan is. Dus is het een Sedan.

I reject reality and replace it with my own*

*Adam Savage
@fijnkonijn: Ik vind dat het een sedan is, omdat het eruit ziet en wordt verkocht als een sedan.

Model S is designed from the ground up to be the safest, most exhilarating sedan on the road.*

*tesla.com
@svdv: aan de quattroporte moest ik ook meteen denken
De cls zou mijn keuze zijn. Geweldige bak
@maghreb030: ziet er goed uit ook
@banaan7: klopt, en met de duitse kwaliteit zou die ook goed lang mee kunnen gaan
@maghreb030: Ja, maar dan nog liever een CLS500. Vraag me sowieso af waarom er zo wel ‘topmodellen’ tussen staan. De Jaguar F-type 3.0 is ook prima naar mijn mening.
Daarnaast is een auto als een F430 en verwanten misschien niet zo geschikt als dagelijks vervoer.
@granlusso: met duits zit je eigenlijk altijd goed
Ik zou in ieder geval voor een coupé gaan. Die supersedans zijn op rijhoogte na niet heel veel anders dan je Q7. Ik zou voor de 991.1 gaan, óf de F-Type óf de R8/DB9. Als je heel graag je geld wilt verbranden, ga dan voor de Alfa/Maserati/Ferrari.
Voor 100k is de keuze echt enorm.. Het is maar net wat je bevalt, veel testrijden is de boodschap!

Ik zou kijken naar een Porsche Panamera
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=295171415

Of een S8
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=297838305

Benieuwd wat de beste man uiteindelijk gaat kiezen eerlijk gezegd.
@misterdrogba: Een snelle, lage sportauto… Dan is een directie limousine toch niet wat mij te binnen schiet. Anders zou ik direct voor een s8 tekenen.
@phaeton: ach als het dat maar is.. zet je hem wat lager met de luchtvering, geen probleem!
Waarom niet iets ‘ voor erbij ‘ ?
Iets wat meer legendarisch is ?
E-type om maar iets te noemen, iets klassieks Lancia’s, iets ur-quattro’s ?
@desjonnies:
Klassieke Lancia’s…..
Lancia heeft gewoon de twee perfecte sportwagens gemaakt. De Aurelia Spyder en de Fulvia Zagato. Die eerste is volkomen onbetaalbaar, maar die tweede; daar staat er eentje van te koop in Nederland:
http://www.montagna.nl/nl/modules/catalog/products/lancia-fulvia-sport-zagato/

Automotive perfectie. Iets beters bestaat er eigenlijk niet, kwa ontwerp en techniek. Die dikke sportstoelen ook *kwijl!*
Als Jan die koopt verdient ie een plek in de nog op te richten Autoblog Hall of Fame! ;-)
@Rob: laten we zeggen ieder zn smaak… wat een gedrocht sorry
Lastig lastig, doei mij maar de Maser!
Lekker lijstje zeg!
Kan alles wel waarderen, elke keer bij de volgende optie had ik zoiets van ‘ja, deze moet het worden’…

Wat ik zou kiezen? De Maserati, Corvette of 911.

Ben benieuwd wat Jan kiest!
Zo iets lijkt mij wel wat :

