• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stand na GP Rusland 2020 en 7 dingen die ons opvielen

Auteur: willeme, gepost 28 september 2020 om 07:00 – 37 Reacties

stand na GP Rusland 2020

Uiteraard beginnen wij de week met de stand na de GP van Rusland 2020 en enkele dingen die ons opvielen, naast alle rangen en standen.

De Russische GP stond weer garant voor de nodige gevechten. Niet zozeer op de baan, maar wel in de huiskamers. Huisvaders die met moeite hun ogen proberen open te houden, terwijl het monotome gezoem van 1.6 turbomotoren juist het vermoeidheidsgevoel versterken. Wakker blijven is soms echt heel erg lastig. Sommige mensen hebben dan ook een wereldprestatie geleverd door wakker te blijven.

Maar het was niet alleen maar saai. Er gebeurde wel degelijk wat tijdens de Grand Prix van het afgelopen weekend. Alleen al het feit dat Lewis Hamilton niet wint is natuurlijk bijzonder vreemd. De openingsronde kon op voldoende goedkeuring van de ramptoeristen rekenen. Daarna begon pas het Russische snooze-fest.

De Grand Prix van Rusland begon in elk geval erg leuk, maar na de safety car periode was het dus over met de pret. Toch zijn er een paar dingen die ons opvielen tijdens de race. Dit zijn 7 dingen die ons opvielen. Verder hebben we nog alle standen en overzichten die er toe doen, plus een agenda.

Ferrari

Heeft Racing Point wel de goede keuze gemaakt?

Lawrence Stroll is een zakenman. Het kan bijna niet zo zijn dat hij zover gekomen is door mensen alleen maar tevreden te houden. Natuurlijk is zijn zoon Lance een goede coureur, maar aan de top van de F1 lijkt de Canadees toch tekort te komen. Stroll schreef voor de tweede maal een Racing Point met gloednieuwe onderdelen af, terwijl Perez met een veel oudere Racing Point alsnog sneller was dit weekend. De eerste keer lag het aan een band (waarschijnlijk) en ditmaal aan Leclerc), maar Pérez is blijkbaar beter in in het vak ‘hoe blijf je uit de problemen’. Nu Vettel komt en Perez weg mag (nee moet) bestaat de reeële kans dat er een wereldkampioen op zijn retour en een eeuwig niet ingeloste belofte het rijdersduo is bij Aston Martin Racing.

Strolliebollie

Heeft Daniel Ricciardo wel de goede keuze gemaakt?

Waar Vettel volgend jaar waarschijnlijk een snellere auto heeft dan bij zijn oude team, is dat bij Ricciardo niet zozeer het geval. De Australiër zag aanvankelijk een enorme potentie bij Renault, maar meende na 1,5 jaar alsnog te weinig progressie te zien. Nu is er juist wel meer vooruitgang bij Renault. Sterker nog, de laatste GP’s komt het Franse team uitstekend voor de dag. Bij de start moest Verstappen meer letten op de Renault achter hem dan de Mercedes voor hem.

stand na GP Rusland 2020

Grindbakken > uitloopstroken

Kom op, jongens. Laten we al die lappen asfalt gewoon weghalen. Ja, het is populisme ten top om zo te roeptoeteren, maar die uitloopstroken maken het er niet leuker op, wel makkelijker. Op Mugello kregen de coureurs te maken met grindbakken. Ja, de race is snel voorbij als je erin terecht komt, maar het maakt het wel heel erg veel leuker voor de toeschouwer. Sochi is al te saai om serieus een F1 race te willen organiseren, maar met die uitloopstroken is elektrisch karten met de collega’s leuker en spannender.

