• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes Peak

Auteur: willeme, gepost 13 juni 2019 om 13:56 – 28 Reacties

Afbeelding Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes PeakAfbeelding Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes PeakAfbeelding Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes PeakAfbeelding Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes Peak

Ducati Streetfighter V4 Prototype '19
Voldoende koppel om lekker uit te kunnen accelereren bij zo’n heuvelklim.

Je hebt motoren en je hebt Ducati’s. Net als Harley Davidson is Ducati een merk dat zijn genre overstijgt. Iedereen kent wel een model van Ducati. Natuurlijk kun je in beide gevallen voor een degelijke Japanner gaan met (bijna) dezelfde specificaties, voor de helft van de prijs. Maar zo’n Ducati is natuurlijk wel The Real Deal.

We zeggen nu wel ‘zo’n Ducati‘, maar net als bij auto’s is de ene Ducati de andere niet. Het laatste project van de Italianen is oprecht bruut te noemen. Het betreft namelijk een prototype van de Streetfighter V4.

Ducati Streetfighter V4 Prototype '19

De Streetfighter V4 is een afgeleide van de Panigale V4. Het is een zogenaamde ‘naked’-versie van die motorfiets. De Streetfighter heeft geen kuip en is voorzien van een hoger stuur. De 1.103 cc grote viercilinder in V-opstelling is in de Panigale goed voor 214 pk bij 13.000 toeren. De Panigale is als een 911 GT3 RS: vlijmscherp en snaarstrak. De Streetfighter V4 is als een 911 Speedster, waarbij de sensaties een nog grotere rol spelen.

Om te zorgen dat de motor direct op de kaart staat, neemt Ducati het Streetfighter V4 prototype mee naar Pikes Peak. Daarmee is duidelijk dat ze bij de Volkswagen Group erg in hun nopjes zijn met deze heuvelklim. Onlangs haalde concerngenoten Volkswagen (ID R) en Bentley (Bentayga) een record in hun klasse. Dit jaar neemt Bentley een Continental GT mee. Ducati behoort ook tot de Volkswagen Group. Coureur Carlin Dunne gaat proberen het record te verbeteren.

Ducati Streetfighter V4 Prototype '19

De kans is zeer aannemelijk dat Ducati na een aantal jaren zonder Streetfighter (je weet wel de vorige had een V2 blok) de Ducati Streetfighter V4 hierna in productie zal gaan nemen. De Italiaan zal dan concurrentie kunnen ondervinden van de KTM1290 Superduke of de Aprilia Tuono V4 1100 RR. Waarschijnlijk zal de Ducati wel iets duurder zijn.

Ook interessant!

  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, motor, panigale, pikes-peak, Streetfighter, v4

Vorig bericht: « De gaafste GT van het moment komt snel als cabrio
Volgend bericht: Alle prijzen van de Mazda 3 SkyActiv-X bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 juni 2019 om 14:01

    Met politiestrepen!

    Login om te reageren
  2. Melvinkorrels zegt

    13 juni 2019 om 14:09

    Dus eigenlijk nemen ze een Kawasaki Z1000 mee?
    https://bd.gaadicdn.com/processedimages/kawasaki/kawasaki-z1000/640X309/v_z-1000-r1533102544.jpg

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      13 juni 2019 om 15:01

      @Melvinkorrels: dit is hetzelfde als een Laferrari vergelijken met een Toyota del Sol.

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        13 juni 2019 om 16:38

        @boomhauwer: een LaFerrari vergelijken met iets niet bestaands? Lees je de volgende keer even in voor je vergelijkingen gaat maken.

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          13 juni 2019 om 20:40

          @celicatwincam: honda del Sol dan. Je snapt het wel. Je kan toch een Ducati niet vergelijken met een 13 in een dozijn Japanse motorfiets. Niemand kijkt om naar die dingen. Klootjesvolk op dat soort motoren.

          Login om te reageren
          • galgootje zegt

            13 juni 2019 om 21:11

            @boomhauwer: denk dat de H2 bedoeld wordt, zeker geen kat om zonder handschoenen aan te pakken voor ongeoefende rijders. Ding is freaking tricky namelijk. Wel geweldig gaaf! Net als de panigale maar die heeft z’n badge nogal mee (en z’n idioot hoge onderhoudskosten).

