Autoblog advies: snelle en ruime youngtimer voor 12k

Auteur: , 82 Reacties

Voor vandaag komt Neerlands meest typische liefhebbers-categorie aan bod.

De Youngtimer. Ooit beginnen als een soort keurmerk voor nette auto’s, nestelend tussen de ordinaire tweedehandsjes en de gerespecteerde klassiekers. Het is een type auto dat zijn eigen leven is gaan leiden. Dat heeft meerdere redenen. Laten we eerlijk zijn: de fiscale voordelen zijn enorm. Bij een auto van 15 jaar of ouder dien je de dagwaarde bij je inkomen op te tellen, bij een 0-14 jaar oude auto de complete nieuwwaarde. Een andere reden is kwaliteit. In 1990 kwam een 15 jaar ude auto uit 1975. Gemiddeld genomen waren die niet best. Technische malheur, roest en slijtage zorgden ervoor dat de gemiddelde auto het tijdige al lang met het eeuwige had verwisseld.

Anno 2017 staan de zaken er heel anders voor. Natuurlijk zijn auto’s nog steeds niet perfect, maar je kan prima een 15-20 jaar oude auto rijden. Zoals Rene van der Gijp zou zeggen: “Mooi toch? Niets mis mee.” Sterker nog, veelal hebben die auto’s eigenschappen die de liefhebber weet te waarderen. Denk aan de handbak of een atmosferische motor.

Bram is iemand waarvoor die regeling perfect uitpakt. Hij is op zoek naar een vervanger voor zijn Ford Transit Connect. Een keuze zo verstandig dat waarschijnlijk zijn vrouw hem heeft gemaakt. Maar het mag leuker, sneller en sportiever. Eigenlijk precies zoals @Wouter en @Autoblogger het ook wensen.

Het eisenpakket van Bram kun je lezen in onderstaande tabel:

Huidige /vorige auto's:Ford Transit Connect
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Zakelijks
Budget:€12.000
Jaarkilometrage:12.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Wil wat snellers en iets met 4 zitplaatsen
Gezinssamenstelling:Samenwonend 2 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:430 4 MATIC, Subaru forester
No-go modellen / merken:Zijn er niet echt

Voordat we verder gaan een advies wat voor alle auto’s geldt. Destijds waren dit prijzige auto’s. Dat uit zich in evenredig grote garagerekeningen. Onderdelen en onderhoud zijn nog altijd even prijzig. Nu kun je bij een specialist of reguliere garage wel wat besparen, maar houdt in het achterhoofd dat een dikke Youngtimer nog altijd zorg nodig heeft. Daarmee komen we op het tweede punt. Tegenwoordig wordt elke luxe auto van 15 jaar of ouder aangeduid als ‘Youngtimer’ wat technisch gezien ook klopt. Het is alleen geen garantie dat je een auto hebt van de eerste 96-jarige eigenaar die er alleen mee naar de kerk en supermarkt pendelde.

BMW 540iA Touring(E39)
€10.000
2001
170.000 km

De standaardleuze als je een snelle, onopvallende Youngtimer wenst. De E39-generatie wordt door mensen beschouwd als de ultieme 5 Serie en misschien wel de meest geslaagde sedan aller tijden. Ondanks alle hosanna merk je wel dat de jaartjes beginnen te tellen voor de E39: het basisontwerp is inmiddels al 21 jaar oud. Dat gezegd hebbende, nog altijd is het een fantastisch rijdende auto. De combinatie tussen comfort en ‘sportiviteit’ is goed gekozen. De 4.4 liter V8 is een fijne krachtbron: soepel, koppelrijk en lekker dorstig. En qua uiterlijk een stuk minder fout dan de heilig verklaarde M5. Zeker als Touring. @CasperH legt in dit advies uit waar je allemaal op moet letten.