Uitloopstroken

Hamilton moet even wachten

Het had zo mooi moeten zijn. Hamilton liet in de vrije trainingen zijn teamgenoot Bottas de sier maken met de goede auto. Pas in de kwalificatie bleek dat hij veel en veel te snel was voor de Fin. Echter, het ging eigenlijk in de kwalificatie fout voor Hamilton, waardoor hij op zachtere banden moest kwalificeren dan Verstappen en Bottas. Hamilton kon zodoende geen vuist maken tijdens deze race en zal dus even moeten wachten, want de Brit blijft steken op een magere 90 overwinningen, nog één overwinning en Hamilton komt op gelijke hoogte met Michael Schumacher. Dat Hamilton die titel waarschijnlijk in Duitsland gaat pakken, maakt het overigens wel extra bijzonder.

stand na GP Rusland 2020

Hamilton moet op passen

Of toch niet, nadat hij de stewards een bezoekje bracht. Links en rechts verzamelt Hamilton stiekem toch wat puntjes bij elkaar. We bedoelen niet de WK-punten, maar strafpunten. Na de race heeft heeft zijn team aangegeven dat zij Hamilton de opdracht hebben gegeven voor de onreglementaire oefenstarts Daardoor gaan de strafpunten nu naar het team en níet naar Lewis Hamilton. 10 Zou betekenen dat een race niet meedoen als straf boven zijn hoofd hing. Niet dat iemand daarop hoopt of zo. Hieronder een foto van Stoffel Vandoorne:

Stoffel

Albon aanhouden begint ongeloofwaardig te worden

We gaan weer zagen aan de stoelpoten van Alexander Albon, ondanks een opleving op Mugello. De Britse Thai is een van de vriendelijkste coureurs van het veld. Hij is ook zeer getalenteerd, daar mag geen misverstand over bestaan. Hij was alleen nog lang niet rijp om de tweede rol te vervullen bij een bijna-top team. Albon is een beetje The A-Team van het F1-veld: hele goede ontsnappingen uit situaties waar je eigenlijk niet in had hoeven zitten. De bandenstrategie was knudde, maar in de vrije trainingen en kwalificaties komt hij structureel te kort.

stand na GP Rusland 2020

Het verschil met Verstappen is gewoonweg te groot. Als er even geen talent is, huur Pérez of Hülkenberg voor 1 of 2 seizoenen, kun je daarna even goed iemand klaarstomen voor Red Bull en ja, dat mag ook Gasly of Albon zijn. Vergeet niet dat Verstappen een langere Toro Rosso-periode (23 races) heeft gehad dan Albon (12 races) en Gasly (21 races).

Wat is er met Vettel aan de hand?

Waarschijnlijk zitten we op deel 5 van deze vraagstelling. De vormcrisis van Vettel is werkelijk ongekend. Natuurlijk zit hij in de hoek waar de klappen vallen. Het team heeft geen vertrouwen meer in hem en alle zorg, egards en het goede materiaal gaat naar Leclerc. Maar Leclerc weet boven zijn auto uit te stijgen, terwijl Vettel wederom teleurstelt. Die lastige achterkant speelt hem dit seizoen behoorlijk parten, met onder andere een flinke crash in de kwalificatie tot gevolg.

stand na GP Rusland 2020

Rijderskampioenschap

Natuurlijk maakt de uitslag van de GP Rusland 2020 geen fluit uit op het kampioenschap. We zien dat Hamilton eenzaam bovenaan staat, met Bottas erachter. Verstappen is de duidelijke nummer 3. Daarachter is het overigens wel heel erg spannend.

Hamilton

Ricciardo is lekker aan het doorstomen richting de top 5. Knap is dat Pérez Stroll al is genaderd, ondanks dat hij met de mindere auto moet rijden én omdat hij twee races heeft moeten missen. Tussen nummer 4 en 10 zit maar 20 punten verschil. Dus met een dagsuccesje kan een coureur een flinke stap vooruit maken.

De stand in het rijderskampioenschap sinds de GP Rusland 2020 is als volgt:

PositieCoureurTeamPunten
1HamiltonMercedes205
2BottasMercedes161
3VerstappenRed Bull128
4NorrisMcLaren65
5AlbonRed Bull64
6RicciardoRenault63
7LeclercFerrari57
8StrollRacing Point57
9PérezRacing Point56
10GaslyAlpha Tauri45
11SainzMcLaren41
12OconRenault36
13VettelFerrari17
14KvyatAlpha Tauri14
15HülkenbergRacing Point6
16RäikkönenAlfa Romeo2
17GiovinazziAlfa Romeo2
18MagnussenHaas1
19LatifiWilliams0
20RussellWilliams0
21GrosjeanHaas0

Constructeurskampioenschap

Ondank dat het podium een andere volgorde dan normaal had, betekent het wel dat Mercedes echt op bizarre wijze is uitgelopen. Als ze een beetje karakter hebben slaan ze de volgende 2 races gewoon even over. Even tijd aan de familie besteden is belangrijker dan nog verder dan idioot ver voorstaan. Maar ja, daar mag je niets over zeggen want het is topsport. Om wakker te blijven.

