Autoblog advies: waardevast RS3 alternatief voor 50k

Auteur: , 115 Reacties
BMW 1 Series M Coupe (E82) '11

Altijd lekker shoppen met zo'n budget, maar is het genoeg om aan de wensen te voldoen?

Deze week een iets kortere aanvraag dan normaal, maar zeker niet minder interessant. Het betreft Autoblog-lezer Nick. Nick heeft enkele jaren geleden een zwaar verkeersongeval meegemaakt. Het gaat gelukkig weer een stuuk beter met hem, maar dat is niet vanzelfsprekend geweest. Hij heeft een reeks operaties en revalidaties moeten ondergaan. Intussen is hij echter weer aan het werk.

Met al die ellende in het achterhoofd wil hij zijn zinnen even verzetten en genieten van het leven. Zelf vind Nick de Audi RS3 een geweldige auto. Met name het geluid en de prestaties spreken hem zeer aan. Ze zijn gebruikt goed te vinden en ze zijn relatief compact en luxe. Een Audi S8 is leuk voor over 30 jaar, maar Nick vraagt zich af of het een verstandige investering is.

Nee, in principe niet. Tenminste, als het puur om financieel verstand gaat. De Audi RS3 is een relatief nieuwe en dure auto waar er heel erg veel van gebouwd zijn. Die gaan nog wel even afschrijven. Als je de kilometers echter beperkt weet te houden, dan valt de afschrijving behoorlijk mee. Topmodellen als de RS3 vinden altijd wel een doelgroep. Uiteraard heeft Nick ook onze tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Bedrijfswagen Mercedes c break 2018 en privé vw t2 westfalia 1970
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 50.000
Jaarkilometrage:5.000 tot 8.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Extra speelgoedje en investering
Gezinssamenstelling:Net getrouwd, hopelijk snel kindjes
Voorkeursmerken /modellen:Duits
No-go modellen / merken:Italiaans en Amerikaans

Omdat de aanvraag vrij algemeen is, kunnen we heel algemene aanbevelingen doen. Die zullen er ook zeker zijn. Echter, we hebben bij een paar opties onze teugels iets laten vieren. Aangezien je van plan bent om er vrij weinig kilometers mee te gaan rijden, kun je ook kiezen voor iets wat meer exotisch is.

Wat mis je door de no-go?
Je geeft aan geen Italiaan of Amerikaan te wensen. Op het gebied van Italianen is er niet heel veel keuze. De Alfa Romeo Giulia in Quadrifoglio trim is ver boven het budget, de Giulia in Veloce-trim ook. Maar voor 50k en een verstandige investering zouden wij opteren voor een Alfa Romeo 4C (960). Deze gave, carbon sportwagen is compleet anders dan een Audi RS3. Hopeloos onpraktisch, veel te rauw en erg krap. Maar tegelijkertijd ook sensationeel, bloedsnel en redelijk waardevast. De ergste val hebben ze al gemaakt.

Alfa Romeo 4C '16

Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI quattro (8V)
€ 49.995
2015
45.000 km

In principe is de Audi RS3 een fantastische keuze. Die vijfcilinder TFSI motor is een absolute heerlijkheid. De koppelafgifte is romig, het blok is gewillig om toeren te maken en dat verslavend lekkere oneven timbre van de vijfcilinder maakt het plaatje compleet. De RS3 Sportback heeft een keurig interieur en is ook nog eens vrij praktisch. Een echte GT onder de hot hatches. De RS3 is echt heel erg snel, maar overlaadt je niet met sensaties. Dat is niet per ongeluk gedaan, de RS3 is gebouwd, ontwikkeld en ontworpen om elke dag inzetbaar te zijn. Het is geen vlijmscherpe hot hatch. Qua restwaarde zijn we huiverig. De vorige RS3 zakt nog altijd lekker door, dus deze gaat dat ook doen, waarschijnlijk. Voor de aandachtspunten, kun je ons RS3 aankoopadvies bekijken.

