Autoblog advies: hippe crossover voor € 22.5k

Auteur: , 83 Reacties

Wat zijn de opties als je een hippe stoere, premium-crossover zoekt?

Mini Countryman JCW

Voor het advies van vandaag gaan we op zoek naar een super-populaire auto: een premium crossover. We kunnen er grapjes (of columns) over maken, maar het zijn populaire auto’s. We leggen even kort uit waarom. Een crossover is handig met drempels, heeft een hoge instap, heeft een eenvoudige toegankelijke achterbank plus kofferruimte en natuurlijk is er het stoere voorkomen. Een crossover smoelt vaak wat stoerder dan een reguliere hatchback.

Dan het premium gedeelte. Waarom zou je dat doen? Daar zit natuurlijk een stukje merkbeleving bij. Laten we niet doen of dat niet bestaat, want bij veel producten speelt het gewoon een rol. Kijk maar naar je kleding, smartphone of dus in dit geval je auto. Ook zijn er daadwerkelijk intrinsieke voordelen aan premium producten. Omdat het zo gewild is, valt de afschrijving in verhouding erg mee. Ook zijn vaak de interieurs een stuk verzorgder qua gebruikte plastics en materialen. De afwerking staat ook op een net iets hoger niveau. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn, maar vaak is het wel zo. Ook kun je bij premium producten bizar veel opties bestellen. Inderdaad, sommige opties zouden er standaard wel op mogen zitten, maar vaak zijn er ook veel specifieke opties mogelijk. Denk aan een grote keuze qua bekledingen, lakkleuren, velgen en accessoires.

Autoblog-lezer Gertjan is op zoek naar een premium crossover. Op dit moment heeft hij een Range Rover Sport TDV8. Een geweldige auto, maar de vaste lasten zijn bijzonder hoog. Er moet dus een auto komen waarvoor geen vrachtwagenrijbewijs vereist is. De auto van de vrouw van Gertjan gaat er overigens ook uit. Zij rijdt een Fiat 500. Nou ja, rijdt. Zowel Gertjan als zijn vrouw werken beide vanaf huis, dus die auto wordt bijna niet gebruikt. Er moet één auto voor in de plaats komen. Zelf hebben ze al zitten kijken naar een Audi Q3 bijvoorbeeld. Maar zijn er nog meer opties? Hieronder staan de wensen en eisen van Gertjan keurig in een tabel:

Huidige /vorige auto's:Range Rover Sport TDV8
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Beide
Budget:€ 20.000, € maximaal 22.500
Jaarkilometrage:10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Van 2 auto's naar 1
Gezinssamenstelling:Ik en mijn vrouw
Voorkeursmerken /modellen:BMW, Audi, MINI
No-go modellen / merken:Opel, Ford, Koreaans en dergelijke

Wat mis je door de no-go’s?
Opel was er relatief laat bij met de crossovers (Grandland X en Crossland X). Prima auto’s, maar nu nog duidelijk boven het budget. Bij Ford mis je wel een auto en dat is de Kuga. De eerste generatie Kuga is een bijzonder goede en fijn rijdende auto. Op de hoge nieuwprijs na is het lastig om een minpunt aan deze auto te vinden. In vergelijking met een Audi is de wegligging (veel) beter, de motor betrouwbaarder, de prijs-kwaliteit houding veel gunstiger en het uiterlijk sportiever. In het budget zijn er ook prima exemplaren te vinden, sommige zelfs met een epische vijfcilinder. Het interieur van de Kuga is on-Ford goed. Kortom, staar je niet blind op badges, dit is de beste auto in de klasse waarin je zoekt.