BMW 540i Touring (E39)

Lexus GS430 (S160)

€11.000
1999
95.000 km


Het Japanse alternatief doet eigenlijk weinig onder voor de E39. Ok, het interieur is ietsjes minder verfijnd qua knopjes. Maar het leer is weer van veel betere kwaliteit. Je betaald bij een Lexus vooral voor de kwaliteit die je niet ziet: de betrouwbaarheid van de techniek staat op een hoog niveau. De rij-ervaring is voor een groot gedeelte gelijk aan die van de 5-serie, met het verschil dat de Lexus een tandje sportiever aanvoelt. Er zijn twee motoren geleverd: een GS300 met 220 pk en een GS430 met 290 pk. Die laatste is echt snel te noemen, de GS300 is meer dan vlot zat. Naast betrouwbaarheid heeft de Lexus nog een voordeel ten opzichte van de 5 Serie: uitrusting. De GS is vaker luxe uitgerust. Bij de E39 kun je nog echt kale exemplaren tegenkomen.

Lexus GS430 (S160)

Volvo V70R
€12.000
1997
150.000 km


We hebben het allemaal over de 850 T-5R en derivaten, maar vergeten vaak de ultieme variant te beneoemen, namelijk de V70R. Deze combineerde het vermogen en het hoge koppel met vieriwelaandrijving. Uiteraard is het hartstikke spectaculair, zo’n spinnend binnenste voorwiel, maar het is ook hinderlijk. De V70 is op veel puntjes net even wat verfijnder, alhoewel je net als met de E39 duidelijk in een oude auto rijdt. Voordeel is dat je in het budget een aardig exemplaar kunt vinden. In Nederland is het een populaire auto, dus je kan hem relatief makkelijk verkopen. Niet een spannende auto, wel een ruime.

Volvo V70 R

Mercedes-Benz E430 Avantgarde Combi (S210)
€10.000
1998
125.000 km


Tjsa, deze is lastiger aan te raden. De W210 is niet de beste periode geweest van de E-klasse. Probeer minimaal een postfacelift model te vinden. Wel een ongekend voordeel is de ruimte. Met de banken plat heb je de beschikking over 2000 liter. Dat is echt bizar veel. Nog een voordeel is dat de auto niet sportief pretendeert te zijn. Dit is gewoon een comfortabele mile-cruncher. Let op issues mbt elektronica, onderhoud, originele onderdelen en vooral roest. Onder de koffeklep, bij de grille en de wielkasten wilde de auto behoorlijk roesten. Gelukkig zijn er ook voldoende exemplaren te vinden waar goed voor gezorgd is.

Mercedes-Benz E430 Combi (S210)

Audi A8 4.2 quattro (D3)
€11.000
2002
170.000 km


Toegegeven, je vindt er niet veel in je pakket met eisen. Maar toch kwamen we een paar exemplaren van de D3 generatie tegen. Onlangs is de nieuwe A8 (D5) onthuld en ondanks dat dat best een knappe kar is geworden, blijft dit nog de mooiste, samen met het origineel (D2). Het voordeel van deze A8 als Youngtimer is dat deze in 2002 werd geïntroduceerd. Relatief gezien heb je dus een moderne auto. Luxe ook: automaat, luchtvering en vierwielaandrijving zit er altijd wel op. Uiteraard kan dat ook allemaal kapot gaan, dus houd een bedragje paraat om dit te verhelpen wanneer nodig. Verder is de A8 top: perfect voor de lange afstand, met 335 pk voldoende snel en met de 4WD ook nog eens geschikt voor de wintersport.

Audi A8 4.2 quattro

Renault Safrane Baccara Biturbo

€9.500
1995
150.000 km

Je kan ook gaan rijden in een auto waarvan werkelijk niemand een flauw idee het heeft wat het eigenlijk is. De Renault Safrane Baccara Biturbo was een samenwerking tussen Hartge (voor de motorische tuning), Irmscher (voor de bodykit) en Renault (voor de Safrane). Tegenwoordig is het niet meer de snelste sedan, maar nog altijd een bovengemiddeld vlotte. Het interieur is typisch Renault jaren ’90: behoudend, maar wel met enorme fauteuils als stoelen. Qua onderdelen misschien wat lastiger, tegenwoordig. Deze auto is op dit moment echt cult. Dikke Volvo’s en BMW’s zijn overal populair, de Baccara Biturbo wordt gewaardeerd door de ware kenners.