Bottas

Zijn er dan ook interessante dingetjes te melden? Ja, Renault nadert Racing Point en McLaren met de spreekwoordelijke rasse schreden. Dit gaat nog heel erg leuk worden, daar het verschil in punten minimaal is. Alpha Tauri loopt ook in op Ferrari. Wie had dat gedacht, dat het voormalige Minardi-team uit Faenza een gevaar vormt voor de scharlakenrode brigade uit Maranello.

De stand in het constructeurskampioenschap sinds de GP Rusland 2020 is als volgt:

PositieTeamPunten
1Mercedes366
2Red Bull192
3McLaren106
4Racing Point104
5Renault99
6Ferrari74
7Alpha Tauri59
8Alfa Romeo4
9Haas1
10Williams0

Kwalificatieduel

Net als in het rijderskampioenschap zien we in het kwalificatieduel dat bepaalde teams duidelijk topcoureurs hebben en dat je dan maar moet hopen dat de ander veel geld mee brengt.

stand na GP Rusland 2020

Russel en Verstappen zijn de enige twee coureurs die hun teamgenoot alle kwalificaties hebben verslagen. Räikkönen en Giovinazzi houden elkaar qua kwalificaties en punten elkaar in evenwicht.

De onderlinge stand in het kwalificatieduel sinds de GP Rusland 2020

TeamCoureurCoureur
MercedesHamilton (8)Bottas (2)
FerrariLeclerc (8)Vettel (2)
Red BullVerstappen (10)Albon (0)
McLarenSainz (6)Norris (4)
RenaultRicciardo (9)Ocon (1)
Alpha TauriGasly (8)Kvyat (2)
Racing PointPérez (5)Stroll (3)
Racing PointHülkenberg (1)Stroll (1)
Alfa RomeoRäikkönen (5)Giovinazzi (5)
HaasMagnussen (5)Grosjean (5)
WilliamsRussell (10)Latifi (0)

Snelste raceronde

Goh, een Mercedes-coureur wist het laatste puntje binnen te sprokkelen. Valtteri Bottas reed een puike race, alhoewel Hamilton zijn best deed om het laatste bonuspuntje af te pakken. De Brit werd gesommeerd om zijn motor te sparen.

Hamilton

Je weet immers maar nooit, straks win je niet het kampioenschap met 150 punten verschil, zou toch een blamage zijn. Voor Bottas was het zijn tweede puntje dat hij dit jaar binnenhaalde middels het behalen van de snelste raceronde.

De onderlinge stand snelste raceronde na GP van Rusland 2020 is als volgt:

CoureurTeamAantal snelste rondes
HamiltonMercedes4
BottasMercedes6
NorrisMcLaren1
RicciardoRenault1
SainzMcLaren1
VerstappenRed Bull1

Driver of the Day

Nog nooit was het publiek zó verdeeld om een Driver of the Day aan te wezen. Ja, Bottas won de race. Hij zat in de snelste auto en zijn grootste concurrent kreeg een tijdsstraf van 10 seconden. Toegegeven, Bottas verschalkte Verstappen bij de start en reed na de safety car periode weg bij de Nederlander. Voor het publiek was het niet voldoende. Verstappen won met 13% van de stemmen de Driver of the Day-troffee.

Max

De onderlinge Driver of the Day stand na GP Rusland 2020 is als volgt:

CoureurTeamAantal nominaties
VerstappenRed Bull3
GaslyAlpha Tauri2
AlbonRed Bull1
HamiltonMercedes1
PérezRacing Point1
RicciardoRenault1
VettelFerrari1

Heeft de AB-redactie de GP van Rusland 2020 goed voorspeld?

