• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Advies: luxe C-segmenter met automaat voor 18k

Auteur: willeme, gepost 23 september 2017 om 14:00 – 75 Reacties

Lancia Delta


Pk’s zijn dit keer ondergeschikt aan comfort en luxe!

Wat is de stap na achtereenvolgens een A-segment auto en B-segment auto? Inderdaad, een C-segment auto. Een A-segmenter is perfect voor het ‘kruip-door-sluip-door-verkeer’ in de binnenstad en eventueel wat snelwegkikometers. In een B-segmenter ervaar je direct wat een paar extra centimeters in de lengte en breedte kunnen doen. Maar het automobiele genieten begint daadwerkelijk bij een C-segmenter.

Voor Dimitri geldt hetzelfde. Hij heeft op dit moment een Opel Corsa, maar hij wil graag een maatje groter. Mocht je denken dat dat de enige eis is: driewerf neen! Dimitri heeft een vrij duidelijk beeld voor ogen waar zijn auto aan moet voldoen. OK, het moet dus een C-segment auto zijn. Duidelijk. Dimitri is een Mercedes liefhebber, maar de Mercedessen die hij graag zou willen vallen buiten het budget.

Qua uitrusting mag het van Dimitri ook lekker luxe zijn. Een automaat, lederen bekleding en navigatiesysteem zijn vereist. Ook mag de auto niet te oud zijn, de auto moet minimaal ui 2010 komen, als het even kan. Dimitri is enigszins met het milieu begaan en wenst daarom geen diesel. Een goede hybride vind hij zeker de moeite waard, maar is niet vereist. Het totaalplaatje kun je in onderstaande tabel bekijken:

Huidige /vorige auto's:Opel Corsa, Mercedes clk en Opel astra
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€18.000
Jaarkilometrage:7.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine of hybride
Reden aanschaf andere auto:Tijd voor wat nieuws
Gezinssamenstelling:2 personen
Voorkeursmerken /modellen:Surprise me
No-go modellen / merken:Franse merken

Chevrolet Volt LT
€ 15.500
2011
50.000 km

De eerste fatsoenlijke Amerikaanse auto. Ondanks de populariteit van de Plug-in hybrides, wordt de Chevrolet Volt nog wel eens over het hoofd gezien. Deels terecht. Het interieur ziet er wel aardig uit, maar is niet het toppunt van verfijning. De aandrijflijn komt daar wel bij in de buurt. De elektromotor heeft flink wat kracht onderin, zeker niet verkeerd. Mocht je een Europese auto prefereren, ga voor de Opel Ampera. In principe dezelfde auto, maar het interieur is net even wat volwassener. Een goede reden om toch voor de Chevrolet te kiezen is er ook. Ze zijn namelijk iets goedkoper. In het budget kun je zeer frisse exemplaren vinden met weinig kilometers.

Chevrolet Volt

Lexus CT200h Luxury Line
€ 16.990
2012
45.000 km

Negatief: de CT200h is gewoon een luxe Prius. Positief: het is een luxe Prius. Het is maar hoe je ernaar kijkt. De Lexus CT200h zal nooit de geschiedenis in gaan als de meest dynamische C-segmenter aller tijden. Maar als comfortabel vervoer door de stedelijke gebieden is de auto in zijn element. De aankleding is wel goed gelukt. Ten opzichte van de Prius hebben ze er echt wel werk van gemaakt. Zeker in een luxe variant met lederen bekleding en een goed setje wielen is het best een leuke auto. Betrouwbaarheid is van Toyota/Lexus niveau, dus bovengemiddeld goed (aankoopadvies). Het is alleen niet de beste auto voor de linkerbaan op de Autobahn. Of de rechterbaan.