Ford Kuga Individual '11

Audi Q3 2.0 TFSI quattro S-Line (8U)
€ 21.500
2012
95.000 km

Toen de Audi Q3 net geïntroduceerd werd, vroegen we ons allemaal af: wie gaat dit kopen? Heel erg veel mensen, zo zou blijken. De Q3 was voor velen een ideale auto. De compacte crossover heeft op zich ook wel zijn kwaliteiten. Het is alleen lastig om een punt te bedenken waarop de Q3 beter scoort dan bovenstaande Kuga. Ah, het navigatiesysteem van de Audi is véél prettiger in het gebruik. Nu was dat een peperdure optie, dus grote kans dat het er niet op zit. Qua rijden is het niets bijzonders. Hoepel je naar links, dan gaat de auto naar links. Stuur je naar rechts, doet de auto dat ook. Tot zover de rijbeleving. Ze zijn tweedehands behoorlijk prijzig, dus je kunt alleen kiezen uit vroege exemplaren. Die 2.0 TFSI motoren kennen hun issues met de schraapveren, dus check dit aankoopadvies even. Dankzij de vier ringen is het een auto die zijn waarde goed vast houd en sommige zijn zeer luxe uitgerust met opties die je normaliter op een A6 of groter ziet.

Audi Q3 2.0 TFSI S-Line quattro (8U) '12

Mercedes-Benz GLA 200 Urban (X156)
€ 22.500
2014
85.000 km

Bij de Mercedes-Benz GLA vraag je je bijna af wat er zo crossover aan is. Van een afstandje lijkt het wel een reguliere C-segment hatchback. Zet ze naast elkaar en je merkt dat de GLA een fijnere instap heeft en een stukje hoger is, ook de bodemspeling is een stukje groter. Heel erg ruim is de GLA niet, maar het interieur is vrij praktisch. Voorin zit je overigens prima, dus wat dat betreft voldoet het perfect aan de gestelde eisen. Qua rijden is de beweeglijke GLA stiekem iets leuker dan de statische A-Klasse, wie had dat gedacht? De Mercedes-Benz badge is heel erg premium en je rijdt (nog) in een model dat nieuw verkocht wordt. Nadelen? Ze zijn lastig in het budget te vinden en de prestaties houden niet echt over. Het gewicht van minder dan 1.300 kilogram is dan wel weer gunstig.

Mercedes-Benz GLA 200 Urban (X156) '14

BMW X1 sDrive20i Upgrade Edition (E84)
€ 21.950
2013
75.000 km

Als het om autorijden gaat, dan is de deze X1 van na de facelift een hele goede optie. De eerste generatie X1 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Veel auto’s in deze klasse zijn een opgepompte C-segment hatchback. Zo niet de X1, dat is eigenlijk een verkleinde en opgehoogde 3 Serie van de E90 generatie. In deze uitvoering, met de relatief pittige ’20i’ motor en sDrive-achterwielaandrijving heb je de beschikking over prettige rijeigenschappen. Het interieur is echter bovengemiddeld krap voor deze klasse. De afwerking in het interieur is meer dan in orde, maar het materiaalgebruik is ‘meh’. Zeker bij niet al te luxe uitgeruste exemplaren is de sfeer zo gezellig als een Oekraïens fastfood restaurant.

BMW X1 sDrive20i Upgrade Edition (E87) '13

MINI Countryman Cooper S John Cooper Works ALL4 (R60)
€ 21.500
2012
55.000 km

Wil je een compleet andere ervaring dan de X1, maar wel iets BMW-gerelateerds, dan is de MINI Countryman een uitstekende keuze. De auto is al jarenlang ‘hip’. Sterker nog, sinds 2001 zijn MINI’s erg populair en dat is eigenlijk altijd zo gebleven, erg knap voor een retro-design object. In het budget kun je van alles vinden. Zo zijn er voldoende jonge Countryman Cooper modellen te vinden van een paar jaar oud. Maar als je iets verder scrollt, dan zie je ook iets oudere JCW’s voorbij komen. Deze hebben maar liefst 218 pk en zijn vaak erg compleet uitgerust. Ook is de instap relatief hoog. Zijn er ook nadelen? Ja, dit rijdt niet als een BMW en ook niet als een MINI. Het rijdt als een hoge, relatief zware (meer dan 1.400 kg) hatchback. Wat het eigenlijk ook is. Als laatste kent de auto de nodige aandachtspunten, wellicht iets meer dan je zou verwachten. Maar ja, dat premium gelijk staat aan betrouwbaar is natuurlijk een misvatting.