Renault Lagauna Baccara Biturbo Hartge

Honda Legend 3.5 V6 (KA9)
€7.950
1997
70.000 km

Kijk, het geld hoeft natuurlijk niet perse op. Alles wat je zoekt in een auto biedt de Honda Legend. De betrouwbaarheid van de Legend is bijna ongekend. Daarbij zijn ze ook een echte zeldzaamheid. De kans dat je nog een Legend-rijder tegenkomt is erg klein. De V6 motor levert voldoende vermogen, terwijl het verbruik binnen de perken blijft. Ook erg prettig is het aanbod aan ruimte. Dit zijn echt flinke reislimo’s. Eigenlijk is het enige nadeel dat ze zo schaars zijn. Ze zijn erg lastig te vinden, dus keuze heb je niet. Gelukkig is de auto maar in één uitvoering geleverd: 3,5 V6 in de meest luxe uitvoering. Zeker de waard om eens naar te kijken.

Honda Legend

Yolo: Daimler Super V8 (X308)
€11.500
1997
150.000 km

Je kan het ook over een compleet andere boeg gooien. Ja, zo’n Duitser is leuk, maar ook wel een standaardkeuze. De Daimler Super V8 is een beetje een ambivalente auto. Aan de ene kant heb je een een weelderig interieur met zacht bewerkt leder, hoogpolig tapijt en een trage automaat. Anderzijds heb je een vrij straffe wegligging met een beul van een V8. De supercharged 4-liter levert 370 pk en 525 Nm. Mocht je een oogje hebben op de pompbediende, kies dan de oudere Double Six met twaalfcilinder. De bandenboer zal ook blij met je zijn. Je maakt zo veel nieuwe vrienden met een Super V8. De Jaguar-variant is ook mogelijk. Die hebben een kortere wielbasis wat de limo-capaciteiten een beetje aantast. Nog wel ongelooflijk stijlvol.

Daimler Super V8 (X308)

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



82 reacties

Leuke lijstje. Hierbij ook een lijstje van Rachid!

Volkswagen Passat W8
BMW 545i (E60 gen.)
Mercedes-Benz E 500 (van de W211 gen.)
Mercedes-Benz CLS 500
Audi S4 Avant
Porsche Cayenne S 4.5
Volvo CX90