Lexus CT200h

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive 170 pk TCT (940)
16.950
2012
62.000 km

Net als de Lexus kwam de Giulietta laatst voorbij in een aflevering van de ‘Lease-Maar’-rubriek. Beide auto’s zijn nu nog nieuw te verkrijgen. Je hebt dus nog een ‘vers’ model. De Giulietta is misschien niet de allerbeste Alfa Romeo aller tijden, maar wel een goede auto an sich. De motor is fijn: krachtig en bij normaal gebruik best zuinig. De TCT-transmissie is heel aardig, het rijgedrag eveneens. De Alfa schuwt het niet om een robbertje te stoeien. Kortom, zeker de moeite waard om eens te bekijken, want de Alfa laat niet echt steken vallen (aankoopadvies).

Alfa Romeo Giulietta

Volvo V50 2.4 Geartronic Edition
€ 15.950
2010
85.000 km

De Volvo V40 is zo ongeveer de populairste lease-auto in zijn klasse. Je ziet ze werkelijk overal rijden en in het budget zijn ze redelijk goed te vinden. Maar waarom niet voor een iets oudere V50 kijken? In het budget vind je namelijk de mooiste exemplaren met relatief weinig kilometers en een uiterst luxe aankleding. De motor is niet de verstandigste, maar wel een heel erg fijne: een atmosferische vijf-in-lijn. De automaat is wat traag als je van opschieten houdt, maar functioneert prima bij een relaxte rijstijl, wat overigens ook het beste past bij de auto. Omdat het een Volvo-stationwagon is, moet je niet de vergissing te maken door te denken dat dit een enorm ruime auto is. Dat valt namelijk wel mee bij de V50. Omdat het een van de laatste modellen uit de serie betreft, zijn de meeste kinderziektes eruit (aankoopadvies).

Volvo V50

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline R-Line
€ 16.950
2010
65.000 km

De meest logische stap naar een C-segmenter voor velen is simpel: een Golf. Het is natuurlijk het epicentrum van middelmatigheid qua uitstraling. Niemand neemt er aanstoot tegen, maar je zal ook niet snel een opgestoken duimpje krijgen. Je rijdt namelijk een Golf, dus je mag blij zijn dat mensen je überhaupt zien. Waarom adviseren wij dan toch de VW Golf? Simpel: er zijn behoorlijk wat Golfjes VI te vinden, die zeer compleet zijn uitgerust, zoals de 1.4 TSI DSG Highline R-Line. Een hele mond vol, maar het is de Golf ‘met alles erop’. Het is niet de meest spannende auto, maar doet precies wat je verwacht. Het aankoopadvies check je hier.

Volkswagen Golf R-Line

Honda Civic 1.8 Sport Automaat (FN)
€ 17.450
2013
60.000 km

In tegenstelling tot de Golf is de Civic een vreemde eend in de bijt. Dat heeft een paar redenen. Ten eerste de looks. Die zijn niet voor iedereen. Persoonlijk kan ik het waarderen, maar het is begrijpelijk dat je er een beetje misselijk van wordt. Het interieur is minder space-shuttle-achtig en zit eigenlijk verdomd goed in elkaar. Sterker nog, dat geldt voor de gehele auto. De Civic is een doorwrochte auto. Nieuw waren ze behoorlijk prijzig en omdat men Honda niet als premium ziet/ervaart, zijn er maar weinigen die er eentje kochten of gingen leasen. Gebruikt is het een topkeuze, want in het budget kun je de topper van de range met gemak vinden: de fijne 1.8 motor met automaat en Sport-uitvoering.

Honda Civic

Lancia Delta Executive 1750 TBi Sporttronic (944)
€ 15.450
2011
60.000 km

Als het echt iets aparts mag zijn, is deze Lancia niet te versmaden. De Lancia Delta was niet bepaald een verkoopsucces. Waarschijnlijk was de auto net even te origineel en zijn de mensen vergeten dat Lancia een van de meest prestigieuze automobielbouwers aller tijden is. In het budget kun je kiezen uit de mooiste Delta’s. Aan het einde van de levenscyclus van de Delta waren er diverse speciale uitvoeringen met bijzondere leersoorten en kleuren, velgen, lakken en luxe aankleding. De motor is een bekende uit de Alfa Romeo 159, de bijna heilig verklaarde 1.7 Turbo Benzina. Deze levert maar liefst 200 pk. Het zou bijna een Yolo zijn. Nadelen? Nou, eigenlijk wel. De Lancia Delta is niet bijzonder sportief, maar ook niet uitgesproken comfortabel. Andere punten waar de Lancia Delta mee te maken kan krijgen, vertelt @CasperH in deze video.