Gezien de machtsverhoudingen in het Formule 1-veld, is het natuurlijk logisch om Hamilton, Bottas en Verstappen te kiezen (in die volgorde). Het is een handige tactiek om veel punten te kunnen scoren. Echter, Bottas en de GP van Rusland liggen elkaar wel. Mede dankzij de rommelige kwalificatiesessie van gisteren kon de Fin optimaal ervan profiteren. Collega @jaapiyo had al een dergelijke prestatie verwacht. Helaas had hij Sainz op P3 gegokt. Hierdoor loopt de olijke redacteur niet voldoende in op Wouter en Michael.

stand na GP Rusland 2020

Onderlinge AB-redactie stand na GP Rusland 2020:

AB-redacteurPunten
Michael60
Wouter58
Jaap49

Deze races zijn al verreden:

  1. Oostenrijk (Bottas)
  2. Stiermarken (Hamilton)
  3. Hongarije (Hamilton)
  4. Engeland (Hamilton)
  5. Engeland 2 (Verstappen)
  6. Spanje (Hamilton)
  7. België (Hamilton)
  8. Italië (Gasly)
  9. Toscane (Hamilton)
  10. Rusland (Bottas)
Start Sochi

Deze Grand Prix’ staan nog op de kalender:

11 oktober | GP van Eifel
25 oktober | GP van Portugal
1 november | GP van Emilio Romagna
15 november | GP van Turkije
29 november | GP van Bahrein
6 december | GP van Bahrein
13 december | GP van Abu Dhabi

stand na GP Rusland 2020

De eerste meters worden op de Nürburgring gereden op 9 oktober om 11:00.

Ook interessant!

  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Qatar 2021
    Stand na GP Qatar 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Brazilië 2021
    Stand na GP Brazilië 2021 plus 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, daniel-ricciardo, Formule 1, Lance Stroll, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Racing, Racing-Point, Renault, rusland, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Video – een uitgebrande auto proberen te starten
Volgend bericht: Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR heeft iets unieks »

Lees Interacties

Reacties

  1. rijnounsdoor zegt

    28 september 2020 om 07:14

    Nou ben ik geen Stroll fan, maar die gast rijdt steeds beter. Leclerc had bestraft moeten worden om het (zo laat in de bocht) eraf tikken van Stroll.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      28 september 2020 om 09:35

      Dank u. Hoe is dit überhaupt Stroll aan te rekenen? Dat stuk slaat echt nergens op, hij kan moeilijk rekening gaan houden met de auto’s achter zich.

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      28 september 2020 om 09:49

      @rijnounsdoor: ik snap het ook niet helemaal, zelfs al op het podium gestaan. En papa flikkert zoonlief er echt niet uit, ook al is Perez beter. Vettel komt juist om Stroll verder te helpen. Niet om zelf nog wereldkampioen te worden. Die tijd is geweest.

      Login om te reageren
  2. grasvreter zegt

    28 september 2020 om 07:15

    Heb enkel een uitgebreide samenvatting gezien en gelezen. 1e race dit seizoen die ik gemist heb, en heb er erg weinig aan gemist.

    Wel lullig voor Stroll dat Leclerc hem eraf tikte, had het idee dat er wel voldoende ruimte was.

    Login om te reageren
    • fastforward zegt

      28 september 2020 om 08:31

      @grasvreter: same here.

      Login om te reageren
  3. ericd zegt

    28 september 2020 om 07:21

    Sjittes, weer twee weken wachten tot de volgende F1.

    Login om te reageren
  4. gforce zegt

    28 september 2020 om 07:22

    Wel even een correcte op jullie opmerking over Stroll. Hij werd gister van de baan getikt door Leclerc (waar niet eens onderzoek naar is gedaan door de FIA maar goed). Ik ben zelf absoluut geen fan van Stroll alleen denk ik dat hij de status als sec paydriver niet geheel verdient. Perez ownt hem namelijk lang niet zo hard als bijv Max bij Albon doet. En dat zouden juist 2 drivers puur op talent moeten zijn. Zelfde met Ham/Bot. Laatste overweging voor Stroll is dat hij zijn maximale snelheid nog niet heeft bereikt en Perez nu wel echt in z’n ‘prime’ zit. Stroll is net zoals Max en Leclerc ook nog steeds jong.