Succes, laat ons weten wat het is geworden en meld je aan voor de Autoblog “Mijn Auto”.
@rachid: die CX90 ben ik wel benieuwd naar hehe
@kennone: Zeer scherp, ik dacht al nou.. Waarom?
Maar bedoel dus XC90. Thanks!
@rachid: helaas is de helft geen youngtimer.
@rachid: is een E60 al een youngtimer?
@rachid: passat w8… mooie keuze! Echter niet betrouwbaar denk ik?
In het lijstje zou ik de A8 nemen: klant van me heeft er een met 190.000km op, niets mis mee!
@rachid: die CLS 500 van de 1e generatie. Heerlijke wagen!
@leaper035t: nog 2 jaar wachten…
@rachid: ik heb nog een hele mooie nette 540i sedan uit 98 met 207xxx op de teller, als iemand interesse heeft
BMW 540i TOPSTAAT!/ROESTVRIJ! Servo EDC dubbelglas
http://link.marktplaats.nl/m1168482327?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad
@rachid: De cls lijkt me niet zo ruim, maar de rest is ok :)
@rachid: dit is wel het 300k km lijstje…
@rachid: mooi lijstje , ze de VW Pheaton erop, heel veel auto voor bijna niks…
@rachid: Of een Range Rover 3, net youngtimers. Ik heb hem nu bijna 5 jaar, zelf ruim 150.000 km mee gereden, onderhoud heeft me zeker niet meer gekost dan een gemiddelde auto op leeftijd en inmiddels staat ie ruim over de 320.000km. Super fijne reiswagen, kids safe, alle luxe, winstersport schuif ik de sneeuw voordat de ploegen gaan rijden en er kan 3500kg aan de haak dus de Track day auto ook mee.
Fijnste auto die ik heb gehad voor kleingeld!
Omdat hij duidelijk niet genoemd is 😜 de Volvo 850R. Net een grotere turbo dan de T-5R en veel meer cult status dan de V70R en met tunen haal je er de 300pk grens mee. Dan ben je echt de tussensprint koning op de snelweg👌👌
@kennone: De 850 is wel genoemd alleen niet als kandidaat. Er is natuurlijk meer in de wereld dan alleen een 850 hè?!
@viezefreddyw: nee hoor. Heb nog even gezocht maar blijf bij de Volvo 850R uitkomen😜
@kennone: dan zou ik op zoek gaan naar een S70R. Veel zeldzamer en naar mijn mening ook mooier dan een station.
@tmenges: mooier vind ik niet maar zeker wel zeldzamer. Een Sierra Cosworth is ook nog een dikke in Sedan. Of valt deze dan weer onder oldtimer?
@kennone: en geen AWD, die toch alleen maar kapot gaat
@kennone: en die houdt zn waarde ook wel!
@kennone: inderdaad een koning op de tussensprint. Maar helaas ook de bediende in de bochten.
Saabje 9-5 Aero is ook leuk. En geweldig dat de Safrane er tussen staat! Zeker die Baccara uitvoering heb ik een zwak voor…
Passat Variant W8, alleen de kenner weet dat het een W8, de rest van het volk denkt dat je een saaie Passat rijdt…….jij weet wel beter
@raoufff: blijft een saaie Passat met hoge wegenbelasting, zuipt als een tierelier en heeft niet eens goede prestaties. En dan hebben we het nog niet over betrouwbaarheid. Verdiep je er maar eens in valt allemaal vies tegen.
@thomasthomas: je hebt helemaal gelijk, ik heb er 1 gehad en snel weer weg gedaan voordat ik ellende zou krijgen… is best vlot, maar een 3.0 diesel met software is je al te snel af…
Die Legend is wel tof! Of een ouwe LS400/430. Ikzelf zou de Jag doen. Rijdt goed, ziet er knap uit.
@e34m5touring: die Jag is een Daimler, Pim Fortuyn draait zich om in z’n tombe.
@tenaci: Ik bedoelde de Jag variant van dit type. Iets strakker geveerd.
@E34M5Touring: Ok, dan tukt Pim weer tevreden verder ;-) (ben het trouwens wel met je eens in dat geval)
@e34m5touring: met een ton of meer op de teller, zeker i.c.m. 15j oud leggen eigenlijk alle Europese auto’s het af tegen Toyota, zowel op kosten als rijeigenschappen. Sportief zijn grote youngtimers allemaal niet (op de E39 M5 na, en die blijft ook lomp), alhoewel je een GS430 wel aardig hard kan beulen. De aandrijving past wel beter bij de LS, die ook achterlijk snel is, maar ondanks meer gewicht ook zuiniger. Voordeel bij Japanners is dat vermogens vaak stukken hoger liggen dan opgave. Bij “Vier persoons sportieve youngtimer”, denk ik maar aan drie auto’s. Impreza, Lancer en RS4, en met 12k blijft de rijst plakken.
@creaminator: Ligt er aan wat je verwacht van je auto. Een XJ of 7 serie rijdt wel een stuk strakker dan een LS400/430. Betrouwbaarheid zal wellicht waar zijn. Al is elke 15j oude slee met veel electronica een rijdende tijdbom. Pa van een goede vriend van me heeft net 2mnd geleden z’n (zoals hier genoemde) Lexus GS430 ingeruild op een GS450H. Daar heb ik wel een aantal keer in mee gereden. Prima auto hoor, maar dynamisch heb ik toch liever een E39 540i. Achterlijk snel vond ik die GS in ieder geval niet. Wat ik zeg, t’is maar net wat je zoekt in een auto.
Renault Vel Satis 3.5 Initiale… Schitterend model, betrekkelijk betrouwbare Nissan V6, veel luxe en flink wat budget over.
Ik zou sowieso een goede E39 of E60 pakken. E39 zou ik met zespitter nemen, daar de 8 cilinders nog de stuurinrichting van de E34 hebben…
Wat is de Safrane nog een mooie auto. De Baccara BiTurbo ooit 1 keer in het wild gezien. Als je zo eentje koopt ben je echt 1 van de weinige in NL die zo’n ding bezit.
Als je een sedan ok vindt de A8, als je een station wil… Tja… Merc, volvo of 5 serie. Alledrie briljant.
@mda: die drie zijn niet te versmaden, maar hou er wel rekening mee dat die Merc last kan hebben van de bruine pest.
Uit deze lijst altijd de Renault. Zwaar onderschatte auto. Rijd heerlijk en ziet er gewoon goed uit.
Zou persoonlijk gaan voor een XC70 uit 2001 een T5 dus heerlijke 5-cilinder met voldoende power, goede automaat en degelijk gebouwd, ruim en daarnaast (in mijn ogen) een tijdloos model. Kunnen tevens ook goeie km-standen aan
Ik zou eerder naar een Audi A8 D2 uitwijken. Wat een ubergeile wagen, vind hem zelfs gaver dan de w220. Wat daarna kwam werd het met de facelift steeds minder, en de concurrentie steeds beter, komt een Volkswagen phaeton of touareg met blubberdikke motor ook al niet in aanmerking?
S4 B5? @wouter heeft er nog eentje te koop staan.
Weet iemand hoe het nou precies zit met de bijtelling?