BMW 6 Serie M6 Gran Coupé (bj 2013, automaat)
http://link.marktplaats.nl/m1113712994?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad
@ronald: Speciaal ingelogd om deze te kunnen plussen. Absoluut eens.
@ronald: wauw wauw wauw. Wat een geniale wagen!
Een tweedehands sportwagen als een R8, DB9, Cont GT, GranTurismo GT, etc. kosten natuurlijk handenvol geld. Een F-Type is ook ongelooflijk baggere kwaliteit, maar dan heb je tenminste nog garantie. Belangrijk bij zo’n auto. 911 is natuurlijk een nog meer betrouwbare keuze.
@kapiteinaudi: Een F-type bagger kwaliteit? Wat voor prinses op de erwt ben jij?
@mikkeloentje: Is in ieder geval een van de minst kwalitatief gebouwde auto’s waar ik al in gereden heb. Zo viel de cover van de achteruitkijkspiegel er eens vanaf tijdens het rijden. Verder voelen de materialen goedkoop en de startknop en flippers zijn gelakt in een goudkleurige lak (bij S en R in ieder geval) en die bladdert erg snel af. Ook is de lak van slechte kwaliteit en boordevol “orange peel”. Leuke kar, dat dan weer wel. Een baby Aston is eigenlijk wat het is, maar wel met dat rauwe van een Maserati of Ferrari. Als jonge occasion die nog garantie geniet zeg ik doen, maar een nieuwe voor ruim 100k is gekkenwerk. Teveel afschrijving en na 5 jaar is die auto praktisch naar de tering. Vraag me dan ook altijd af hoe dat zit met andere JLR producten.
@kapiteinaudi: Dat zijn ook wel een beetje moment opnames denk je niet? Ik had eens een GranTurismo waarbij de bekleding van de deur op m’n schoot lag toen ik de deur dichtgooide. Maar die F-type had ik echt niks op aan te merken toen ik hem een weekend had. Zelf reed ik destijds een A8 (4H) dus qua interieur afwerking had ik wel iets moeten zien in die F-type als het ruk was gok ik. Moet je wel toegeven dat ik niet de “S” of “R” mee had, dus van die flippers geen idee. Maar het voelde aan als een goede solide auto en tevens een van de leukste die ik gereden heb.
@kapiteinaudi: ik heb een v8s en je hebt gelijk. Het interieur – op het leder v zetels en stuur na – kwalitatief zwak. Hard plastic en goedkoop. Anderzijds wel cosy. Het meridian soundsystem (optie @ 3.5 k) is wel weer lekker. Maar god, dat ding ziet er lekker uit. En is ook heel erg leuk om mee te rijden. Bijna ridicuul geluid vd hamerende v8. Het is wel een auto die je blij maakt. Ik heb hem nieuw gekocht. Coup de foudre. Mocht ik het kunnen overdoen: nooit. Wel oppikken bij pakweg 6 a 7 jaar oud voor een prikje om je sunday morning drive te doen. The F stands for fun, ian callum bij introductie.
Ik dacht inderdaad ook gelijk aan een F430!
Een Tesla Model S.
Spectaculair goede auto! Het rijdt zoveel lekkerder dan welke auto met verbrandingsmotor dan ook.
Het bindende kleuradvies is trouwens rood. Dat knalt er lekker uit.
@Rob: lekker dan, geef je 100k uit en je wordt door autokennend Nederland voor een bijtelling schraper aangezien ;)
@rob:
Overigens zijn alle auto’s die Willem noemt wel het recept voor torenhoge onderhoudsfacturen en hebben ze allemaal een gigantische draaikolk in de tank…. Moet je maar net willen. Wil je dat niet, of vind je dat het wel wat minder kan; zie daar weer de Model S! ;-)
@rob: Als ik een budget van 100.000euro had zou ik er voorbij lopen. En ja ik heb ervaring met Tesla’s. Ik durf ook te zeggen dat het in bepaalde opzichten beter rijd dan een auto met verbrandingsmotor. Maar het is gewoon niet mijn cup of tea, dat elektrische rijden.
Wel eens dat rood de beste kleur is overigens.
@Rob: sorry, maar een tesla model S rijdt echt niet beter dan een ferrari/aston martin/porsche etc. Ze rijden goed, dat absoluut, maar niet beter
@jeroen13:
Beter is niet perse lekkerder.
Een Ferrari met zijn stugge vering, hoop kabaal, weinig ruimte, slecht zicht en zenuwachtige motor is niet mijn definitie van lekker rijden.
Challenger Hellcat!
@jrsmoke: bpm is alleen al een ton…
@spykerboy: en de rest 2 tientjes, je kan toch wel iets over het budget gaan??
@jpoers: Oja, laatst stond er 1 tekoop in nl, 99,999 euro incl btw invoerkosten etc, excl bpm…
Koop nieuw !!

Porsche 718 met jouw budget is het gelijk het topmodel.