Audi RS3 Sportback (8V) '15

BMW 1M Coupe (E82)
€ 49.875
2012
41.100 km

Bij BMW kun je meerdere kanten op als je dit geld te besteden hebt, maar dit is de beste aanschaf die je kunt doen. De 1M Coupé is weliswaar een allegaartje van onderdelen uit de magazijnen van BMW Motorsport, maar het is wel een smakelijk geheel worden. Qua wegligging is de 1M Coupe een van de leukste en meest vermakelijke auto’s van dit decenium. De motor is ‘niet een echt M-blok’, maar maakt dat uit? Nee, want die twin turbo zescilinder is eveneens een pareltje. Qua restwaarde zit je bij deze wel goed. Nu gaat het nog niet zo hard als het internet doet geloven, maar de prijzen stabiliseren behoorlijk. Sterker nog, je moet je best om er eentje te vinden onder de 50 mille.

BMW 1 Serie M Coupe (E82) '11

Porsche 911 Carrera S (997)
€ 49.500
2006
75.000 km

Een lekkere standaardkeuze vandaag. Het is echter niet zonder reden. Deze generatie 911 is eigenlijk alles wat je er maar van kan en wil wensen. De auto is modern genoeg om geregeld erin te rijden. Kwalitatief zitten ze behoorlijk goed in elkaar, alhoewel de auto zeker zijn aandachtspunten kent. Aan de andere kant is het wel een raszuivere sportwagen, geen C-segmenter met een grote motor. Die 3.8 zescilinder boxer past er heerlijk bij. Ga voor een handgeschakelde Carrera S en je zit qua prestaties en rijbeleving meer dan goed. Nadelen? Ja, het onderhoud is vrij prijzig. Ook kunnen ze nog ietsjes afschrijven. Als laatste is het geen bijzondere auto in het segment. Je ziet ze werkelijk overal. Een andere goede optie is een Porsche Cayman in een aparte uitvoering, maar die zijn een stuk lastiger te vinden.

Porsche 911 Carrera S (997) '06

Lotus Evora 2 + 0
€ 44.345
2010
29.000 km

Als het iets van de gebaande paden mag afwijken, maar ook weer niet te apart mag zijn, dan is de Lotus Evora zeker het overwegen waard. Bij de Lotus Evora staat alles in het teken van dat magistrale chassis. Dat is zeer hoogwaardig en uiterst zorgvuldig uitgebalanceerd. De motor is ‘slechts’een V6 van Toyota origine. Aan de andere kant is het een 280 pk sterke motor die te boek staat als zeer betrouwbaar. Mocht je meer vermogen wensen, dan is de Evora S met 350 pk (dankzij een mechanische compressor) een optie, maar vergt een grotere investering. Over investeringen gesproken, de Evora lijkt redelijk op zijn laagste punt te zitten van zo’n 40-45 mille. Niet dat het als een gek zal stijgen, maar de afschrijving valt relatief mee. De 2+0 uitvoering is een tweezitter, dan heb je wat meer aflegruimte.

Lotus Evora 2+0 '10

Mercedes-AMG A45 4-Matic (W176)
€ 47.950
2016
21.400 km

Dit is de meest rechtstreekse concurrent van de Audi RS3. Vierwielaandrijving, een premium badge op de neus en vermogen, heel veel vermogen. De A45 heeft zelfs een paar pk’tjes meer dan de RS3: 381 stuks. Qua prestaties ga je bij deze auto niets tekort komen. Het aanbod is redelijk groot, dus zoek het exemplaar met de fraaiste kleur en de door jouw gewenste uitrusting. Qua rijbeleving komt het heel erg overeen met de Audi RS3. De Mercedes voelt iets lichtvoetiger (minder log) aan, maar de Audi heeft een fraaier klinkende motor. Als investering is de A45 AMG, net als de RS3, niet de allerbeste koop. Ze zullen nog wel even gaan afschrijven. We hebben twee A-Klasse aankoopadviezen: eentje voor de A-Klasse in het algemeen en een aankoopadvies specifiek voor de A45 AMG.

Mercedes-AMG A45 (W176) '16

Volvo V60 Polestar
€ 47.500
2015
69.500 km

Mocht je de opties van onze kant wat aan de wilde kant vinden, in vergelijking met een Audi RS3 Sportback, je kan ook een volwassenere kant opgaan. Dat hoeft niet gepaard te gaan met een saaie auto. Sterker nog, eigenlijk hebben de V60 Polestar en RS3 Sportback best veel overeenkomsten. Ze zijn duur, premium, hebben een bijzondere motor met veel vermogen, vierwielaandrijving en zijn dagelijks inzetbaar. Beide zijn geen lichtgewichten, maar ook niet bijzonder ruim. Bij de Volvo merk je wel dat Polestar er meer aan heeft gedaan om er wat bijzonders van te maken. In het budget kun je kiezen tussen een vier- en zescilinder. De viercilinder is eigenlijk beter op alle fronten, maar bij een bijzondere auto hoort een bijzondere motor. Qua restwaarde lijkt die motor ook een betere gok te zijn dan die eveneens indrukwekkende viercilinder. Check ook ons V60 aankoopadvies.