Ik had begrepen 35% vd dagwaarde maar ook een klein percentage van de cataloguswaarde?
@tstile: Ik weet er niet het fijne van maar volgens mij is het een auto van 15 jaar of ouder 2001/2002 en je koopt een auto van bijv 3000 betaal je 35% bijtelling over dag bedrag, jaarlijks volgens mij. Dus 1050 Euro, voorwaarde is wel dat je dit zakelijk rijdt natuurlijk.
@tstile: 35% bijtelling over de dagwaarde en eventueel een BTW heffing (geld niet voor marge auto’s).
@flutterby: Nou volgens mij betaal je 2.7% over de nieuwwaarde bij 5 jaar of jongere auto’s, daarna nog steeds 1,2% omdat je nog steeds privé blijft genieten van de BTW-aftrek over banden, brandstof e.d. Het wordt minder als je een rittenlijst bijhoudt en dan naar verhouding heel weinig privé rijdt en om het duidelijk te houden geld woon/werk hier dan wel weer als privé.
Als de auto niet te duur is in onderhoud kan je waarschijnlijk beter 19 cent per kilometer zakelijk declareren.
@tstile: 35% van de economische waarde. Ik heb een Daimler Six gekocht voor €2000 en betaal €700 bijtelling. Houd er wel rekening mee, dat als je er erg veel geld in hebt gestoken (achterstallig onderhoud), dit bedrag op een gegeven moment omhoog gaat. Bijvoorbeeld, als je ‘m laat taxeren voor de verzekering.
Ik rijd nu 3 jaar zakelijk in een 540i Touring (78dkm mee gereden). Geweldige auto, heel fijne balans tussen comfort en sportiviteit. Half Europa mee doorkruist. Een genot, ook bij 200+. Een kind vroeg me ooit of mijn auto elektrisch was. Maar nee, dat niet bepaald (-:
Zo’n Safrane koop je niet echt niet voor 10k. Dan heb je echt een frikandel te pakken.
@thomasthomas: De markt voor die auto’s is dermate klein dat je geen 50k kan vragen.