Mini Countryman Cooper S John Cooper Works (R60) '12

Mazda CX-5 2.0 SkyACTIV SkyLease GT-M AWD (KE)
€21.750
2013
70.000 km

Ja, we weten het. Een Mazda wordt niet direct gezien als ‘premium’. De auto doet denken aan de Ford Kuga. Het interieur schurkt tegen premium aan. Het is zeer verzorgd, zeker bij de sport-luxe GT-M uitvoering kom je niets te kort. De meeste exemplaren in het budget hebben duidelijk minder kilometers gelopen dan bij de concurrentie. De 2.0 motor levert in combinatie met AWD 160 pk, wat meer klinkt dan dat het is. Het is voldoende, maar het houdt niet over. Ook het feit dat het koppel laat geleverd wordt, betekent dat je flink toeren moet maken. Je kunt ook kiezen voor een 2.0 met voorwielaandrijving. Die is niet alleen lichter, maar levert ook 5 pk méér. Die kun je dan alleen weer niet in GT-M trim krijgen. Je kan niet alles hebben in dit leven. Qua betrouwbaarheid staat de auto zéér hoog aangeschreven. Grootste issue kan eventueel een niet functionerende kachel zijn. Dat was het wel.

Mazda CX-5 '13

Peugeot 3008 Allure 1.6 THP
€ 22.000
2015
50.000 km

Jazeker, dit Peugeot hangbuikzwijn wordt vandaag aangeraden. Laten we beginnen met het uiterlijk: het is geen ‘mooie’ auto, maar laten we eerlijk zijn, dat zijn wel meer auto’s uit dit lijstje niet. Ook is het niet een stoere SUV, het is een beetje een vreemde brei qua lijnen. Deze Peugeot is eigenlijk het automobiele equivalent van Meindl wandelschoenen. Het ziet er niet uit, maar dat interesseert je niets omdat het comfort zo hoog is. De 3008 is namelijk een heel fijne auto. De 1.6 motor is voldoende sterk, maar ook prettig qua koppelafgifte. Het onderstel heeft iets in de verte van scherpte, maar is voornamelijk ontwikkeld om oneffenheden voor je weg te filteren. Het interieur is opgetrokken uit verrassend fraaie materialen en ook de afwerking is redelijk voor elkaar. Nog een voordeel is dat er zat post-facelift exemplaren met rijke uitrusting te vinden zijn.

Peugeot 3008 '14

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4-Motion R-Line (5N)
€ 21.000
2012
90.000 km

De Tiguan is de Volkswagen-versie van de Audi Q3. De auto’s delen dezelfde bodemplaat en aandrijflijn. De rijervaring is dus grotendeels hetzelfde, ware het niet dat in dit geval de Tiguan 211 pk heeft. Daarmee zou je het kunnen zien als een soort ‘GTI’-uitvoering, zeker in combinatie met het R-Design exterieurpakket. Dat is het niet, het rijdt op zich prima, maar bovengemiddeld sportief is het allemaal niet. Het faceliftmodel in R-Line uitvoering smoelt bovengemiddeld goed, alhoewel dat natuurlijk relatief is. Het is een Volkswagen, dus niet zo premium als een Audi, maar toch is het lastig om te zien waar de Volkswagen onder doet voor de Audi. Deze uitvoering is vrij zeldzaam in het budget, mindere 1.4 TSI of non R-Lines zijn eenvoudiger te vinden, maar aanzienlijk minder leuk. Check hier het aankoopadvies van de Tiguan.

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4-Motion R-Line (5N) '

YOLO: Nissan Juke Nismo RS (YF15)
€ 23.950
2016
21.500 km

Zoals Jan Boskamp zou zeggen: “Ah, een Joekie!”. Als je echt een originele auto wil, moet je niet verder kijken. Het is een vreemde brij van veel vermogen, bijzondere hardware en een erg opmerkelijk uiterlijk. Deze Nismo-variant van de Juke (aankoopadvies) heeft sportkuipen, 19″ wielen en opvallende bodykit. Ook heb je 218 pk onder de rechtervoet, de transmissie is een automaat met dubbele koppeling. Eigenlijk is dit een Clio R.S. Trophy met een hoge instap. Die hoge instap was vereist, daarom opteren we vandaag voor de Nismo Juke (RS). Ze zijn wat lastig te vinden, een ‘gewone’ Nismo Juke is eenvoudiger. Maar de exemplaren die er staan zijn allemaal relatief jong en hebben weinig kilometers op de teller staan. Qua betrouwbaarheid hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken. Sommige exemplaren hebben nog gewoon fabrieksgarantie.