Lancia Delta Executive

YOLO: Mercedes-Benz C32 AMG Sportcoupé (CL203)
€ 14.990 (Dld.)
2003
110.000 km

Mocht je lak hebben aan conventies, dan is dit jouw auto. De C32 AMG Sportcoupé was een zeer goed antwoord op een vraag die werkelijk niemand heeft gesteld. De C-Klasse Sportcoupé was best een aardige carrosserie-variant (aankoopadvies), met name de Mazda 323 achtige achterkat was cool. Ok, achterin was de auto niet heel erg ruim, maar voorin zit je fantastisch. De motor is een waar pareltje, een 3.2 liter zescilinder met een flinke mechanische compressor. Dit blok is met 354 pk net zo sterk als de achtcilinders van AMG uit die tijd. Nadeel: ze zijn extreem zeldzaam, want niemand kocht een ‘C-segment’ auto met 354 pk in 2003. Misschien wel de meest zeldzame AMG van de afgelopen 20 jaar. Zelfs van de R63 AMG zijn er 15x zo veel gebouwd. Wij vonden er eentje in Duitsland. En je hebt er maar eentje nodig. Komt dat even goed uit!

Mercedes-Benz C32 AMG

Ook interessant!

  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

advies, Alfa Romeo, amg, autoblog-advies, c32, Chevrolet, civic, ct200h, Giulietta, golf, Honda, Lexus, Mercedes, v50, Volkswagen, volt, Volvo

Vorig bericht: « Bestel een nieuwe Mercedes en volg het productieproces
Volgend bericht: De nieuwe Audi RS4 als ouderwetse sedan »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    23 september 2017 om 14:15

    Dacht inderdaad gelijk aan de Alfa

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      23 september 2017 om 17:08

      @tvklarenbosch: Niet dat ik erg objectief ben: maar ik ook. Ik rij zelf nu een half jaar in een 170pk giulietta. Hoewel m’n vorige 147 iets beter de bocht om ging is het wel een heerlijk luxe auto met eigenlijk geen minpunten. Oké, misschien één: de achterbank kan niet volledig plat…

      Login om te reageren
  2. toyotaprius zegt

    23 september 2017 om 14:17

    YOLO: Toyota Prius 775pk

    https://www.autoblog.nl/archive/2010/09/28/nogal-heftig-een-toyota-prius-met-775-pk

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      23 september 2017 om 16:08

      @toyotaprius: jammer genoeg is het nu aangepast

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        23 september 2017 om 18:35

        @hollandbest: daar gaat de YOLO..

        Login om te reageren
  3. frederik zegt

    23 september 2017 om 14:17

    Voor dit geld moet je toch ook wel een late E90 kunnen scoren met misschien iets meer kilometers. Ik zou dan voor de 325i gaan. Veel leukere auto dan een Golf of zo lijkt me!

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      23 september 2017 om 14:20

      @frederik: Deze bijvoorbeeld: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=314949500

      Login om te reageren
      • henk123456 zegt

        24 september 2017 om 09:13

        @frederik: Top tip! Geen automaat, geen navi en geen leder in de wagen van je link ?

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          24 september 2017 om 09:20

          @henk123456: Lekker belangrijk, je hebt wél een atmosferische zescilinder. :)

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            24 september 2017 om 11:15

            @frederik: aangezien het artikel gaat over comfortabele auto’s die niet op sportiviteit benadrukt worden, opzich wel belangrijk ja.

            Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 september 2017 om 14:27

      @frederik: Ik weet wel meer leukere auto’s, maar dat is niet onderdeel van de zoekopdracht. C-segmenter ;)

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        23 september 2017 om 14:43

        @granlusso: Ik zou me niet zo bekommeren om het segment, maar meer hoe ik binnen een bepaald budget een fijne auto vind. Of dat nou C of D heet. :)

        Login om te reageren
      • frederik zegt

        23 september 2017 om 14:45

        @granlusso: Bovendien, qua grootte is een V50 toch gewoon hetzelfde?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 september 2017 om 14:50

          @frederik: Nope. V50 is op basis van een Focus. Lijkt wel groot maar is qua binnenruimte meer Golf dan 3 serie.

          Login om te reageren
          • frederik zegt

            23 september 2017 om 15:09

            @e34m5touring: Tja een 3-serie is ook niet megagroot. Een Focus station lijkt me niet kleiner. Maar goed, we dwalen af. :)

            Het viel me vooral op dat ik een aantal jaar geleden een 3-serie kocht voor hetzelfde geld als waar ik nu een zeven jaar oude Golf voor aangeraden zie.

            Login om te reageren
  4. tkoote zegt

    23 september 2017 om 14:18

    Wij hebben jarenlang een delta automaat gehad. Heerlijke auto, lekker comfortabel, serieus ruim en stiekem rijd het best vermakelijk. Het multimedia systeem is niet geweldig (Windows-grappen zijn terecht) en de afwerking ook niet, maar verder topauto. Onze hield er alleen op de exactd kilometerstand van einde leasecontract mee op… het blijft een Italiaan…

    Login om te reageren
  5. dawwg zegt

    23 september 2017 om 14:26

    Ja man, “milieu bewust en wil geen diesel”; maar 500kg aan accuzuur of grote Euro 3/4 benzine motoren zijn blijkbaar geen probleem ?

    Login om te reageren
  6. SpiderIV zegt

    23 september 2017 om 14:26

    De Delta! Dijk van een auto, originele details, echt heel veel ruimte en met die 1750 motor ook een lekker fel blok. Top auto

    Login om te reageren
  7. madridsta zegt

    23 september 2017 om 14:28

    Wie gaat er nou nog 17 k betalen voor een golf 6 uit 2010. Je kan hier echt beter geen advies vragen. Want je gooit je geld echt letterlijk weg.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 september 2017 om 17:09

      @madridsta: hele volksstammen die nog steeds Duitse degelijkheid roepen.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 september 2017 om 17:55

      @madridsta: Wat zou je dan zelf adviseren?

      Vergeet niet rekening te houden met de eisen: zeer luxe, automaat, relatief nieuw en niet te veel kilometers. Daar voldoet de Golf (mijn inziens) uitstekend aan.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        24 september 2017 om 11:17

        @willeme: “zeer luxe” dan is een Golf toch redelijk sober. Ik vind een elegante Italiaan beter passen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          24 september 2017 om 11:18

          @720s: Er staan toch ook twee Italianen tussen? (Alfa Giulietta en Lancia Delta)

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            24 september 2017 om 11:51

            @willeme: Het was geen verwijt op de lijst, maar persoonlijk zou ik de Golf in deze uitvoering een gigantische no-go vinden op basis van de eisen van deze persoon.

            Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            24 september 2017 om 21:34

            @willeme: *gooit stok in hoenderhok* zeker weten dat dat geen yankees (Chrysler) zijn…? ;p

            Login om te reageren
  8. granlusso zegt

    23 september 2017 om 14:29

    Sowieso de Delta! Meest originele keuze en de auto oogt van buiten nog altijd een stuk rijker dan een gemiddelde C-segmenter. Daarnaast is ie nog best ruim ook geloof ik.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 september 2017 om 14:33

      @granlusso: Niet als je 1.90m bent; en de afschrijving is killing. Maar wel karakter & uitstraling :)

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 september 2017 om 14:57

        @dawwg:
        Kweenie, maar volgens mij heeft de eerste eigenaar de afschrijving voor zijn rekening genomen.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        23 september 2017 om 15:17

        @dawwg: Ik ben 1.90m, maar heb er ook nooit in gezeten. Heb alleen begrepen dat de Lancia Delta qua formaat iets groter is dan de Volvo V50, die aan de bovenkant van het segment zit, ook al is die auto niet groter dan een Ford Focus Wagon.

        Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    23 september 2017 om 14:30

    Automaat, 2 personen, tijd voor wat anders…

    Vergeet al die dertien in een dozijn auto’s en ga echt voor wat leuks, zoals een Alfa Romeo Brera Selespeed:

    http://images.pistonheads.com/nimg/35499/Alfa_brera_007.jpg

    Heb je naast een heerlijke daily drive gelijk een leuke auto voor het weekend aan.

    Login om te reageren
    • vpowert zegt

      23 september 2017 om 15:16

      @moveyourmind: Hebben deze ook nog zo’n ouderwetse semi-automaat? Vind Selespeed altijd heel cool klinken, maar ga bij een semi-automaat altijd een beetje twijfelen.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 september 2017 om 15:26

        @vpowert: De Selespeed is idd een klein beetje traag van begrip, en maakt de Brera wat minder sportief. Of dat heel erg is hangt af van wat je eisen zijn.

        Maar wil je echt sportief rijden kan je altijd nog zelf schakelen met de flippers aan het stuur. Of gewoon één met handbal nemen.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          23 september 2017 om 15:27

          @moveyourmind: *handbak

          Login om te reageren
          • vpowert zegt

            23 september 2017 om 15:35

            @moveyourmind: Ah, fair point. Zo’n Brera is toch geen scheurmachine idd. Wel erg mooi en uniek!

            Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    23 september 2017 om 14:38

    Op de yolo na allemaal vrij trage hokken, moet beter kunnen voor 18k.

    -Edit: lees de tekst nog eens ;)-

    Login om te reageren
  11. roberto zegt

    23 september 2017 om 14:48

    Ik vind de Yolo wel leuk gevonden, had ik nooit opgekomen! Vind het persoonlijk geen mooie auto, maar hij rijdt wel verdomd lekker! Vooral een handbakje heeft een hoge funfactor, kan je makkelijk een driftje mee doen bij de 6-cilinders..

    Login om te reageren
    • maestro zegt

      23 september 2017 om 16:53

      @roberto: Hoe weet je dat?

      Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    23 september 2017 om 14:49

    Die 2.4 Volvo, 1:10 als je geluk hebt en zo lui als maar zijn kan. We hebben thuis een V70 gehad met die motor (170pk variant), niks dan gezeik. Met als dieptepunt een gescheurde kop bij 160k. Die 170pk voel je niet. De 140pk is helemaal loom. Als je toch een hybrid overweegt, doe dan een van de genoemde auto’s. Of een Auris oid. Als je een echte automaat zoekt is de TCT van Alfa niet de beste keus. Vooral de eerste series zijn vrij bokkerig en een beetje apart afgesteld qua schakelmomenten. Verder een fijne auto. Zeker met die 170pk motor. Vind die C wel leuk gevonden. Wel een echte YOLO want je hebt ook AMG onderhoudsprijzen. Maar je rijdt wel echt wat bijzonders.

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    23 september 2017 om 15:00

    Je wilt comfort, automaat en gaat 7000 privé kilometers maken ?
    Style as in Style :

    http://ag-spots-2016.o.auroraobjects.eu/2016/01/29/ferrari-f12tdf-c211929012016162955_1.jpg

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      23 september 2017 om 23:29

      @desjonnies: Fantastische automobiel, zondermeer. Alleen heb je wel een garage nodig om hem droog te stallen en netjes te houden.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        23 september 2017 om 23:30

        @henkp1: Bij de door jou hieronder genoemde automobielen bedoel ik eigenlijk.

        Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    23 september 2017 om 15:02

    Was een geintje maar waarom niet zoiets ?

    Met 7000 pretkilometers denkt iedereen dat je serieus ouds geld bent :

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1203790482-rover-3500-v8-p6.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=14

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    23 september 2017 om 15:04

    Pourqoui pas ?
    http://www.autowereld.nl/citroen/cx/2-5-gti-automaat-schuifdak-dealer-onderhouden-24805908/details.html

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    23 september 2017 om 15:08

    Ché bella macchina :

    http://www.autotrader.nl/klassieker/fiat-130/1975/amersfoort/7l5u4/fiat-130-coupe/

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      23 september 2017 om 16:27

      @desjonnies: deze is echt gaaf. Fantastische vorm en ouderwets heerlijk motorsound

      Login om te reageren
  17. vpowert zegt

    23 september 2017 om 15:13

    Met twee personen zou een D-segment coupé toch ook een optie kunnen zijn? Heb je nog wat meer comfort, bijna net zoveel ruimte en iets toffere looks. Net wat meer #YOLO zonder echt gek te worden.

    Kortom, een Laguna Coupé! Mooi, best ruim, comfortabel en betrouwbaar (check dat aankoopadvies maar). Deze 2.0 T GP uit 2011 heeft nog geen ton op de teller en ziet er tof uit. Met 15k ook ruim binnen budget.

    http://www.autowereld.nl/renault/laguna-coupe/2-0-16v-t-monaco-gp-24129896/details.html

    Maar je denkt ‘das beste, oder nichts’ en wil eigenlijk toegeven aan je voorkeur voor Mercedes. Een toffe A-klasse valt net buiten budget, zeker als je een wat luxere wil. En een A is natuurlijk geen echte Mercedes. Ook hier best ruimte voor een leuke coupé. Een C of misschien zelfs E-klasse coupé?

    C-Klasse 180 Coupé uit 2011, 71.000km en net binnen budget voor 18k

    http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/c-klasse-coupe/180-aut-edition-facelift-nap-comand-led-nieuwstaat-25461587/details.html

    Of dus een E! E-Klasse Coupé 250 CGI automaat, 2010, 150dkm, 18.450 dus nog even afdingen

    http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/e-klasse-coupe/250-cgi-elegance-25220555/details.html

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      23 september 2017 om 23:32

      @vpowert: Ja, zo een Laguna coupé dacht ik ook net aan. Super mooi, uitermate comfortabel, sportief en retebetrouwbaar.

      Van de genoemde auto’s zou ik sowieso voor de Lancia kiezen en daarna de Alfa Romeo.

      Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    23 september 2017 om 15:14

    Meer out of the box bestaat er niet :

    http://www.autowereld.nl/subaru/svx/3-3-h6-awd-pearl-white-1e-eigenaar-19381116/foto.html#foto-3

    Login om te reageren
  19. bmwliefhebber zegt

    23 september 2017 om 15:23

    Op welke site hebben ze die 32 amg sportcoupe gevonden ?

    Login om te reageren
    • boxergt zegt

      23 september 2017 om 18:33

      @bmwliefhebber: Op een Duitse…. (Er staat namelijk (Dld.) achter)

      Login om te reageren
  20. tge1 zegt

    23 september 2017 om 15:28

    Mazda 3

    Login om te reageren
    • tvdb zegt

      23 september 2017 om 17:31

      @tge1: daar zat ik ook aan te denken

      Login om te reageren
  21. vpowert zegt

    23 september 2017 om 15:32

    In het kader van ‘Surprise Me!’ is deze ook nog wel leuk:
    De Citroen DS4. Een C-segmenter, maar net wat luxer en unieker. Niet duur ook. 2011, 87dkm, voor 14k van jou. Geen idee hoe betrouwbaar trouwens – volgens mij hebben we hier ook nog nooit een aankoopadvies van gezien.

    http://www.autotrader.nl/auto/citroen-ds4/2011/beilen/8f8fg/citroen-ds4-16-thp-156pk-so-chic-5-deurs-automaat-/

    Login om te reageren
  22. phaeton zegt

    23 september 2017 om 16:03

    Waarom wordt het milieuaspect er bij gehaald wanneer meneer 7000 kilometer per jaar rijdt. Dat is 600 per maand. Voor diesel kiezen zou nog onlogischer zijn dan kiezen voor een 18k Golf.