    Login om te reageren
    • kevinsimon_post zegt

      28 september 2020 om 07:48

      Mee eens. Daarbij, ‘Perez 2 wedstrijden gemist ivm Corona’, echter heeft Stroll 2 DNF door crashes waar hij niks aan kon doen. GP Tuscany door lekke band en GP Rusland door Leclerc.

      Dus beiden hebben 8 wedstrijden verreden. Maar om nou te zeggen dat Perez met kop en schouders boven Stroll uitsteekt, nee.

      Krijgt Stroll het betere materiaal? Ja, echter is dat ook logisch. Perez is er volgend jaar niet bij en je wilt geen info delen met een toekomstig concurrent en/of hem mee laten denken aan de auto voor 2021 waar hij weinig/niks van mee gaat krijgen.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 september 2020 om 10:53

      Maar Perez is ook geen held. Die man is de F1 ook niet binnen gekomen omdat hij echt de beste was en die man is in de F1 gebleven omdat hij ook dikke sponsoren heeft, de afgelopen jaren.
      Perez is gegroeid van paydriver met genoeg talent om het iig te kunnen. Door zijn talent en een goede auto heeft hij af en toe goed gescoord. Kortom; hij is nu een racer die zonder ’top 20 van de wereld’ talen tot een hoogte is gekomen waar hij zich nu staande kan houden…. maar ook omdat zijn teammaat ook niet per se van wereldniveau is.
      Ik durf te zeggen dat als je Max, Leclerc of bijv Ricciardo dit seizoen in de Racing Point had gezet; dat ze op snelheid een race hadden kunnen winnen.
      Lance Stroll is nog niet zo ver als Perez. Lance kan best racen en hij heeft by far de beste mensen en auto’s gekregen om het hem te leren. Ik gok dat hij net zover zal kunnen komen als Perez nu is: door alles goed te leren kan hij goed meedoen; maar het zou me verbazen als hij het verschil gaat maken bij een team.
      Vettel is op zn retour. Hij staat continu een halve seconde of meer achter Leclerc in de kwali. Met andere woorden: je kan volgend jaar ook niet zeggen dat Stroll Vettel af en toe de baas is, als bij Vettel het vuurtje toch echt uit is.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        28 september 2020 om 15:11

        Ik denk dat vettel zijn ferrari vuurtje vooral uit is. Als rp volgend seizoen een even competitieve bolide kan bouwen als dit seizoen kunnen ze met vettel best hoge ogen gooien denk ik

        Login om te reageren
  5. mark997gt3 zegt

    28 september 2020 om 07:30

    Wat is Bottas een ongelofelijke droeftoeter: “ to my critics: fuck you”. Wat ben je dan triest als je zoiets roept terwijl je de overwinning kado krijgt! Loooooser!

    Login om te reageren
    • baf07 zegt

      28 september 2020 om 08:24

      @mark997gt3: past goed bij droeftoeter HAM. Begrijp me niet verkeerd, het is knap wat HAM doet maar wat kan die gast zeiken als het hem even tegenzit. Ik mis Schumacher, waar HAM niet bij in de schaduw kan staan (mijn bescheiden mening)

      Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        28 september 2020 om 08:48

        Gisteren ook zijn interview na de race: hey lewis wat ging er fout? Nou ik wil de fans even bedanken doei eh. Hele zwakke verliezer.

        Login om te reageren
  6. Poulusma zegt

    28 september 2020 om 08:26

    @willeme

    Bij het onderlinge kwalificatie duel hoort toch ook een 1 achter Hülkenberg te staan?
    2e race Silverstone kwalificeerde de Hulk op P3 waar Stroll op 6 stond dacht ik ?

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    28 september 2020 om 09:05

    De eeuwige belofte Ocon begint ondertussen ook wel een beetje door de mand te vallen.

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    28 september 2020 om 09:07

    Het 8e punt dat opviel gisteren:

    Verschil HAM / BOT 44 punten — > startnummer HAM
    Verschil HAM / VER 77 punten — > startnummer BOT
    Verschil BOT / VER 33 punten — > startnummer VER

    Dat zal niet meer snel voorkomen :-), tenzij ze de volgende race alle 3 uitvallen natuurlijk.