Nissan Juke Nismo RS (YF15) '16

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



83 reacties

Als ik voor dit segment zou gaan dan graag de Mazda. Technisch goed en waardevast
@chriscross: Inderdaad, de Mazda ziet er wat mij betreft het beste uit, valt mee kwa afschrijving en gaat vooral niet stuk. Ook heb je niet zo’n 13 in een dozijn audi, merc of de lelijke bmw. Over de Franse kraam maar niet te spreken. Die mini is dan wel weer leuk, maar in vergelijking met de cx5 is het gewoon veel minder auto.
@derx: Ik ben in Februari in een 2017 cx5 op wintersport geweest, fwd dus 165 pk, maar helaas had ik ook niet echt het idee dat ze allemaal wakker waren. De automaatbak die erin zat was ook niet mijn favoriet, besloot regelmatig bij 150 kmh terug te schakelen naar zn 4 bij heuveltje op, nee dan was de handmatige stand een stuk beter.
@jeroen82: jep, dad’s het nadeel van een na motor, weinig koppel onderin, dus eerder terugschakelen. Mazda had er wat mij betreft prima een turbo op mogen schroeven, maar volgens mij is Mazda niet zo van de turbo’s helaas.
@jeroen82: gevolg van een turboloze auto is dat ie hogere toeren moet draaien voor het bereiken van de maximale koppel en daar kan een automaat vreemd op reageren. Ik vind de skyactive blokken wel een mooi stukje techniek.
@jeroen82: omdat automaat bak continue zichzelf inleert met jouw rijgedrag en weeromstandigheden(sneeuw). Volvo zelfde verhaal. Bij veel sneeuw had de automaat bal 2 dagen nodig om tot zichzelf te komen. Daarom is bijv zf automaat bmw superieur.
@derx: als er iets 13 in een dozijn is dan is het wel de cx5. Onuitgesproken, voorspelbaar en dus saai. Plus het model gaat al even mee en is zeer goed verkocht wat het ook erg standaard maakt.

Prima auto verder hoor, alleen erg burgerlijk. Net als de Duitsers die jij noemt.
@chriscross: leuk dat iedereen hier altijd zo pro-Mazda is. Eigenlijk net als met Alfa en wijlen Saab. Niemand koopt ze, van Mazda snap ik dat overigens wel.
@escort77: Wellicht als ik 50plus ben , de mazda. Voor even niet.. De CX 7 vond ik dan wel weer leuk, maar nu te oud en niet zo zuinig
@escort77: Ik heb er twee op m’n oprit staan… Vertel, waarom snap je dat niemand ze koopt?
FIAT 500X of de Citroen DS4 zijn misschien ook het overwegen waard. Want volgens mij raken ze de die dingen aan de straatstenen niet kwijt. Mooie uitgangspositie wel voor een goede deal.
Gewoon geen crossover is het beste advies
@jje003: Alsjeblieft, een hele bak plusjes van mij!
@jje003: FIAT 500X zou ik dan weer niet in willen rijden. Wil wel wat meer comfort. De Citroen DS4 zou dan eerder in de buurt komen, maar ja, wellicht bij 50plus
Cross-overs zijn niet hip meer Jan en alleman en diens bomma rijden er mee…
Maar ieder zijn ding. Als het echt moet vind ik die nieuwe elektrische Porsche wel wat hebben, wil ik gerust 22,5k€ voor neerleggen.
En een Kona smoelt ook wel leuk. 😅
Ik rij een ford s-max met 250 pk (gechipt). Heb je ook een hoge instap als 5 persoons te krijgen. Kun je die mini in de kofferbak drukken
@jarnobakker: kost je wel iets meer wegenbelasting
@chriscross: De beste persoon in kwestie heeft een tijdje voor een SDV8 in een Range Rover van 2000+ kg wegenbelasting afgedragen, lijkt me wellicht iets wat minder van belang is in deze.