BMW M4 of een Alpina variant van de 4 serie.
Voor mij de GT-R
Cls
Er staat nog een nieuwe Tesla Model S P90D te koop voor iets meer dan een Ton.
Kost zakelijk 39000 euro netto en nu nog volledig 4% bijtelling plus 2,7 % btw vereffening privegebruik per jaar. Volgend jaar alleen over de 1e 50.000 euro 4% daarboven 22%.
Houd je geld over voor een leuke cabrio!
@kobus1967: ‘vanaf 2019’ bij mijn weten. Waar heeft u deze info vandaan?
@amg65: Je hebt gelijk, mijn fout.
C7 of F430, echte sportwagens imo
Dit is wel echt een moeilijke hoor…
CLS63 of
Guilia QV of
GTR R35
Een atmosferische 911 Carrera GTS met handbak zou bij mij toch wel erg hoog op het lijstje staan. Zelf zou ik toch voor de Corvette of GTR gaan, maar ik kan het ook goed begrijpen als dat niet is wat je zoekt. Het vorige model E63 5.5 zou bij mij bovenaan staan als ik een Sedan zou zoeken.

De exoten als de DB9 zou ik links laten staan. Vind hem erg gaaf en heerlijk er uit zien, maar hoor er alleen maar drama verhalen over.
Jan, maak heel autoblog blij en ga voor de guila! Anders de 911
@willeme: Geen Yolo??
@shibby: niks mis met een 911, maar wel tikkie saai. In de betere buurten staat er oo iedere oprit wel een grijze 911. Soort golfje voor de wat beter bedeelden, zeg maar ;)
@bluebird: mee eens, maar voor het betere stuurwerk is een 911 geen straf
er is zoveel moois te koop voor dat geld
blij dat ik niet hoef te kiezen zou er weken van wakker liggen en heel veel auto’s gaan bekijken/proefrijden ;)
zo zie je maar rijk zijn valt niet mee
ben benieuwd wat jantje voor moois gaat aanschaffen
@bmwpowerm5: Helemaal mee eens vooral veel proefrijden, want de jacht is vaak mooier dan de vangst!
Ik ga voor de GT-R of voor de bentley
Al een paar keer gehoord, maar graag even laten weten wat het geworden is, ben zeer benieuwd/nieuwsgierig
Ik bemin autos en haat, HAAT die nieuwe Alfa Giulia. Lelikke bak met turbos = nee nee, driewerf nee.
Het zijn stuk voor stuk allemaal uitstekende auto’s die zeer goed bij jou zullen passen, absoluut. Uiteraard kan ik je wat vertellen over de F430. Zoals gezegd staat er hier sinds juli een Spider op de oprit. We zijn er uiterst tevreden over, het is echt een fantastische auto om te rijden. Geweldige handling, prachtig geluid en ik vind hem nog zeer goed te rijden voor langere afstanden. Zoals je kan lezen bij de post van de Spider op Autojunk, reden we naar Kroatië met dat ding. Ging echt uiterst prima en zonder pijntjes. Ook de lange zit ging prima, geen last van de rug of wat dan ook. Ook qua onderhoud is het prima te doen, zeker in vergelijking met zijn voorganger de 360. Ook denk ik dat nu het juiste moment is om er eentje aan te schaffen. Qua investering zou(!!) het een mooie auto kunnen zijn. Het is de eerste Ferrari met de welbekende Manettino-knop, het is de laatste mid-enginge Ferrari zonder dubbele koppeling, en als Spider is het de laatste Ferrari met een stoffen kap. Uiteraard mag de fantastisch klinkende atmosferische(!!) V8 ook benoemd worden. Ik persoonlijk vind het een uitstekende auto om te rijden. Maar hij is zeker niet luxe. Cruise control? Vergeet het maar, heeft hij niet. Uitstekend werkende navigatie? Heeft wel navigatie maar werkt bagger. Bluetooth aansluiting voor je telefoon? Heeft ie, maar werkt ook bagger. Maar als je er in rondrijdt dan boeit dat je echt niet meer. Althans, mij niet…