Volvo V60 Polestar '15

YOLO: Nissan GT-R Black Edition (R35)
€ 54.950
2010
60.000 km

Het is natuurlijk altijd erg lastig bij iemand in de portemonnee kijken, maar mocht er een rek van 10% inzitten, dan behoort een heuse Nissan GT-R tot de mogelijkheden! Laat je je door de badge misleiden, want de GT-R is een absolute reuzendoder. Alles in dit lijstje lacht een Nissan GT-R om. Je moet echt met een serieuze Supercar op de proppen komen om deze Nissan partij te bieden. Niet alleen in een rechte lijn, maar ook op het circuit. Dat alles heeft wel zijn prijs: een GT-R is serieus stug geveerd en je merkt dat ‘ie van volgas houdt, de tankpas alleen wat minder. Alle aandachtspunten vindt je in ons Nissan GT-R aankoopadvies.

Nissan GT-R Black Edition (R35) '10

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



115 reacties

Heb de onderbuik even geraadpleegd : gezien de lijst van eisen en wensen, lijkt de 1M me de beste optie. Afschrijven geen issue meer, het meeste rijplezier want RWD, en er kan/kunnen eventueel ook nog (een) babbie(s) in.

Alvast veel rijplezier gewenscht !
Uit dit lijstje zou ik zeker voor de GTR gaan, wat een apparaat!
@shibby: jij vind dit een mooi apparaat. Maar heb je ook al aan zijn toekomst wensen gedacht. Meneer wil namelijk graag kinderen, daarom zou ik juist eerder een v60 polestar aanraden.
@mikje90: je kan gewoon 2 kids achterin de GTR kwijt
@slickrick: kinderen zonder benen dan, is toch erg krap volgens mij. Tevens ben je echt flink aan de beurt als er iets misgaat. Mijn vader zegt altijd, aanschaf is een ding, onderhoud een tweede.
@nissansupra: denk met name het onderhoud. Het inladen van een baby zonder achterdeuren is een ramp. Maar als ze er zelf in kunnen klimmen gaat t prima, en de eerste 5 jaar heb je niet veel beenruimte nodig.
@slickrick: vergis je niet in hoe diep een maxi cosi is
@mikje90: 50k neertellen voor en 3 jaar oude v60 met 70.000km moet je goed zijn in je hoofd polestar of goldstar
@mikje90: heeft toch een C-klasse van de zaak
@shibby: was ook mijn eerste gedachte maar….zo’n auto is loeiduur om rijdend te houden.
Ik ging voor de Polestar denk ik.
1M lijkt mij de beste keuze van dit rijtje, anders lekker naar een (bijna) klassieker gaan kijken zoals een E30 325i. Die zijn prima dagelijks te rijden en er blijft nog wat geld over om de auto tijdens de wintermaanden (en doordeweeks) binnen te stallen.
@twiggaa: krankzinnig dat een e30 325i zo duur is geworden, heb er nog wel eens een gekocht voor €1250
@papa: I know… wij hebben er een staan!
Op de een of andere manier kom ik RS3-Tjes en A45 AMG’s van deze generatie altijd tegen met een bepaald type persoon achter het stuur. Deze mensjes zijn over het algemeen niet heel lief voor de auto’s. Gek genoeg nooit dit type mens in een BMW 1M.

Qua risicoprofiel geen gek idee om in mee te nemen.. :-)
@olivier420: yup, zie er in Kanaleneiland en Overvecht erg veel rijden met snotneuzen achter het stuur. Rijden daarin rond alsof ze het net gestolen hebben..
@werf76: ik zie ook genoeg boerenpummels ermee rijden in Eindhoven, het is net wat je wilt relativeren tot een bepaalde beeld wat je over mensen hebt.
@werf76: Ja dit soort autootjes tieren welig in kannibaleneiland!
@olivier420: 1M is handbak, geen automaat, geen 4WD en daarbij relatief duur en niet echt makkelijk te tunen. Daarbij vaak nog duurder ook, dus moeilijk te vergelijken mer elkaar.
@ghost: Dat was ook de dubbele lading in mijn berichtje. Op eerste gezicht alledrie relatief lichte high performance auto’s.

