Ducati neemt brute Streetfighter V4 mee naar Pikes Peak

Auteur: , 28 Reacties

Voldoende koppel om lekker uit te kunnen accelereren bij zo'n heuvelklim.

Je hebt motoren en je hebt Ducati’s. Net als Harley Davidson is Ducati een merk dat zijn genre overstijgt. Iedereen kent wel een model van Ducati. Natuurlijk kun je in beide gevallen voor een degelijke Japanner gaan met (bijna) dezelfde specificaties, voor de helft van de prijs. Maar zo’n Ducati is natuurlijk wel The Real Deal.

We zeggen nu wel ‘zo’n Ducati‘, maar net als bij auto’s is de ene Ducati de andere niet. Het laatste project van de Italianen is oprecht bruut te noemen. Het betreft namelijk een prototype van de Streetfighter V4.

Ducati Streetfighter V4 Prototype '19

De Streetfighter V4 is een afgeleide van de Panigale V4. Het is een zogenaamde ‘naked’-versie van die motorfiets. De Streetfighter heeft geen kuip en is voorzien van een hoger stuur. De 1.103 cc grote viercilinder in V-opstelling is in de Panigale goed voor 214 pk bij 13.000 toeren. De Panigale is als een 911 GT3 RS: vlijmscherp en snaarstrak. De Streetfighter V4 is als een 911 Speedster, waarbij de sensaties een nog grotere rol spelen.

Om te zorgen dat de motor direct op de kaart staat, neemt Ducati het Streetfighter V4 prototype mee naar Pikes Peak. Daarmee is duidelijk dat ze bij de Volkswagen Group erg in hun nopjes zijn met deze heuvelklim. Onlangs haalde concerngenoten Volkswagen (ID R) en Bentley (Bentayga) een record in hun klasse. Dit jaar neemt Bentley een Continental GT mee. Ducati behoort ook tot de Volkswagen Group. Coureur Carlin Dunne gaat proberen het record te verbeteren.

Ducati Streetfighter V4 Prototype '19

De kans is zeer aannemelijk dat Ducati na een aantal jaren zonder Streetfighter (je weet wel de vorige had een V2 blok) de Ducati Streetfighter V4 hierna in productie zal gaan nemen. De Italiaan zal dan concurrentie kunnen ondervinden van de KTM1290 Superduke of de Aprilia Tuono V4 1100 RR. Waarschijnlijk zal de Ducati wel iets duurder zijn.



28 reacties

Met politiestrepen!
Dus eigenlijk nemen ze een Kawasaki Z1000 mee?
https://bd.gaadicdn.com/processedimages/kawasaki/kawasaki-z1000/640X309/v_z-1000-r1533102544.jpg
@Melvinkorrels: dit is hetzelfde als een Laferrari vergelijken met een Toyota del Sol.
@boomhauwer: een LaFerrari vergelijken met iets niet bestaands? Lees je de volgende keer even in voor je vergelijkingen gaat maken.
@celicatwincam: honda del Sol dan. Je snapt het wel. Je kan toch een Ducati niet vergelijken met een 13 in een dozijn Japanse motorfiets. Niemand kijkt om naar die dingen. Klootjesvolk op dat soort motoren.
@boomhauwer: denk dat de H2 bedoeld wordt, zeker geen kat om zonder handschoenen aan te pakken voor ongeoefende rijders. Ding is freaking tricky namelijk. Wel geweldig gaaf! Net als de panigale maar die heeft z’n badge nogal mee (en z’n idioot hoge onderhoudskosten).
@galgootje: de foto en tekst van hem zeggen toch Z1000. Dat is even exclusief en speciaal als een golf 1.6tdi met 20″ velgen.
@boomhauwer: hmmm nog eens gelezen, geloof dat ik toegeven moet niet heel goed gelezen te hebben.
@boomhauwer: ik geef melvin toch het voordeel van de twijvel
@Melvinkorrels: nee, dat logge hok laten ze thuis.
Leuk hoor
Fijne brommer!
Zal een langzame klim worden. De ballen van de rijder moeten ook mee omhoog!
Brute machine, maar succes hangt af van de prijs. De Aprilia Tuono V4 1100 is een ontzettend goed apparaat en niet eens schofterig duur als instapper.
@racerx: Vooral sterkte met instappen op een motorfiets;).
Vet dat ze hier een competitie van maken!
Ben fan!
Wat een bak vermogen! Ik ben nu aan het kijken voor een 900SS met een dikke 80PK🤦🏻‍♂️
@kennone: vergeet een 900ss en koop een KTM 790. Meer plezier ga je niet krijgen op een motor.
@mar10us: Volgens mij zijn een 900SS en een KTM 790 niet echt motoren die in hetzelfde segment opereren.

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de 790 de ultieme motor qua rijplezier is.

Zeg dan gewoon dat die 790 een fijn apparaat is.
@kennone: Joh, staar je niet blind op topvermogen. Wie rijdt dat nou? Ik denk dat jouw relatief ‘luie’ 900cc twin veel bruikbaarder is, met lekker veel trekkracht binnen een realistisch toerengebied bij straatgebruik.

Veel plezier alvast. Wel eentje met open dempers kopen hè! :-)
@poes: Kan me nog goed herinneren wat een lawaai die Ducati’s vroeger maakten. Alleen een Laverda met open pijpen ging daar nog overheen. Alsof de wereld verging.
@poes: als het er niet op zit dan zeker een dag na de aankoop. Een Duc moet je horen!
Leuke poserbike voor de liefhebber van Italiaans design.
Pure motorfietspr0n natuurlijk dit. Ik begin maar alvast met sparen denk ik…
Jongens, jongens als je een godsgruwelijk snelle, peperdure, Italiaanse naked wil: neem dan een mooie https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23821-nieuw-mv-agusta-brutale-1000-serie-oro-met-208-pk
Waarom niet met de duc van het motogp team omhoog
Dit is porno op 2 wielen. Ik rijd zelf een Panigale en ben echt fan van de 2 cilinders (en Ducati).
De V4 heeft het helaas met een test op vermogen moeten afleggen van de RSV en S1000rr, terwijl hij op papier de winnaar had moeten wezen.

Ik ben erg benieuwd hoe dit rijdt, het uiterlijk is in ieder geval geslaagd naar mijn idee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).