Autoblog advies: diesel stationwagon met automaat voor 20k

Auteur: , 91 Reacties

Welke kilometervreter voor gevorderden is het beste startpunt?

Ford Mondeo Stationwagon 2.0 TDI Titanium '14

Vandaag gaan we op zoek met een kleine beetje spoed. In sommige gevallen kan men een nieuwe leaseauto uitzoeken, of nemen Autobloglezers een paar maanden de tijd om te zoeken naar een nieuwe voiture. Zo niet in het geval van vandaag. Autoblog-lezer Thibaut heeft namelijk haast. Niet zozeer ín de auto, maar voor het kopen van een auto.

Doordat een onoplettende medeweggebruiker niet bekend was met het fenomeen ‘voorrang’, is de Ford Mondeo van Thibaut helaas total loss. Dus is hij op zoek om snel zijn huidige auto te gaan vervangen. Of wij hem even kunnen helpen. Maar natuurlijk! Het moet een beetje een degelijke auto zijn, waarmee hij met gemak twee ton of meer kan halen zonder grote problemen. Een automaat is zeer gewenst. Thibaut heeft een grote hond, dus een grote kofferbak (station) is noodzakelijk.

Thibaut heeft al vier Franse auto’s gehad (plus de Ford Mondeo) en zijn ervaring is dat de Ford zóveel goedkoper is in onderhoud en beter qua betrouwbaarheid, dat hij geen Franse auto meer wenst. Het hoeft niet per se premium te zijn, maar als het een goede deal en goede auto is, houdt Thibaut zich voor alles aanbevolen.

De wensen en eisen van Thibaut zijn als volgt:

Huidige /vorige auto's:Ford Mondeo Clipper TDCI (2011)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:20.000 euro
Jaarkilometrage:40.000 km
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Auto total loss gereden door een dame
Gezinssamenstelling:Twee personen
Voorkeursmerken /modellen:Geen voorkeur
No-go modellen / merken:Frans

Wat mis je door de no-go’s?
Geen Franse auto’s. Uiteraard kun je na vier kier een Franse auto gewoon iets anders wensen. Qua betrouwbaarheid hebben de Fransen best wat stappen gezet. Check vooraf vooral even het merk plus type en de benodigde aankoopadviezen. Voor 20 mille heb je bijvoorbeeld een van de allerlaatste en dikste varianten van Peugeot 508 SW GT 2.2 HDI. Dan heb je een bijzonder fijne dieselmotor met 200 pk en alle uitrusting die je maar wenst. Het is ook een van de latere varianten, dus qua storingen en dergelijke ben je een stuk beter af. Sowieso is de Peugeot 508 in dat opzicht een enorme vooruitgang ten opzichte van de 407. Andere opties zijn de Renault Laguna (die juist als zeer betrouwbaar te boek staan) en de Citroen C5, die je zelfs makkelijk met de 241 pk sterke V6 diesel kunt vinden. De laatste is qua betrouwbaarheid wel iets ‘uitdagender’.

Peugeot 508 SW GT 2.2 HDI '14

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG Ambition (3V)
€ 17.500
2015
130.000 km

We beginnen met de meest verstandige keuze, de Skoda Superb Combi. De auto wordt weleens omschreven als seksloos en dat is volkomen terecht. Het is een beetje een kraak noch smaak auto. Het is wel een voertuig dat precies doet wat je ervan verwacht. De auto is relatief jong, betaalbaar én redelijk goed te vinden. We zeggen expres ‘redelijk’, want de meeste Superbs zijn van de tweede generatie en je wilt eigenlijk de derde. Die staan op het superieure MQB-platform en rijden aanzienlijk fijner. Motor (150 pk diesel) en DSG bak zijn gewoon prima. Heeft de Superb dan helemaal geen USP’s? Jazeker wel. Op de E-Klasse Estate na, zijn er weinig auto’s zo ruim als deze Superb. Voorin, op de achterbank en in de kofferbak heb je zeeën van ruimte. Mocht je minder ruimte wensen en een fraaier interieur: de Volkswagen Passat (B8) is ook een goede optie.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG Ambition (3V) '15