Één van de drie is echter iets minder geschikt/makkelijk om volgas over de Witte de With de knallen… :-)
Evt een Ford Focus RS
Voor mij de Alfa, zonder twijfel, of ff doorsparen en een nieuw model TT RS bij de buren halen.
@tttijn: helemaal mee eens, behalve de TTRS, dan véél liever de Volvo uit dit lijstje
@bischero: Leuk voor een uur maar daarna een verschrikkelijk hok. Nee voor mij de Nissan
Lotus of Yolo. Maar t zal vast geen van beide worden, gezien de voorkeur van de aanvrager
Ik vind een 4C helemaal niet waardevast! Dat ding is nog geen vijf jaar op de markt, en je kunt ze in Zwitserland al vinden voor 43K CHF, da’s ongeveer 40 mille, da’s gewoon de helft eraf. Die 1M doet het beter.

Hier in Zwitserland zijn de handgeschakelde Ferrari 360s vanwege de winter weer zacht geprijsd. Kosten ongeveer 65 mille CHF voor sommigen. Dat zou ik persoonlijk doen, en als je ‘m in juni weer verkoopt heb je ook de beurs verslagen.
@jochempie: alleen een beetje jammer dat je doorgaans invoerrechten moet dokken op auto’s uit Zwitserland en ook nog een restant BPM. Kan zo maar eens uitlopen op een dure grap!
@ghost: De invoerrechten zijn afhankelijk van of de auto in de EU geproduceerd is of niet. Is ‘is dat wel, zoals in mijn voorbeeld de Ferrari, dan kun je het Eur 1 formulier bij de belastingdienst aanvragen, met de gegevens van de auto bij de douane indienen zodra je het land inrijdt en korting dan wel kwijtschelding van invoerrechten krijgen. Op een auto uit 2001 zit ook geen noemenswaardige BPM meer.
@Jochempie: dat formulier heb ik van gehoord maar gaat lang niet altijd op. Daarbij knalt een RS3 189g uit. Een type uit mid-2015 doet nog altijd een slordige 6500€ aan bpm. Als daar dan nog invoerrechten opkomen, is het de moeite al niet meer.
@jochempie: was nieuw vanaf 51k in België, andere landen soms zelfs nog iets goedkoper.
Of je iets mist door de No Go’s?! Wat denk je zelf, de beste keuze die je kunt maken!

https://www.autowereld.nl/lancia/delta/hf-integrale-evolution-ii-28923622/details.html

Zakt nooit meer in waarde en is gewoon een waanzinnig ding om te zien en te rijden. Niet per se dit exemplaar, maar als je nog een evoluzione wil, zul je met iets meer km’s akkoord moeten gaan. De beste gaan al door de ton…
@Dizono: moet je wel zelf kunnen sleutelen. Hij wil voornamelijk een nieuwe auto vlg mij. Of redelijk nieuw . Anders kan je de escort cosworth of sierra cosworth nog nemen. Waarde vast en stijgen nu. Denk dat die te oud zijn.
Ik zou zoeken naar een 964 of een Lotus Exige. Beiden ook als investering interessant, wat voor de meeste auto’s in dit lijstje niet geldt.
Ik zou voor een YOLO boven op een YOLO gaan,, Een Volvo 240 Estate GLT met een 2JZ BIG Single Turbo er in👌🏼👌🏼
@kennone: en dan het verbruik van een kilometervreter terwijl hij maar occasioneel rijdt… 🤪
In mijn optiek de 4C, 1M of de GT-R. Nu al auto’s die iets bijzonders hebben.
De RS3 is buiten de motor om gewoon niet sexy. De A45 zie ik in de grote steden te vaak voorbij rijden met twijfelachtige figuren erin en dito rijstijl.
Bij de V60 zie ik toch vooral een auto voor de beter bedeelde 50+’er die z’n labrador retrievers achterin misselijk wilt rijden.

De Evora verliest het hier voor mij van de 4C. De 911 van de GT-R.
@torsen: De RS3 maar nemen dan. Die is zeker wel sexy en heeft meer pk dan de AMG, 400 stuks. Weet niet zeker of je die wel al kan krijgen onder de 50k, wellicht in Duitsland.
@evdw: neem aan dat je de RS3 sedan bedoelt. Denk dat die nog buiten budget vallen.
@torsen: sportback heeft ook gewoon 400 pk facelift versie
@madridsta: die vind je niet voor 50k, ja misschien in Duitsland, onderkant segment facelift model kaal zonder opties..komt nog altijd 15k aan bpm bovenop.