Kijk, hier, een heel aardig exemplaar voor 10k:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-safrane-3-0-v6-biturbo-baccara-benzine-blauw-0d796d4c-77b6-af5a-e053-e250040aa015?cldtidx=2

Wil je een frikandel, dan ben je voor 3k al klaar:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-safrane-biturbo-4×4-3-0-v6-benzine-blauw-552f752c-4266-5b13-e053-e350040ab899?cldtidx=1
@willeme: vind het beide frikandellen. Maar goed ieder zijn ding als jij het een mooi ding vind prima toch.
@thomasthomas: Is gewoon een prima youngtimer. Zal ongetwijfeld werk aan zitten te komen. Veel meer ga je niet tegenkomen in NL. In Europa vind je er niet veel meer. Allemaal tussen de 10 en 15 mille. Prima te doen dus.
Ik zou voor een e39 530i gaan, dat is kostentechnisch de beste optie en ook genoeg power 231pk/300NM). En zoals genoemd hebben de zespitters een tandheugel stuurhuis en hebben daardoor meer ‘feeling’ dan de V8 types die daar geen plek voor hadden. De automaat past goed bij de wagen en zijn volgens BMW ‘sealed for life’ maar ze gaan nogal eens kapot, beter laat je de transmissie een keer spoelen bij ZF.
Overigens lijkt me die Lexus ook wel wat. De MB uit die tijd…zou ik niet zo snel doen.
@pier: een benz uit die tijd kan best goed zijn. Maar dan is het belangrijk dat je inzage hebt in de onderhoudshistorie zodat je kunt zien of er niet teveel aan gedaan is. Als er een hoop geld in de elektronica is gestoken blijf je bezig, goed is goed. Verder kan je de roest vaak wel goed zien dus dat is een kwestie van opletten of laten controleren.
Die “mindere stuurinrichting” in de V8 E39 is echt onzin. Het stuurgevoel is heerlijk. Veel beter dan de meeste nieuwe (middenklasse) huurauto’s die ik her en der rijd. En dat in een auto van 20 jaar oud. De E39 540i is gewoon een echte BMW!
Uit het lijstje voor mij de A8. De rest vind ik er als redelijk gedateerde meuk uitzien..
U zoekt een youngtimer? Bij deze: W124, koning youngtimer. voor dat budget krijg je er een die onverwoestbaar is. Snelle versies genoeg en daarbij, bij een youngtimer is snelheid is altijd relatief.
@eklasse: Zou ik eerder voor de W126 gaan: net zo onverwoestbaar als de W124 met net iets meer luxe (hydraulische vering, airbags, elektrische achterbank etc). Als 500 of 560 SE ook echt snel (+/- 7 sec van 0-100) te noemen. Zeker als je een 126 van de laatste generatie -’86 tot ’91- neemt dan heb je op roest na heel weinig aandachtspunten buiten normale slijtage onderdelen om.

Heb mijn 500se nu al 4 jaar met ruim 3 ton op de teller en is extreem betrouwbaar gebleken.
@mopar: w126, schitterend mits origineel en gepoetst.

Bij de keuze tussen beide: kwestie van smaak en uitstraling.

Voor elk wat wils maar betere opties vind je niet. Hoe exotisch zo’n Renault ook klinkt.
ST220!
Een Alfa 159 station natuurlijk. Al wat je nodig hebt.

Of een Subaru Forester turbo. Ruim, leuk, retesnel en onopvallend.
@cossiekiller: knappe kerel die een 159 vindt van 15 jaar of ouder 😀
Als je eens iets anders wil dan Duits zou je ook een Citroën XM met V6 kunnen overwegen. Zeer comfortabel, nog steeds een aparte verschijning en binnen het budget kun je heel mooie exemplaren met weinig kilometers vinden.
@frederik: een XM, ook een mooie optie! Maar dan MK I of II?
@toyotaprius: Tja, type 1 is fraaier qua dashboard. Type 2 is recenter en electronisch beter. Ik zou voor type 1 gaan. :)
Saab 9000 AERO?
Die E39 wil ik <3
In 1995 heb ik één keer in een Volvo 850 2.5 20v door Duitsland gereden. Vanaf dat moment altijd een grote droom gehad om ooit eens… Vijf jaar geleden een V70 Classic gekocht 2.4 20v hand geschakeld. Ik moet zeggen de turbo mis ik niet. Alleen misschien in Duitsland tegenwoordig. Voor de rest goed schakelen. Heerlijke auto en werkt altijd. Ook bij 300k +
Audi S6.
Mijn vader had de gewone safrane v6 baccara zonder turbo
Wat een zalige auto was dat, luchtvering, in hardheid verstelbare schokdempers,elektrisch verstelbare achterbank!
De rechterbuitenspiegel die naar je achterwiel wijst als je de achteruit inschakelt
En dat in 1993 bij Renault
Enige juiste keuze uit het rijtje: Honda Legend. De rest is overgewaardeerd.
@postzegel: niet dat een Safrane BiTurbo overgewaardeerd is. 268 pk, AWD, elektronische dempers en een topsnelheid van 250km/uur maken het
@mopar: (drukte te vroeg op versturen)…maken het een ultieme sleeper. Als er een wagen uit dit lijstje juist ondergewaardeerd is dan is het de Renault wel.
We hebben het hier over de e39 540i touring wat uiteraard een geweldige auto is. Heb er zelf een aantal gehad en rijd een 530d touring dagelijks. Maar de sedan rijdt een stuk beter door stijvere carrosserie en betere achteras als de touring. En let bij de v8en na 9/1998 op de rammelende vanossen welke prijzig zijn om te vervangen.