OT: Zelf absoluut geen fan van dit type auto. Doe mij een hatch/sedan/estate voor dit budget en eisen, maar ik zou in dit aankoopadvies voor de CX5 gaan. (Nog steeds) een mooie verschijning op de weg en betrouwbaar. Relatief licht ook nog eens. Ook de Mercedes lijkt me het overwegen waard, zie hem persoonlijk relatief weinig en lijkt me een fijne auto.
@rvm1200s: de mercedes vind ik wel fraai inderdaad. Niet te groot voor de vrouw, modern en fris uiterlijk, en voor de (vakantie) langere afstand ook goed te doen denk ik.
@jarnobakker: de Kona ook overwogen, dan wel de KONA elektric, en zakelijk aanschaffen. Maar lange afstanden nog een probleem
Bowaaa ik wil premium!!!
Er zijn maar een paar echte opties als je kiest voor een crossover.
De Dacia Duster, als je met een crossover rijd geef je geen fuck om auto’s design of rijcomfort waarom dan niet de goedkoopste optie nemen.
De X1 of Q3 om dat je niet geeft niets om auto’s design of rijcomfort maar je wil wel tonen dat je een duur merk kan betalen.
De Macan als je echt een poser bent, en wil tonen dat je niets van auto’s weet maar wel geld hebt. Het is de ultime patser crossover van het premium merk die enkel patser/poser wagens bouwt (en sporadisch eens een sport wagen.)
@shiva: Het zou je goed doen eens buiten de hokjes te denken!
@reactief: Ik vind dit eigenlijk wel een goede. Als je verstand van auto’s hebt dan weet je dat er in nederland geen enkele rationele reden is om voor een suv of crossover te kiezen. Een (inmiddels door de crossover en suv verdrongen, helaas) mpv is in alle opzichten beter.
@lekbak: Als je verstand van auto’s hebt weet je ook dat de autokeuze sowieso niet rationeel is.
Maar waar het me vooral om gaat is dat hij zegt dat een je een Q3/X1 alleen kiest omdat je wilt tonen dat je geld hebt. En een Macan alleen als je een poser bent. Beetje flauw kokjesdenken toch!?
@reactief: Het punt is eigenlijk dat dit soort auto’s gewoon slecht zijn. Zwaarder, kleiner, op alle vlakken duurder, minder comfortabel en minder praktisch. En voor de hoge zit zijn/waren er alternatieven; de mpv. Alleen door de opmars van de suv en crossover zijn die uit de prijslijst verdwenen grotendeels.

Ik weet dat bijvoorbeeld een coupé ook niet praktisch is, maar een coupé is niet onnodig inefficient. Integendeel, ze zijn juist gestroomlijnder en lichter dan bijna al het andere.
@lekbak: dan ga je lagere toeren rijden problem solved
@reactief: Macan vind ik dus weer erg mooi, niet binnen het budget voor nu. :-)
@shiva: met betrekking tot de rij-eigenschappen van de X1 ben ik het niet met je eens. Mn moeder had een eerste generatie X1 2.0d automaat met achterwiel aandrijving. Die auto reed echt meer dan uitstekend! Goed, de afwerking van het dashboard was niet wat je van premium kan en mag verwachten, maar verder een heel prettige auto. Zo’n auto koop je dus niet voor de badge, maar ook voor zn rijeigenschappen!
Van deze auto’s kan enkel de CX-5 me bekoren. Ik vind dat stiekem een hele mooie auto in dat Mazda rood met wit leer. Misschien als de zaad van m’n vriendin het begeeft hier maar eens naar kijken..
@cloverleaf: Nu ben ik toch wel benieuwd waar je vriendin in rijdt.
@baardmijt: als er het zaad had gestaan had ik mij mert zorgen gemaakt
@baardmijt: Moet haast wel een Kia Ceed zijn.
Cx-5, maar eigenlijk gewoon een sedan of station.
De CX5 kan me niet zo bekoren. Wellicht eens een proefrit maken.
De keuze voor een crossover is niet zo moeilijk, ik zit liever wat hoger, en ja dat is een persoonlijke voorkeur.
Mag iets kleiner dan de RR zijn, zodat mijn partner er ook zonder problemen in kan rijden.