In het artikel hier bedoelt men de 8V (pre-facelift).
@torsen: Ik doelde inderdaad op de RS3 SEDAN. Dat je voor de sedan zou kiezen is voor mij zo logisch dat ik het nu vergeet erbij te zetten :)
Zijn vanaf ongeveer 50K te koop in Duitsland. Komt dan nog idd wel BPM bij, helaas.
@torsen: evora of 4c is echt een verschrikkelijk moeilijke keuze voor mij
@papa: 4C lachend. Die worden zeldzaam. Als ze er een los rijden komt hij niet meer terug met die Carbon monocoque
Voor mij zeker de Carrera S.
@Stylez: voor mij ook
@fouadski: Blijf toch verbazingwekkend die liefde voor platgeslagen kevers
@kazaluna: ok…. en wat vind jij een mooie auto?
@fouadski: Waarschijnlijk droomt ‘ie van een GT3 maar vindt ‘ie iets mis met het imago, of dat het een voor de hand liggende keuze is. Reality check: voor de hand liggende keuzes zijn vaak de beste keuzes.
Er staat in Almere nog een Tesla Roadster voor 55.000 te koop, met de kilometers die jij rijd lijkt me dit een goed alternatief en behoorlijk waardevast.
@kobus1967: het moest ook leuk zijn en beleving hebben.
@nopetrolnofun: weleens mee gereden?
@kobus1967: @redbeams hap hap hap.
@nopetrolnofun: Jij weet niet waar je over praat
Yolo. Een Lotus Omega… En veel plaats voor de opvolging
@cossiekiller: Mja, ben je eigenlijk al te laat mee. Misschien dat je in de VK een Lotus Carlton voor 50k kunt vinden, maar in het vaste land zul je toch al snel 15k meer mee moeten brengen.
Subaru impreza STI 22b
@qoekje: Ja, die 90s Rally-kanonnen zijn denk ik goede investeringen. Lancia Delta, Evo VI (TM Edition bv), 22b, Escort Cosworth…
@dizono: Die gaan ook al richting de ton hoor. in 2011 nog de kans gehad om een originele te kopen (enkel het stuur links gezet) voor 30k… Had ik maar…
@cossiekiller:
ikhepwel.
@desjonnies: Ja, wanneer zien we daar eens een puike fotoserie van verschijnen Sjon? Het kleine beetje aan beeld dat ik heb gezien van de ombouw smaakt naar meer!
911 all the way. Anders de BMW
GT-R, niet omdat het moet, maar omdat het kan.
911 en 1M zijn zeker waardevast. De RS3 en A45 zeker niet door imago en looks en veel issues…
Renault clio RS V6
Z4M coupe
Mitsubishi 3000GT
Renault alpine A610 turbo
Ford Escort RS Cosworth
Honda S2000
Porsche 968

Sommige zijn ruim onder budget maar het overige geld kun je dan gebruiken om ze weer in mint condition te brengen.
@retsok: Ja, elke cent die je uitgeeft aan het opknappen van zo’n klassiek rallykanon zie je terug in de prijs.
@retsok: Ik zou misschien een iets ander lijstje maken, maar als je een auto wil voor zowel rijplezier en als investering is dit een beter idee dan de nieuwere auto’s.