Ford Mondeo Stationwagon 2.0 TDCI Titanium
€ 19.950
2015
140.000 km

Als je toch al een Ford Mondeo gewend bent, waarom dan niet nog eentje? In het budget kun je namelijk kiezen voor een aanzienlijk recenter exemplaar die een hele generatie jonger is. Ondanks dat de twee auto’s relatief veel op elkaar lijken, zijn er wel degelijk verschillen. Helaas zijn die niet allemaal positief te noemen voor de nieuwere Mondeo. Het ruimteaanbod is iets minder, qua rijeigenschappen is er niet echt vooruitgang geboekt en de gebruikte materialen zijn er ook niet op vooruit gegaan. Dat komt mede omdat de oudere generatie Mondeo zeer goed was. Desalniettemin is de meest recente generatie Mondeo ook zeker de moeite waard. Op het gebied van infotainment ga je er absoluut op vooruit. In de juiste kleurstelling en met een goed setje velgen ziet ‘ie er ook nog eens uiterst puik uit. Mocht je wéér een Ford niet zien zitten, kijk dan naar de Mazda6 Sportbrake, die grotendeels dezelfde kwaliteiten biedt als de Ford.

Ford Mondeo Stationwagon 2.0 TDCI Titanium '14

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo Aut. (G09)
€ 19.990
2015
110.000 km

Ook een van de meer verstandige keuzes is wellicht deze Opel Insignia. Het voordeel van het ontbreken van een premium badge is dat je enorm veel auto terug krijgt voor je geld. We vonden enkele exemplaren van na de facelift met de biturbodiesel in ‘Cosmo’-uitdossing. Die zijn zonder uitzondering volgepakt met opties. Qua motor zit je ook lekker, want de biturbo diesel levert 195 pk en 400 Nm. Kijk, dat is nog eens lekker toeren. De zitpositie is uitstekend, evenals het ruimteaanbod. De Insignia laat zich het best omschrijven als ‘Duits Comfortabel’. Het voelt allemaal stevig aan, zompig wordt het nooit. Sportief ook niet trouwens, want daarvoor is het gewicht te hoog en reageert de motor-bak combinatie te traag. Het is wel een uitstekende snelweg cruiser, die Insignia. De techniek van de Insignia kun je ook in een zwaar verouderd premium jasje krijgen, in de vorm van de Alfa 159 Saab 9-3 Sport Estate.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo Aut. (G09) '15

Jaguar XF Sportbrake 2.2 Premium (X250)
€ 19.950
2014
110.000 km

Wat als we de teugels even laten vieren en verder kijken dan hele verstandige auto’s? De stationwagon-versie van de Jaguar XF is er alleen als diesel geweest (op de extreem brute XF-RS na), dus dat komt uitstekend uit. De uitstraling van de Jaguar is onovertroffen: gracieus en chic, zonder protserig te zijn. In het interieur is aan de infotainment te zien dat de basis van de auto al wat langer mee gaat, maar echt storend is het niet. Onderhoud en onderdelen zijn overigens een stukje prijziger dan bij de andere auto’s in dit lijstje. Maar eerlijk is eerlijk: je rijdt ook in een volle klasse hoger. Dat voel en merk je aan alles. Qua betrouwbaarheid is de XF een van de betere Jaguars, maar er zijn natuurlijk altijd aandachtspunten.

Jaguar XF Sportbrake 2.2 D Premium (X250) '14

Audi A6 2.0 TDI Business Edition (C7)
€ 19.900
2014
90.000 km
Mocht de Jaguar net even een stapje te ver zijn, is de Audi A6 Avant een goede optie. De Audi A6 is een auto die op papier aanzienlijk beter scoort dan de Jaguar. Zo is het interieur veel hoogwaardiger en voorzien van betere materialen inclusief afwerking. Het is een cliché, we weten het. Maar het is gewoon een puike werkplek zonder verrassingen. De 190 pk sterke 2.0 TDI motor in de Audi A6 voelt aanzienlijk potenter aan dan de 200 pk sterke unit van Jaguar. Daarbij is de A6 ook nog eens veel zuiniger dan de Brit. Nadelen? Bepaal héél goed welke opties je erop MOET hebben. Audi heeft deze A6 namelijk ook in schofterig kale schraapversies geleverd, met handbak, stoffen bekleding en 136 pk sterke motor. Die wil je niet hebben. Bekijk hier het Audi A6 aankoopadvies.