Ik moet niet denken aan een Golf, een Skoda Octavia of een gewone 3-serie oid… :-)
@gertjanb: een Demo T-Roc met 10.000 op de teller?
Het zal vast geen van beide worden, gezien de voorkeuren… Maar ik zou een CX-5 of de Juke kiezen
Wij hebben sinds kort een Kia Stonic in bezit met 1.0 turbo motortje, oké het is een Kia maar het rijdt heerlijk en onder budget.
Met 7 jaar garantie een veel betere keuze dan bijv. een Peugeot of de overpriced VAG modellen.
@japhy: Goedkoper is altijd beter. U moet vast een echte Hollander zijn.
De Mazda of de Ford zou ik kiezen.
Oh, ook nog opties zijn een A4 allroad, BMW 3 GT .. (5 GT wat te zwaar)
@gertjanb: dasimport en dan de beste deals zoeken voor deze modellen (dit zijn slechts voorbeeldauto’s):

Volvo XC60:
https://m.mobile.de/auto-inserat/volvo-xc60-t6-awd-summum-deutsches-fahrzeug-1-hand-bonn/262080427.html?ref=srp

Mercedes GLK:
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-glk-280-4-matic-automatik-leder-xenon-2-besitz-berlin/269347320.html?ref=srp

Infinity EX (zag ook een 37):
https://m.mobile.de/auto-inserat/infiniti-ex35-3-5-benzin-leder-winterkompletträder-bottrop/266681058.html?ref=srp

Cadillac SRX:
https://m.mobile.de/auto-inserat/cadillac-srx-v6-elegance-3-6-inkl-garantie-münchen/259489938.html?ref=srp


@dunhozzie: dasimport ga ik een bekijken, wellicht goede optie om eens bij de buren te kijken.

Over de auto’s: Volvo is niet mijn merk.. ongetwijfeld goede rijeigenschappen
Mercedes GLK: Mwa, wel aardig, maar liever de GLA denk ik
Cadillac SRX:, Infinity EX (zag ook een 37): tja, niet zo heel zuinig deze auto’s
:-)
@gertjanb: Infiniti Q30 zeker te klein?
Hou die Range gewoon zeg…
@basr32: Dat is zeker een goede optie. Rijdt heerlijk, genoeg ruimte. Maar zeker genoeg reserveren voor regulier onderhoud
Als je perse ruimte wilt maar niet vast wilt zitten aan zo’n treurige bodystyle als een cross-over zou ik een BMW 320i GT kopen. Zoveel mooier, rijdt beter en het geluksgevoel is een stuk groter als bij een Q3..
@timobac: Vind je zo’n GT echt mooier?
@reactief: misschien is minder lelijk een betere benaming, maar als je ruimte wil is zo’n 3 GT heel fijn.
Voor 20.000 koop je de meest gehate auto van Nederland de Mitsubsidie foutlander met zo’n 80.000km
Leer, standkachel, adaptive cruisecontrol alles erop en eraan en het blijft heel.
Met 10.000km per jaar en altijd stekkeren zie je de pomp misschien 6 keer per jaar.
1 op 30 is makkelijk mogelijk is mijn eigen ervaring met 15000km per jaar.
@kobus1967: ik zou dan wel graag willen weten hoe u aan dat verbruik komt. Ik ben (in de 3weken dat ik er eentje heb gehad) niet eens in de buurt gekomen.
@miata93: oprit, op en af. Niet meer dan dat.
@miata93: korte afstanden rijden
Ik zou zonder twijfel voor de Ford Kuga gaan. Een van de fijnste auto’s om mee te rijden met een wegligging waar je U tegen zegt (in dit segment). De Q3 is maar saai en in een GLA past niets. De Mazda zie ik als de enige concurremt.
Pak die Juke man!!
Hippe cross-overs bestaan niet. Doei.
Als ik zou moeten kiezen tussen de Audi, BMW of Mercedes (want de buurt denk premium) zou ik in ieder geval de Q3 achterwegen laten vanwege zijn verouderde interieur.