Wil je comfort en snelheid? Genoeg keuze. 911, Bentley GT, F-type en de Maserati Gran Turismo. Allemaal uitstekende auto’s. Wil je hardcore supercar voor dit geld? Neem de F430 en hij zal je nooit teleurstellen. Succes!!
@viezefreddyw: mooi verhaal!
Ferrari 599 zou ik zelf doen, je ziet ze al is voorbij komen in de prijsklasse…
R8!
Met dat budget en met zo weinig eisen is het gemakkelijk om iets te kiezen waar je, met fatsoenlijk onderhoud, weinig meer op af schrijft. Dat zou mijn keuze zijn. Een F355 bijvoorbeeld, is een stuk mooier dan de F430.
Eigenlijk zijn de wensen die hij aangeeft niet specifiek genoeg om een keuze te maken uit de door Autoblog genoemde suggesties. Voor een goed sturende, sportieve wagen waar je 15.000 km’s per jaar in maakt kom je al snel bij een 911 uit. Wil hij toch 5 man plaats kunnen bieden dan zou ik voor de Giulia gaan.
Dodge Viper, als je snelheid wilt is dit de auto
Ik zou voor de R8 V10 gaan. Allereerst vind ik dat gewoon een erg mooie auto. De versnellingsbak vond ik zelf bij lage snelheden even wennen, maar de wegligging, de respons en het geweldige geluid van de V10 maken dat zeker goed. Aanrader voor de R8 zijn dan ook andere uitlaten van bijvoorbeeld Capristo, gegarandeerd een lach op je gezicht als je het gaspedaal intrapt!
Hetzelfde geldt in mindere mate voor de GranTurismo S. Ondanks dat ie qua wegligging en kwaliteitsgevoel niet kan tippen aan de R8, klinkt de Maserati wel echt super, en dat laat je alle gebreken snel vergeten :)
Maakt niet uit welke je kiest, gefeliciteerd met je nieuwe auto. Het zijn voor de meeste mensen stuk voor stuk droomauto’s! Geniet ervan!
F430 of Granturismo S.
BMW M3 (of M4). Praktisch om alle dagen te gebruiken, zeker als je van een Q7 komt. En verder ongelooflijke pure sportprestaties voor weinig geld. En het verbruik valt ook nog best mee!
How about a brand new Audi S5? Lekker zelf samenstellen ipv meuk van een ander!
een nieuwe cadilac cts V man wat is dat ding een monster, zeker eens naar kijken als je ook naar een m5 uitkijkt, een orgineel alternatief en een pak sneller
https://i.ytimg.com/vi/vJwdyBk_qeg/maxresdefault.jpg
Ik zou kijken of ik een dodge challenger hellcat zou kunnen importeren of een shelly gt 500 supersnake van classic recreations
Ik zou die F430 links laten liggen. Oud. Klappen in je rug bij het schakelen door de single clutch (bij de F1). En dat zeg ik als Ferrari fanboy, en me voor kan stellen dat de stap tussen een Q7 en een F430 veel te groot is. Ik zou of doorsparen voor een 458, of iets anders kiezen. Mijn keuze zou zijn; 911 of F-type. Die laatste dan wel als coupe. En met 380PK. Die vind ik nu eenmaal mooier.
Ik denk niet dat ik zou kunnen kiezen, oh wacht, dat luxeprobleem zal ik niet gauw hebben.

Maar voor 100k, koop ik een niet te oude alpina touring, een setje mooie velgen, en een dikke tweewieler voor de kicks…
Easy een snelle sedan kan altijd nog, je bent met z’n tweeën dus die sportwagen klinkt interessanter.

Ik zou zeggen Porsche Cayman of een BMW M2, allebei messcherp met een hoog fungehalte en ook niet onbelangrijk minder duur in onderhoud dan de opgenoemde Aston, Bentley, Ferrari, Maserati of de GT-R.
BMW M3 CSL
Doe jezelf en ons een plezier en neem een giulia
Stukje over de Maserati Gran Turismo klopt niet: dat versnellingsbak verhaal slaat op de Quattroporte, niet op de Gran Turismo: die heeft wel altijd een volwaardige automaat gehad.
Ik zou voor de standaard keuze gaan denk ik, gewoon omdat ik ze waanzinnig vind:

1. Als je iets praktischer wilt zou ik uit dit lijstje de m5 nemen. Maar kijk ook eens naar de m6 gc.

2. Anders de 911. Porsche is echt een droom voor me, dus die :)
Wat een prachtig lijstje! Gwn wel voor de gtr gaan, sneller dan de rest, comfi, je kan je hond meenemen, de buurman krijgt een harde plasser, je voelt je 13,6 jaar jonger, je kan tunen tot je blut bent, je rijdt max verstappen eruit, en zelfs maxima geilt op je
@crisert55: tunen tot je blut bent hahah. Goeie
Porsche cayman 981 GTS in Miami blue

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).