Audi A6 Avant 2.0 TDI Business Edition (C7) '14

YOLO: BMW 535d Touring (F11)
€ 18.950
2010
210.000 km

Gek genoeg komt het ook bij de BMW 535d voor dat je te maken hebt met een uitzonderlijk kaal exemplaar. In Duitsland treffen we ze weleens aan: stoffen bekleding en 17″ wieltjes, maar wel die dikke motor. Gelukkig is negentig procent van het aanbod juist wel zeer compleet uitgerust. Misschien is dit wel de fijnste auto die kunt krijgen onder de 20.000 euro. We moeten beginnen met de motor, die is namelijk briljant. De drie liter grote biturbo zescilinder is een klasse apart als het gaat om loopcultuur, vermogen en koppel. Zuinig rijden met deze motor is wel vrij lastig. Ook is het onderhoud van een compleet ander niveau. Binnen budget vind je alleen exemplaren met een torenhoge kilometerstand. Dus reken maar dat er na de aanschaf ook nog wat garagekosten bij zullen komen. Check daarom absoluut ons 5-serie aankoopadvies. Mocht je er toch voor gaan, maakt het moment dat je redelijk mee kunt komen met moderne Porsches op de AutoBahn veel goed.

BMW 535d Touring (F11) '10

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



91 reacties

Mercedes c klasse break s204 mis ik in het lijstje.
@ddimi: De W204 C220 inderdaad. En de mooiste afwerking van alle genoemde modellen (de Jag is cool, maar ouderwets interieur) …
@dawwg: dacht dat de typebenoeming van de sedan w204 was en van de break s204
@ddimi: Een leuke S212 moet ook wel lukken voor dat bedrag. Van voor de facelift met dubbele koplampen en AMG pack……..
@homer55: ja lijkt mr doenbaar en ook geen straf om met te rijden :D
@Homer55: geen idee of de station net zo hard is als de coupe, maar de coupe met AMG onderstel was echt beenhard zonder daadwerkelijk sportief te zijn. Een proefrit is aanbevolen.
@karhengst: ging me meer om optisch AMG spul. De stations hebben zover ik weet achter altijd hydraulische dempers. Geen idee of dat met AMG pakket stugger is.
Dacht dat de techniek van de Insignia eerder dienst deed voor de laatste 9-5? 🤔
Mis ook de VW Passat. Net zelf gekocht trouwens. Erg tevreden over tot nu toe.
@diesel78: de Passat wordt genoemd bij de Skoda superb
@graafke: Ja klopt, zag ik later pas.
Mazda 6 GT-M, 2.2 175 pk.
@c-ad: 175pk uit een 2.2 vind ik de dag van vandaag toch magertjes.
@dromedaris: maar wel een die blijft lopen…..
@dromedaris: Méér dan genoeg. En het gaat niet kapot, dat is ook wat waard.
@dromedaris: Waarom dan? 80pk per liter uit een atmosferische motor voor in een normale auto. Lijkt mij niks mis mee als specifiek vemogen.
@vaakbenjetebang: de 2.2 is een turbodiesel ;)
@reactief: Verrek, daar zeg je wat. Maar dan nog, helemaal geen verkeerd specifiek vermogen toch? Ja, 100pk per liter kan ook, maar dat zijn vaak niet de fijnste diesels. Smallere vermogensband, kwetsbaardere techniek.
@vaakbenjetebang: Nee hoor, zeker niet slecht.
@vaakbenjetebang: BMW’s 25d heeft juist een heel brede band en die ik reed had 109pk/L, het kan dus wel. Maar toen ik eens met een Mazda 6 mee mocht rijden was wel het eerste wat me opviel hoe gecultiveerd het Mazda blok is.

Voor in Nederland is hij sowieso snel zat en ook in Duitsland kom je vast best mee.
@karhengst: Die 25d heeft ook nog eens flink wat marge over. Licht “gemodificeerd” (klein beetje hardware, vooral software) heb je 270+ pk, uit een tweeliter diesel, in een C-segmenter (125d). Serieus asociaal, en daarom ook heel erg leuk :-)
@dromedaris: 175pk mager? VW doet dan “maar” 150pk uit een 2.0. Dat is 12,5pk per liter minder dan Mazda doet.
@civicfk3: Uit een 2.0TDI halen ze bij de Arteon tot 240pk.
@reactief: Dat is het twin turbo blok, en dat model is 10-15.000,- duurder dan een Mazda 6 diesel.
@civicfk3: blijft een 2.0 diesel. Waarvan jij zegt dat ze er maar 150pk uit halen. Over de prijs of de exacte motor had je het niet.