Tsja, een Mazda CX-5 niet premium? Het is maar net hoe je het bekijkt. Premium zou voor mij niet zijn wat de buurt van mij denkt als er een Q3 voor de deur staat. Premium is voor mij de look-and-feel, en van een korrelig scherm word ik niet bij in een Q3!
De horror! Allemaal bejaarden hokken…

Doe dan die Nissan, gewoon omdat het toch niks uitmaakt hoe het er uitziet…
Allemaal redelijk lelijk, ik zou zeggen, verbreek de relatie en koop iets wat je zelf mooi vind. Een Lotus ofzo
@maferick74: haha, ook een optie. Het idee is nu een ‘verstandige’ auto.. ja in hoeverre dat ook verstandig is. Koop ik later een leuke auto er bij voor mezelf.
Loop alsjeblieft met een héle grote bocht om die 3008 heen. Dat is zo’n beetje de slechtste Peugeot ooit gemaakt (tot nu toe)
@techniekmeneer: maak aub eens een ranglijst welke motor de meeste olieverbruikt. THP motor of een VAG product?
@jupke: THP. Zonder twijfel. Ik weet dat jij het daar niet mee eens bent, want jij hebt een anti-VAGchip in de kop, maar dat maakt mij weinig uit. Als jij wilt beweren dat de THP motoren beter zijn dan VAG motoren is er toch echt iets goed mis.
@techniekmeneer: blijkbaar weet je wat ik vind maar ik ben het met je eens! De THP motor zuipt meer olie dan een alkolist.
@jupke: Waarom zou ik dan een ranglijst moeten maken?
@techniekmeneer: ik was benieuwd of mij dat alleen opvalt de laatste tijd!
Deze categorie auto’s staat zo ver af van waar ik zelf in zou willen rijden, dat ik me niet aan een advies waag. Al lijkt een Kuga me wel een aardige optie. In ieder geval geen Q3, heb niks met genderneutraliteit.
JCW, no doubts
Mijn vrouw heeft laatst haar Countryman Cooper S ingeruild voor een nieuw model Clubman Cooper S. Echt zo’n ontzettend veel betere auto. Die Countryman is leuk, maar de kwaliteit is niet op het niveau dat je zou verwachten van Mini. Ging overigens wel als de brandweer, maar dat doet de Clubman met z’n twee liter motor gelukkig ook (en enorm veel soepeler).
@erce: en m’n complimenten voor het weer erg leuke artikel (kijk meneer ikschrijfookoverautos, zo kan het dus ook).
@erce: je haalt me de woorden uit de mond, van het weekend naar gekeken, die nieuwe clubman, ipv de (oudere) countryman. Erg fraai, past binnen het budget en lekker fris uiterlijk.
Gaan jullie nu serieus iemand een THP aanbevelen? 🤯
Land Rover Freelander 2
Als ik toch moet kiezen de GLA. Ziet er naar mijn mening best goed uit. De Mini is ook prima. Maar de rest.. gadver, vooral die X1 is vreselijk.
Ik vond in Duitsland een aantal mooie premium auto’s:

– Volvo XC60
– Infinity EX35/37
– Mercedes GLK
– BMW X1
– Cadillac SRX

Minder dan 20k, minder dan 100k km, automaat, 200pk+, 2008 en jonger

Lijken me prima keuzes.
Dan zou ik gewoon voor de Lexus RX450h gaan. Bult ruimte, enorme stilte, rap genoeg en opmerkelijk zuinig. En als bonus: kan nie stuk nie. Nadeel: rijgedrag is niet -uhm- van de strakste…..

Wel de vierwiel aangedreven versie kiezen. Die mag zo’n twee ton sleuren.
Range rover evoque! Lijkt me de beste keuze gezien de auto’s waar nu meegereden wordt… anders uit dit lijstje de mini.. rest is denk ik te standaard voor de aanvrager
@alassad: Allemaal diesels romd dit budget. Beetje prijzig met 10K per jaar. Model past verder prima in het plaatje idd.
Audi Q3 zou ik voor gaan!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).