            Login om te reageren
            • boomhauwer zegt

              14 juni 2019 om 08:44

              @galgootje: de foto en tekst van hem zeggen toch Z1000. Dat is even exclusief en speciaal als een golf 1.6tdi met 20″ velgen.

              Login om te reageren
              • galgootje zegt

                14 juni 2019 om 13:09

                @boomhauwer: hmmm nog eens gelezen, geloof dat ik toegeven moet niet heel goed gelezen te hebben.

      • cthijs zegt

        13 juni 2019 om 20:05

        @boomhauwer: ik geef melvin toch het voordeel van de twijvel

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      13 juni 2019 om 16:46

      @Melvinkorrels: nee, dat logge hok laten ze thuis.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    13 juni 2019 om 14:10

    Leuk hoor

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    13 juni 2019 om 14:16

    Fijne brommer!

    Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    13 juni 2019 om 14:24

    Zal een langzame klim worden. De ballen van de rijder moeten ook mee omhoog!

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    13 juni 2019 om 14:32

    Brute machine, maar succes hangt af van de prijs. De Aprilia Tuono V4 1100 is een ontzettend goed apparaat en niet eens schofterig duur als instapper.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      13 juni 2019 om 14:42

      @racerx: Vooral sterkte met instappen op een motorfiets;).

      Login om te reageren
  7. fmgarcia zegt

    13 juni 2019 om 14:42

    Vet dat ze hier een competitie van maken!

    Login om te reageren
  8. mp014 zegt

    13 juni 2019 om 15:00

    Ben fan!

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    13 juni 2019 om 15:01

    Wat een bak vermogen! Ik ben nu aan het kijken voor een 900SS met een dikke 80PK??‍♂️

    Login om te reageren
    • mar10us zegt

      13 juni 2019 om 15:06

      @kennone: vergeet een 900ss en koop een KTM 790. Meer plezier ga je niet krijgen op een motor.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        13 juni 2019 om 16:49

        @mar10us: Volgens mij zijn een 900SS en een KTM 790 niet echt motoren die in hetzelfde segment opereren.

        Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de 790 de ultieme motor qua rijplezier is.

        Zeg dan gewoon dat die 790 een fijn apparaat is.

        Login om te reageren
    • poes zegt

      13 juni 2019 om 16:35

      @kennone: Joh, staar je niet blind op topvermogen. Wie rijdt dat nou? Ik denk dat jouw relatief ‘luie’ 900cc twin veel bruikbaarder is, met lekker veel trekkracht binnen een realistisch toerengebied bij straatgebruik.

      Veel plezier alvast. Wel eentje met open dempers kopen hè! :-)

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        13 juni 2019 om 16:50

        @poes: Kan me nog goed herinneren wat een lawaai die Ducati’s vroeger maakten. Alleen een Laverda met open pijpen ging daar nog overheen. Alsof de wereld verging.

        Login om te reageren
      • kennone zegt

        13 juni 2019 om 20:31

        @poes: als het er niet op zit dan zeker een dag na de aankoop. Een Duc moet je horen!

        Login om te reageren
  10. ottosk zegt

    13 juni 2019 om 18:49

    Leuke poserbike voor de liefhebber van Italiaans design.

    Login om te reageren
  11. rvm1200s zegt

    13 juni 2019 om 19:56

    Pure motorfietspr0n natuurlijk dit. Ik begin maar alvast met sparen denk ik…

    Login om te reageren
  12. mbvw zegt

    13 juni 2019 om 23:05

    Jongens, jongens als je een godsgruwelijk snelle, peperdure, Italiaanse naked wil: neem dan een mooie https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23821-nieuw-mv-agusta-brutale-1000-serie-oro-met-208-pk

    Login om te reageren
  13. mark1055 zegt

    13 juni 2019 om 23:28

    Waarom niet met de duc van het motogp team omhoog

    Login om te reageren
  14. theladystig zegt

    14 juni 2019 om 12:23

    Dit is porno op 2 wielen. Ik rijd zelf een Panigale en ben echt fan van de 2 cilinders (en Ducati).
    De V4 heeft het helaas met een test op vermogen moeten afleggen van de RSV en S1000rr, terwijl hij op papier de winnaar had moeten wezen.

    Ik ben erg benieuwd hoe dit rijdt, het uiterlijk is in ieder geval geslaagd naar mijn idee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North