Maar VW is kut, en Mazda top. Werkt altijd goed hier.
@civicfk3: vw haalt uit 190 pk uit een 2.0. Wat is je punt?
Ik zou denk ik voor de xf gaan. Anders de superb, lekker ruim.
@povel: de Mazda nog en dan heb je ook mijn keuzes. De Jaguar is trouwens vrij krap, probeer het even uit of dat past (hij is wel schitterend)
@dunhozzie:
Het ruimtegebruik van de XF is inderdaad niet ideaal, dat heb je natuurlijk al snel met een achterwielaandrijver door de middentunnel en achteras, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het echt aan ruimte ontbrak. De achterbank is niet bijzonder ruim, maar zit wel verrassend lekker. En de kofferbak is meer dan ruim genoeg voor de hond. Het belangrijkste nadeel zou ik hier vinden dat de XF echt vreselijk zwaar is, en dan is de 4-pitter toch wat magertjes, terwijl hij met de 3.0d V6 juist écht vorstelijk rijdt.
@mgmgb: vergeet de luchtvering niet, dat heeft ook een bak ruimte nodig. Op zich kan ik me echt wel vinden in wat je zegt, maar ik kwam van een Skoda Super Hatchbak en die had veeel meer ruimte. Laat staan de Combi. Dus dan is het weinig ruimte.
@dunhozzie: Superb dus
@dunhozzie:
Heel begrijpelijk, maar ik denk dat het vanuit een Mondeo (zoals in dit geval) enorm meevalt. Ruimer dan een Superb wordt het niet snel inderdaad.
Ik mis de Volvo’s. Denk aan een V60 D6.
@jweelden: V60 D6 is er alleen als plugin versie en daarmee extreem duur in wegenbelasting (1800kg diesel voor de RDW en Belastingdienst). Flink afrekenen dus per maand. En wanneer de elektromotor opgehouden is met werken, schakelt er een 2,5L diesel in die op zichzelf ook een slokje diesel lust. Toegegeven, surplus aan power van de twee motoren gecombineerd is heerlijk.

Daarbij is de kofferruimte ronduit klein te noemen vanwege het accupakket onder de laadvloer. Vergelijkbaar met sommige hatchbacks.

In mijn ogen niet zozeer een goede optie om te overwegen. Liever een mazda 6 met 2.2 diesel of A6 met de juiste opties.
@rvm1200s: Er is nog steeds een korting van kracht op Plug-ins mbt de MRB. Voor plug-in hybride auto’s geldt tot en met 2020 een halftarief in de mrb.
@rvm1200s: klopt deels wat je zegt.

Tm 2020 half tarief, daarna mogelijk korting op het gewicht waardoor deze net zo zwaar zou zijn als een V60 D4 (niets zo veranderlijk als onze overheid).

De 2.4L 5cilinder zal niet super zuinig zijn. Icm de batterij (als je die oplaadt zowel thuis en elders) zal hij relatief zuinig kunnen zijn.

De kofferruimte is inderdaad een probleem met die dingen…..
Misschien toch maar een V/XC70 voor de ruimte?
Volvo XC70 D5 AWD met 215pk moet ook wel lukken.
@kennone: ook die, maar zal de V60 d6 te klein zijn achterin voor de hond?
@jweelden: tenzij de hond een Malteser is… De kofferbak van de V60 D6 is vanwege die accu meer van het formaat Fiesta dan Mondeo…
@stalensnuitje: plus dat die bakken vol problemen zitten.
@kennone: verklaar u nader.
Wat echt balen is en slecht blijft zijn die airco pompen, verder degelijke auto. Oh en de bandjes gaan hard, maar daar heb je zelf wel de hand in.
In geval dat je voor mondeo kiest, overweeg de 5 deurs! De kofferbak is groter dan de station, en de lijn van de auto is veel mooier. Ik heb zelf de 120 pk, gaat net. 150pk is veel beter. Goede kleur en velgen verplicht, anders is het niet om aan te gluren. Veel staan op 16 inch, geen gezicht.
@houthakker: alleen de tildrempel zal dan een probleem vormen
320dA Touring in DE ophalen.
@camber24: hij wil ruimte in de kofferbak. Als je een ding niet hebt in een 3 serie touring is het ruimte. Verder wel een fijne auto!
@cloverleaf: Neem je de fünfer. Opgelost ;-)
En als je echt los wilt gaan, vind ik het advies wat je doorgaans geeft ook altijd wel mooi; een iets oudere en goedkopere bak, en de rest aan een dure vakantie (of coke and hookers).
@cloverleaf: ach ruim genoeg voor de gemiddelde of grotere hond kan ik uit praktijkervaring melden :-)
Echt de YOLO!
Luister naar de occasion expert. Ga voor een lekkere Insignia Sports Tourer, ik heb er zelf een 2.0 CDTI 160 PK diesel. Handbak, nu met 250.xxx op de teller. Heb er 130.xxx KM erop. Enkel remblokjes, remschijven, banden en motorolie wisselen, klaar. Gemiddeld haal ik er 1150 KM op en volle tank plus hij is gechipt naar 218 PK en 432NM.
@rachid: zit daar een 90 liter tank in of meer richting de 45?
@lekbak: aanhangertje met een dieseltank er op denk ik 😂
Een kleine beetje spoed, je weet tog…