Los daarvan waardeer ik de meeste auto’s in het artikel wel.
Audi R8 uit 2009, of een Audi RS6 c6 avant. Ook kun je nig denken aan E61 M5, of maserati quattroporte van 2009 ongeveer.
@alassad: m6, sl55
R8 V8 met handbak!
Als je een 1M koopt moet je ook wel fatsoenlijk kunnen driften.
Anders rijd je er behoorlijk mee voor lul imo, een duur tool aanschaffen waar je amper mee overweg kunt.
@alcantara: Hahaha, dit is echt de meest gekke redenering die ik hier ooit heb gelezen. Slaat werkelijk nergens op.
@nielskdg: Jaja, alle niet-drifters meteen op hun puk getrapt natuurlijk, mooi!
@alcantara: lekker driften over de A58 om 08:20. Anders rijd je voor lul.
De GTR, lotus of 4C als ik kon kiezen, met de rest heb ik niet zoveel…
E92 m3 kan nog best stijgen in waarde
@isobmw: dan eerder een klassieke bmw kopen. Die stijgen de laatste tijd namelijk…
Wat de RS3 betreft, als je een zonder de bekende remmen ellende wilt zal je voor een 400pk facelift model moeten gaan. Die zijn overigens nog bijzonder prijzig.
@dutchdriftking: onzin, vervang de remmen voor een setje carbopads of girodiscs, hoor inmiddels van meerdere mensen dat het daarmee zo goed als opgelost is.
@ghost: Zo goed als… Haha
Van die lijst zeker de 1m als je waardevast wilt. De gtr is geil
Maar niet waardevast. Ik zou zelf een escort cosworth of sierra 3 deurs cosworth nemen.
En een Donkervoort d8? Als je dan toch wil genieten.
Bmw m135i of m140i? Die vind ik fijner rijden dan een a45.hoewel die ook heel fijn rijdt.
@unknown32: schrijven hard af
Wat een belachelijke adviezen voor iemand die getrouwd is en ‘hopelijk snel kindjes’ heeft. Een Lotus Evora 2 zitter? Porsche 911? Sorry maar dit zijn kansloze adviezen. Ik zou als alternatief voor een RS3 en een gezin eerder kijken naar een S4 Avant of snelle Range Rover etc.
@audirs3: dus voor 1 kind schat jij al een station hok aan? Hoe typisch.
@tttijn: groot gelijk, iedereen denkt een container nodig te hebben. Ik heb 2 kinderen, volgende auto wordt een M2, zou niet weten wat probleem is.
@faithnomore: heeft een maat van me ook. Ga je zeker geen spijt van krijgen
@faithnomore: de vrouw rijdt een m240i. Ik zie het probleem wel. Isofix houder past er alleen in als de stoelen volledig naar voren staan en rechtop. Als ze ouder zijn moeten ze met de benen opgetrokken zitten. Of je moet zelf 1,60m zijn, dan is hij inderdaad ruim zat. Ben mijn 3 touring regelmatig kwijt.
@tttijn: ik ken ze.
@rolov: Ja ik ook. Mijn vrienden maken gelukkig leukere keuzes.
@tttijn: hij schrijft letterlijk kindjes, meervoud. Dus ik blijf er bij dat die 2 zitters adviseren kansloze opties zijn. En nee, een station hoeft niet direct. Maar de echte concurrentie voor een RS3 (M2 en A45 AMG) waren al genoemd. Je zou in hetzelfde segment naar een snelle focus of megane kunnen kijken. Als je toch premium wil, dan zou ik dus eerder naar grotere dan naar kleinere auto’s kijken. Ik spreek uit ervaring. Ik heb zelf een S3 3deurs, en ben 2 weken geleden vader geworden. Het is een crime die maxi cosi erin te krijgen, en omgedraaid (wat eerste 9 maanden moet) neemt dat bizar veel beenruimte in beslag. Mijn vrouw zit bijna met haar knieën tegen het dahsboard. Dus zelfs voor een pasgeboren baby is een iets ruimere auto zo gek nog niet. Ook moet de kinderwagen mee. Denk serieus dat een baby véél meer ruimte nodig heeft dan een kleuter.
@tttijn: tevens twijfelt deze persoon ook tussen een RS3 en een S8, dus ik vind mijn suggestie zo gek nog niet
@audirs3: mooi, dan is mijn advies een 4 deurs c1 en een leuke auto voor het sturen. Heb t zelf jaren met een 3 deur Aygo en een klein kind gedaan. Gewoon de maxi cosi laten zitten ;)
@tttijn: kijk, dat zijn dan wel goede adviezen :). Ben wel benieuwd wat het wordt
@audirs3: Vroeger ging alles en de moeder in een Opel Kadett….Those were the days.
Ik vind dit eigenlijk een lijstje van niks. Op de GT-R na. Een v60 polestar voor 50k. Ik zou voor wat ouder gaan wn echt wat diks. GT-R is wel een optie
En een grote 4 zitter met 526pk..
CL 63 AMG
https://www.wensink.nl/mercedes-benz/cl-klasse/63-amg/wensink-heerenveen/detail/occ10238249
@w0o0dy: eens, met een aankomend gezin en kinderwagens etc zou ik ook eerder voor een segment groter gaan dan een RS3
Met deze cl55 AMG met designo interieur hou je nog budget over voor onderhoud en brandstof. 35 k is voor deze wagen niet slecht.