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    23 september 2017 om 16:09

    17k voor een golf 6? Dat kan prima voor 11k anders. Voor 17 is een GTI zelfs mogelijk.

    Login om te reageren
  24. pomoek zegt

    23 september 2017 om 16:12

    Ik zou, voor dat budget, gezien het lage aantal km’s en de wens om luxe naar een slag groter kijken. De luxe opties waar je dik voor moet betalen op de C-segmenter zitten vaak standaard al op de auto’s die wat groter zijn.

    Ik dacht aan deze:
    https://link.marktplaats.nl/m1198200567
    of deze?
    https://link.marktplaats.nl/m1197892647

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      23 september 2017 om 18:23

      @pomoek: Twee erg leuke alternatieven!

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        23 september 2017 om 18:27

        @moveyourmind: dank u!

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 september 2017 om 11:21

      @pomoek: die Cadillac doet me weinig maar die Saab, hele originele keuze, en wat een mooie auto is dat. Ben wel benieuwd hoe dat werkt met onderhoud.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        24 september 2017 om 11:28

        @720s: altijd goed om een alternatief achter de hand te houden voor als de droom-McLaren toch net buiten het budget valt ;-).

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          24 september 2017 om 11:52

          @pomoek: Hihi, gelukkig heb ik die al. Hoe gaaf die Saab ook is, net eventjes boven het budget ;)

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 september 2017 om 23:24

        @720s: Genoeg specialisten waar je prima terecht kan met zoiets!

        Login om te reageren
  25. tarquesh zegt

    23 september 2017 om 17:36

    Het C segment, ik koop en rij altijd in het segment.
    A is niks voor me, en een grote auto is me teveel van het goede, ook een superb.

    In het rijtje is helaas geen prachtige Skoda Octavia genoemd. Een parel uit het c segment die zó lekker rijd dat je mij verdenkt dat ik voor Skoda werk. Mijn keuze is eentje met een 1.4 tsi blok met 140pk in style trim.
    Al staan er zeker twee c segment auto’s bij die ik zou overwegen, en een ervan heb ik zelf maar dan een andere uitvoering, namelijk een FK2 handgeschakeld.
    De Delta is lekker appart, maar ik schrik toch wel van het aanwezige voorkomen.

    Mijn advies aan de Corsa knul is, word een echte Honda fan en koop de FN met 1.8 agregraat.
    Next, koop een zwarte Hyundai i30. Smoelt lekker, al moet je kunnen leven met een 1.6 gdi die helaas geen turbo heeft, maar dat heeft de FN ook niet.

    Login om te reageren
  26. dunhozzie zegt

    23 september 2017 om 20:30

    YOLO: 10cm breder, 20cm langer tov een V50, genieten tot en met, Luxe met hoofdletter L en met 7000km/jaar prima te betalen:

    http://www.autotrader.nl/auto/jaguar-xk/2002/ulestraten/8b6mk/jaguar-xk-8-40-v8-coupe-youngtimer-leer-airco-navi/?zoekopdracht=jaguar-xk%7Cbouwjaar-van-2000%7Cprijs-tot-19000

    Rij je makkelijk nog 10 jaar mee, van het verschil koop je brandstof en doe je onderhoud.

    Graag gedaan

    Login om te reageren
  27. kappenou zegt

    23 september 2017 om 21:21

    Voor dat geld kan je toch prima een nette golf 7 highline krijgen?
    17k voor een golf 6 wat niet eens een gti is? Voor dat geld heb je een nette gti.