Ik adviseer de 508. Mijn vrouw rijdt nu twee jaar in een bomvolle SW hdi met de 2.0 163pk motor (08/2012). In die tijd heeft de auto 20.000 km afgelegd. Behoudens de beurtjes waren er maar een paar opvallende zaken: een lekke koppelingscilinder (150€), een defecte accu (200€) en het leegraken/bijvullen van de regeneratievloeistof (200€…).
@T5Power: ook tevreden over de automaat? Heb daar slechte ervaringen mee namelijk.
@chriscross: de 2.2 heeft volgensmij een vol automaat en de 1.6 en 2.0 de semi automaat.

Was ook het enige nadeel aan de 508. De bak in mijn vaders auto was kapot bij 130.000km
@dirkiii: 2.0 HDi heeft ook de vol automaat. Alleen de 1.6 VTi en 1.6 HDi hebben de semi automaat.
Hij heeft een handgeschakelde 6 bak@chriscross:
@T5Power: met zo weinig kilometers lijkt een diesel me een beetje duur , kun je beter een benzine rijden
@T5Power: hij wil geen Franse rommel.
@t5power: Ik zou op zich de 508 ook wel willen adviseren, want ik ben een groot fan van Peugeot, maar je hebt zelf de juiste motor.
De 2.2 is een krachtig blok, met meer potentieel dan de automaat kan hebben, maar ook een complex geval waar je op leeg loopt als het mis is (vergelijkbaar met de 3.0 twinturbo van BMW).
Als je tegen Peugeot-geld 508 wil rijden zou ik de 2.0 met 180 pk kiezen (of de 1.6, maar dat is sloom met een Twentse O in een 508). Eventueel een chipje erin, naar 200~210 pk, en doorrijden tot diesels echt verboden worden. Haalt ie prima.
Ga voor een mooie BMW 520d Touring (F11) of een fijne Mercedes E Estate (S212).
Alfa 159 2.0jdtm
@pjotr: geen automaat
@dirkiii: 159 2.4 JTD met automaat dan maar. Ook een straf.
Ik zou zeker voor de A6 gaan, maar dan wel wat meer bijleggen voor het S line pakket.
NIET de insignia. Die heb ik gehad met 160pk. Als je hem de sporen gaf, vond die nooit grip… Echt wat een kut auto. Voor de rest prima auto voor die 6m dat ik hem had (ik kon niet leven met fwd). Doe mij maar een 4×4 of een rwd. Wellicht kan je een goede eklasse of 5serie vinden?
@unknown32: wat voor banden had je er onder? Ik heb daar juist geen last van. Heb 245/45/ZR18 (Michelin Pilot Sport). Plus die mijne is gechipt naar 218PK en 432nm. Kan waarschijnlijk komen omdat ik een Ecoflex heb (langere versnellingen)?
@unknown32: Banden doen heel veel. Ik rijd ook met zo’n 160 pk en >350 Nm. In de 1 komt het koppel er te laat in, in de 2 kan ik in een flauwe bocht gewoon m’n voet neerzetten en dan ga ik volle kracht vooruit.
Als ik dat (op droog wegdek) met de winterbanden probeer heb ik alles behalve de UltraGrip die op de zijkant staat ;-)
Kortom: de enige interessante is de Jag. De rest is zooooo voor de hand liggend!
Dit noem ik eerder een YOLO:

Mercedes W124 – 300D – automaat – mooie staat – nieuwe APK http://link.marktplaats.nl/m1417833569?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Tijdelijk rijden en op je gemak verder zoeken. Waarschijnlijk ga je dan nooit meer iets vinden wat net zo goed bevalt als deze Uncle Benz👌🏻
@jack_abarth: iPhone achter je naam (dank u AutoBlog app) en iPhone in je link … Volgens mij gaan iPhone en privacy niet echt samen …
@jack_abarth: maar zo te zien is het wel een hele karige uitvoering. Zelfs voor die tijd…
Ford goedkoper in onderhoud als een Franse auto? Mijn ervaring is anders afgelopen jaar al bijna 6000 euro kwijt aan onderhoud en mankementen
@jarnobakker: Dat zijn individuele gevallen. Over het algemeen kun je bij een Franse auto beter van je spaarcentjes af komen dan bij een Ford.
@techniekmeneer: dom gezwets, wat je zo’n beetje in elk topic met Franse auto’s verkondigd.
@techniekmeneer: de motoren delen de Franse auto’s en Ford met elkaar en verder technisch zijn ze van gelijk formaat. Je laat je blijkbaar door geen enkele vorm van kennis weerhouden met je meningen.
@techniekmeneer: daar heb je spuitelf ook weer!
Je zwetst zo ontzettend!
@techniekmeneer: Onzin. Als er dan eindelijk iets mis is met een Fransoos, dan zijn de onderdelen spotgoedkoop. Peugeot, Citroën, Renault – ik ben er alledrie niet bang van. Bij Renault alleen bouwjaar 2001-2005 mijden, maar volgens mij wil je 2001-2005 inmiddels sowieso wel mijden.
Octavia Combi RS TDI DSG vind je ook wel voor dat budget.
@bernoulli: dat is pas een goede keus. Hoe groot is die hond, dat een superb nodig zou zijn ipv octavia…?
Ik heb een F10 (LCI) uit 2013 met vol opties, waaronder adaptief onderstel. Heerlijke auto. 150k op de teller, waarvan 55 door mij. Altijd dealer onderhouden geweest. Maar nu gelazer met het onderstel. Melding in display bleef maar aangaan. (Stealer/Dealer kon t eerst niet vinden (500 euro verder…). Uiteindelijk nieuwe veerpoot rechtsvoor. Factuur van 1350 euro. En nu weer meldingen..zucht…Zou absoluut voor BMW gaan, maar dan met 2 jaar garantie en indien mogelijk verlenging…
Dan kun je beter de ford Mondeo pakken. Als je toch al een ford rijd, dan hoef je ook niet te wennen aan andere systemen en infotainment.
Bmw 535d is echt een sublieme auto. Een van de betere diesels die maar te koop zijn.
Met zo’n Mondeo is helemaal niks mis, zou denk ik mijn keuze zijn met deze eisen. Rijdt gewoon fijn. Als alternatief voor mij een Mazda 6, maar dan wel per se in rood metallic. Wel kleiner van binnen dan de Mondeo. Mijn outsider is de Insignia, die heb ik regelmatig als huurauto gehad en afgezien van een lelijk instrumentenpaneel viel me die in alles 110% mee.
Als je kunt kiezen tussen een 4 cilinder diesel of een heerlijke 6 in lijn met twee turbo’s lijkt mij de keuze niet zo heel moeilijk. Uit dit rijtje dus gewoon de 535d nemen en gaan genieten.
F11 535d of 30d, geen xdrive, geen adaptief onderstel etc. Weinig voordeel aan en als t stuk gaat mag je krom liggen. Gewoon een high exe zoeken met 150k achter de kiezen, RWD. Alle kinderziektes gehad en je rijdt als een koning en onderhoud valt dan ook reuze mee
Vind de km standen vrij fors als je er 40k per jaar mee gaat rijden. Dan zit je bij de meesten met 2j al dik over de 2ton. Kan je weer een andere kopen. Ik zou kijken naar iets met relatief weinig km’s zodat je weer ff vooruit kan. Is echt wel te vinden voor 20k.
@e34m5touring: met 40k per jaar slijt je auto ook niet zo hard. Als je net over de ton koopt kan je zeker wel 5 jaar vooruit, en met een beetje geluk nog wel 8 jaar.
Jaguar XF kan niet, zit Franse techniek in🤷🏻‍♂️
Ga maar lekker in een saaie VAG rijden, die net zo goed/slecht is!
10k voor een dikke Ti uitgevoerde 159 jtd. 5k voor een jaar wagyusteaks voor de trouwe viervoeter. En 5k in je pocket. Dan maar geen apple carplay
De afgebeelde 535d is een 530d. De 535d heeft aan elke zijde 1 uitlaat. 😉

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).