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/c9c263b1-c743-4cc8-a85e-5f25a56f15c9/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
Waarom een A45? De eerste modellen zijn ook amper meer wat waard vergeleken een paar jaar geleden.
Lekker 997, 981 cayman/boxster, austin martin amv8, r8 v8 handbak
1) Gtr (ff sparen dan maar)
2) Lotus
3) 1M

De rest mêh…
Sinds kort hersteld van een ongeluk, kinderen in de nabije toekomst… Als vader (en oud een wijs man) raad ik je aan om die € 50K lekker te houden en een mooie station te kopen. Tenzij je € 200K op je spaarrekening hebt staan. Dan de C63 6.2 V8 :-).
@m550d: eens, ben ook net vader geworden, en dan is mijn S3 toch echt te klein.
De RS3 8V is best wel waardevast, die dingen zijn nog steeds schofterig prijzig en worden totaal niet goedkoper. Kijk al 2 jaar voor zo’n wagen en je moet toch zeker 50-55k meebrengen voor een net exemplaar. Eigenlijk van alles hierboven zou ik de 1M kiezen als je geen behoefte hebt aan een automaat, of juist wel de RS3 als je een automaat wilt.
Honda S2000 ,E36 M3, GTI Clubsport,E46 M3 CSL … binnen ettelijke jaren gaan deze qua waarde vierdubbellen net zoals en E30 M3
De GT-R, in de kleur van de Merc in dit artikel.
Neem een Porsche. Veel specialer dan een petjes Audi. Voor het budget past ook een (vind ik) prachtige 996 Turbo. Met een beetje rek in het budget past ook zelfs een Turbo S. Waardevast!
Waarschijnlijk wel over de landsgrenzen oppikken, maar dat moet je wel overhebben voor een bijzondere auto. Succes!
V8 vantage of misschien een DB9, dan kunnen de kinderen ook nog mee.
Ik heb wel eens betere adviezen gelezen hier. Met wellicht kinderen op komst, wil je geen middenklasse hatchback of coupé. Genoeg leuke stations te vinden binnen dit budget, toch? En wat me echt verbaast, is dat het nog lastig is om voor € 50.000 een auto te vinden die het in zich heeft om (flink) in waarde te stijgen. Volgens mij ben je nog beter af met dertig à veertig mille om een ‘toekomstige klassieker’ te vinden (M5 E61, C63, RS4) Of denk aan het advies van vorige week (youngtimer voor € 4.000). Niet aan de orde voor deze aanvrager, maar als je het hebt over waardestijging, dan zat er tussen die adviezen genoeg spul bij dat op termijn veel meer zal opleveren, procentueel gezien althans!
@m54b25: De beste mijnheer heeft ook een leasebak waar de “kids” in kunnen.(wat is kids toch een verschrikkelijk woord)
Ik was nieuwsgierig naar de stichting waar je je bestaande auto’s niet wilde gebruiken om de kids te vervoeren en heb daarom in Duitsland gekeken naar mooi spul dat iets praktischer is dan de GT-R die ik uit dit lijstje zou willen hebben:

Porsche Panamera zoals deze:
https://m.mobile.de/auto-inserat/porsche-panamera-turbo-1-hand-cc-brakes-klappenaga-19-meckenbeuren/271091510.html

Of iets non-speelgoed, wel apart en afaik redelijk waardevast:
https://m.mobile.de/auto-inserat/bentley-continental-flying-spur-aus-1-hand-scheckheft-neuss/228140284.html

Omdat ik het ben even toch iets idioots (zag ook een mooie XKR):
https://m.mobile.de/auto-inserat/jaguar-xf-r-s-5-0-v8-kompressor-sitzbelüftung-carbon-hamburg-norderstedt/260050135.html

Verder vrij veel M5, Alpina etc spul
Idem voor RS6 etc
Idem voor AMG (C&E)

Dus auto’s genoeg. Bij speelgoed kies ik de GT-R, bij middenweg de XF RS. Bij verantwoord en toch mooi de Panamera of de Spur.





@dunhozzie: * richting, niet stichting
A45 AMG of TT RS for sure!
Zou een Subaru Impreza WRX STI nog een leuk alternatief kunnen bieden? Blijft een auto die weinig gezien wordt, en zal ongetwijfeld een glimlach op je gezicht brengen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).