    No go: Die ct200h is door ze blok in combinatie met die cvt bak al geen fijne auto om zelf aan te schaffen. Was leuk voor de lease/zakelijk.

    Login om te reageren
    • tarquesh zegt

      23 september 2017 om 21:56

      @kappenou:
      Ik heb ook even rondgelopen met de vraag of een ct200h iets voor mij zou zijn.
      Qua looks vind ik het wel een aardige Lexus, maar als je die reviews van de auto leest dan lees je dingen die wel heel vreemd zijn als je zoals ik gewend bent aan Honda’s die al die rare zaken van een Lexus ct200h vreemd zijn.
      Cuppende banden bijvoorbeeld, vind ik very strange. Lexus schijnt dat te hebben.
      Een gierende aandrijflijn, dat is ook bij Lexus, en dat heb ik nog nooit bij een van mijn Honda’s gehoord.
      Is er dan echt niks beters dan Honda? Waarschijnlijk niet.

      En er is geen Lexus zonder zo’n penlite accu, of je moet al voor een oude is250 gaan uit de jaren dat Moses de ark van Noach bekeek.

      Login om te reageren
      • civicfk3 zegt

        23 september 2017 om 22:31

        @tarquesh: ik ben zojuist van een Accord 2.3 over gestapt op een Subaru Forester 2.5 xt, na 3 maanden wou ik dat ik een Accord 2.4 had genomen, Subaru is japans maar dat is ook het enige. Ik moet maar snel opzoek naar een Accord :(

        Login om te reageren
  28. azuli zegt

    24 september 2017 om 02:42

    De Lancia voor mij

    Login om te reageren
  29. viezefreddyw zegt

    24 september 2017 om 07:23

    Och, Franse meuk mag weer niet. Want ja, een oom van een klasgenoot van een vriendje uit het jaar 1987 had slechte ervaringen met een Franse auto. Jammer.

    Je wilt een beetje zuinig en het liefst een hybride maar wel veel luxe. Een DS5 past uitstekend binnen je budget. Heerlijke auto met ontzettend veel luxe aan boord. Ik noem dingen als head-up display, verwarmbare stoelen, panoramadaken, achteruitrijcamera etc:
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=284938318

    Dit is een hybride maar gecombineerd met dieselmotor. Uitstekende auto als je het mij vraagt maar als je bevriend bent met Jesse Klaver is een gewone benzine auto ook mogelijk, zoals deze:
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=327305167

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 september 2017 om 11:23

      @viezefreddyw: DS5 valt niet echt onder C-segment? Verder wel een hele gave wagen idd.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 september 2017 om 11:27

        @720s: Klopt. Maar de auto is niet eens zo veel groter en ruimer van binnen dan een Lancia Delta, wat overigens mijn keuze zou zijn uit dit lijstje.

        Login om te reageren
  30. LaLancia zegt

    24 september 2017 om 09:12

    Zo’n Delta 1.8 Turbo Di wordt mijn volgende auto. Het liefst in de kleurstelling zoals hier op de foto, en met beige Poltrona Frau leer. Schitterende auto, en lekker exclusief. En niemand die ziet dat je een best snelle auto rijdt.

    Login om te reageren
  31. neleev zegt

    24 september 2017 om 09:14

    De Auris station van 2012. Ding is luxe, betrouwbaar, hybride, zuinig en ziet er mooi uit als je opties als pano dakje, leer en mooie tte wielen neemt.

    Oh en binnen budget!

    Login om te reageren
  32. spidertje zegt

    24 september 2017 om 09:32

    Gister net zon Delta gekocht, en ik rij nu nog in een Chevvy Volt. Prima lijst dus :)

    Login om te reageren
  33. wijsneus zegt

    24 september 2017 om 10:52

    Die C32 AMG is nog bijna het overwegen waard als je maar 7.000 km per jaar rijdt. Met een beetje geluk wordt deze dan ook nog meer waard in verloop van tijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North