Ik heb hier nog staan (beide zonder vanos);

Een prachtige zwarte Bmw 535i sedan e39 van 1996 met 130.000km met documentatie.
Leder zwart , comfortstoelen, glazen schuifdak, DSP audio, stoelverwarming, multifunctioneel stuur, servotronic, electrische stoelbediening met memory en m sportonderstel en standkachel 17 inch Styling 32, pdc, xenon, Alles werkt uiteraard en wordt afgeleverd met nieuwe inspectie 2.

Bijzonder mooie auto
Kost 9.950

Een zilveren 540i sedan e39 van 1997 met 163.000 km van de eerste eigenaar! Volledige Onderhoudshistorie bekend

Zwart leren comfortstoelen met memory, m sport stuur met multifunctie, xenon, zwarte hemel hifi sound system 16 inch Styling 25 in zeer nette staat. Servotronic

Prijs 8950

Advertentie links volgen nog.

Groeten matthijs van der walle
Van der walle Automotive
0614535068
V70R: vieriwelaandrijving = vierwielaandrijving

OT: ik vind de e39 meer uitstraling hebben dan de lexus.

540i lijkt mij een fijne keuze
Als je spinnende wielen van een 850 T5-R als hinderlijk kwalificeert, dan zou ik de Safrane maar helemaal negeren. Dit is echt de grootste onderstuurkoning van de nineties.
Ik zou voor a8 4.2 gaan. Qua motor prestatie goed. 430 valt tegen van de mercedes (heb 1 gehad) bmw 540i is ook goeie keuze maar optie is beter a8. Passat w8 zwaar en loch. Volvo R is net geen a8. En helaas cls 500 geen youngtimer anders had ik die zeker gekozen van alle boven. Het is sterkste motorblok
O ja jb emmen… http://www.jbover.nl.. check zijn site. Vaak mooie youngtimers…daar had.ik.430 destijds gehaald…. goeie service…daarna heb ik ingeruild voor 55 amg.. groetjes Elemento uit Hoofddorp
Na jaren BMW’s te hebben gereden(laatste een e39 540i touring en daarvoor een e39 525tds touring) nu in het bezit van een s210 e320, wat ruimte betreft inderdaad niet te overtreffen, maar loopt qua dynamiek en ergonomie jaren achter op de e39. En daarnaast is de motor eigenlijk veel te nerveus voor het type auto. De kwaliteit (facelift) valt me niks tegen moet ik zeggen. Voor mij was de facelift overigens wel een must, en in mijn geval pakte dat goed uit aangezien er dan ook meteen het nieuwe type motor in ligt.
Als we het dan toch bond maken, een E55 AMG
Is zoveel lekkers in dit segment te krijgen. Zou maar moeilijk kunnen kiezen. Het is net waar je voorkeur ligt. En hoe sportief, praktisch en/of betrouwbaar je wilt shoppen.
Er staat een zilvergrijze Audi A6 4.2 V8 uit 2000 op marktplaats. Kilometerstand onder de 100000.
Vraagprijs om en nabij de 8000 euro.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).