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      28 september 2020 om 10:01

      @erik2907: jij hebt iets met cijfers:)

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 september 2020 om 10:30

      @erik2907: Dat is een leuke! En de eerst volgende coureur met rugnummer 55 moet wel een talent van wereldniveau zijn!

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        28 september 2020 om 18:20

        Eens kijken wat Sainz (55) dan volgend jaar voor elkaar krijgt bij Ferrari :-)

        Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    28 september 2020 om 09:23

    Dat pa Stroll Lance als coureur van zijn team aan houdt is natuurlijk een gegeven, er is geen sprake van een keuze. Dat zou niemand doen, zo werkt de F1 nu eenmaal. De man met het geld bepaalt en nepotisme is zo’n beetje door de F1 uitgevonden. Daarbij doet Stroll het nog helemaal niet zo gek dit jaar. Hij is drie keer uitgevallen en elke keer buiten zijn schuld. Sterker nog, hij werd in Rusland er uitgetikt door “toptalent” Leclerc, die dit zeker niet voor het eerst deed en daar best wel eens voor op zijn vingers mag worden getikt. Is Stroll goed genoeg om straks een nummer 1 rijder te worden? Ik denk dat dit wel mogelijk is, hij is tenslotte pas 21 jaar.

    Grindbakken ipv uitloopstroken? Nou liever niet. De uitloopstroken zorgen ervoor dat de auto’s in competitie blijven. De eerst bocht werd door 7 auto’s afgesneden. Dan hadden we dus een race met 13 auto’s gezien. Ik weet niet of dat perse beter is.

    Albon reed een rare race. Hij is is geloof ik 2 keer voor nieuwe banden binnen gekomen. Mij lijkt het ’t verstandigst om die jongen gewoon te laten rijden. Hij heeft talent maar moet gewoon ervaring opdoen. En veel en snel. Door hem nu aan de kant te zetten gebeurt dat niet. Mocht het aan het einde van het jaar nog steeds niet werken dan kun je voor volgend jaar altijd nog een stoeltje schuimen voor een andere coureur. Misschien is het een idee om Russel bij Williams weg te halen? Of Leclerc bij Ferrari? Die laatste ziet volgend jaar Sainz komen en ook Mick Schumacher zou volgend jaar wellicht al mogen gaan rijden in een Alfa waardoor er wat extra druk om te presteren op de schouders van Leclerc komt te liggen. Ik kan me goed voorstellen dat een stoeltje in een competitieve auto, de RB min of meer, dan wel aantrekkelijk klinkt.

    Vettel is natuurlijk totaal zijn motivatie kwijt. Daarnaast werd hij in de race als buffer gebruikt om Leclerc naar voren te kunnen laten komen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      28 september 2020 om 09:36

      @pomoek: albon weghalen haalt dit seizoen niks meer uit. Dat is dus nutteloos. ik denk dat grindbakken het wel beter maken, si what als er 7 in een klap uitvallen. Geeft anderen weer kansen om punten te scoren

      Login om te reageren
  10. Boomer zegt

    28 september 2020 om 09:49

    Kunnen we aub stoppen met de uitdrukking boven je materiaal uitstijgen?
    De auto is was het is, een rijder maakt hem niet beter dan hij is. Dat geld voor Verstappen maar ook voor Leclerc. Dus ja er kan echt wel iemand zijn die het maximale er uit haalt door samenloop van omstandigheden, (voor Lec was het duidelijk dat Vettel hem een grote dienst bewezen heeft door Ocon op te houden bijvoorbeeld) maar boven je materiaal uitstijgen is onzin. De auto kan niet harder door de coureur die er in zit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2020 om 11:17

      Warom probeer je zo krampachtig laatste beetje romantiek uit de F1 te halen?

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      28 september 2020 om 11:38

      Mwoah, daar heb je, op zich, een punt. Maar hoe zou je het dan omschrijven? Coureur X heeft het maximale uit zijn wagen gehaald vind ik net zo goed een sport analogie eufemisme dinges of zoiets.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 september 2020 om 13:01

      @airc: dan moeten we ook maar eens stoppen met het vertellen van hoe een fantastische coureur Hamilton is. Hij heeft alleen maar een superieure auto onder zijn gat waardoor hij enorm geholpen wordt. Zo bijzonder is het allemaal niet wat hij doet, dat doet de auto voor hem.

      Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    28 september 2020 om 10:20

    Even n.a.v. die foto van Stoffel. Hoe zit dat eigenlijk als een rijder geschorst wordt. Mag het team dan inderdaad een reservecoureur inzetten? Of moet die auto dan een weekendje aan de kant blijven?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2020 om 11:19

      De rijder wordt geschorst niet de auto dus er mag gewoon een andere coureur in de auto, In tegenstelling wat het grote publiek denkt gaat het in de F1 helemaal niet om de coureurs.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        28 september 2020 om 11:47

        Dank!

        Login om te reageren
  12. rhellema zegt

    28 september 2020 om 10:24

    Wat mij vooral opviel waren de tijdstraffen van Hamilton en Ricciardo. Hamilton begon over de boordradio te klagen en te zeuren over het waarom hij die had gekregen. Toen hij zijn pitstop deed en de 10 seconden moest inlossen begon hij weer te klagen en te zeiken waarom hij de 10 seconden niet aan het einde in kon lossen. Ricciardo kreeg zijn straf te horen en reageerde daarop dat hij dan wat harder zou gaan rijden.

    Het begint eens tijd te worden dat iemand bij Mercedes Lewis Hilton over de boordradio gaat vertellen dat hij moet stoppen met zeuren en zeiken en moet gaan doen waarvoor hij daar op het circuit rijdt.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 september 2020 om 11:48

      Dan moeten ze Steiner aannemen als vervanger van Toto. :)

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        28 september 2020 om 12:56

        @bernoulli: nou inderdaad. Wat zou dat fantastisch zijn.

        Lewis, zis iz Günther…zjut your facking mouz and get ze fack on wiz racing!!

        Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    28 september 2020 om 10:31

    Het was inderdaad een gekke maar vooral saaie race. En wat Redbull betreft, kunnen ze het wel maken Albon te degraderen? Straks kan niemand er meer rijden. maar eerlijk is eerlijk, Albon naar Alpha en Hulkenberg naar Redbull zou top zijn.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 september 2020 om 10:42

      Omdat Hülkenberg meer podiums heeft?

      Nico is een aardige gast, maar of hij Red Bull nu verder kan helpen.

      Gewoon Albon laten zitten die laatste 7 wedstrijden en klaarstomen voor volgend jaar. Hij eindigt dan wel steevast achter Max, maar hij valt nooit uit door zin eigen schuld en scoort bijna altijd in de punten. Als je dat als basis neemt, dan kan het alleen maar beter worden.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        28 september 2020 om 12:08

        alleen maar in de punten is niet genoeg. Anders reed maldonado wel naast Lewis ipv Bottas. Het moet wel iemand zijn die pal achter verstappen rijdt en in de gevallen dat Verstappen uitvalt, zijn plek inneemt. Voor de rest eens dat Albon gewoon het seizoen moet afmaken en dan evalueren. Kijken wat zijn progressie is geweest na 1,5 seizoen.

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          28 september 2020 om 13:11

          Iemand die pal achter, naast of misschien zelfs voor Verstappen rijdt is niet beschikbaar. Alles wat op de markt is zal er een eind achter zitten.

          Login om te reageren
  14. brent zegt

    28 september 2020 om 12:05

    Je hebben een fout gemaakt, bottas heeft ipv 6 maar 2 fastest Laps gehaald.

    Login om te reageren
  15. StopdeLH44haat zegt

    28 september 2020 om 23:23

    Ik blijf mij erover verbazen dat jullie iedere keer en bij iedere gelegenheid de moeite nemen om te vertellen hoe groot jullie hekel is ten opzichte van Lewis Hamilton. Ondertussen is hij wel bezig om op een gigantische manier geschiedenis te schrijven, terwijl het enige wat jullie schrijven is zielige haatreacties op een of ander site genaamd Autoblog. Wie is nu echt een jankerd? Erg makkelijk om maar te roepen dat hij alles te danken heeft aan zijn auto. Alsof Max ooit kampioen gaat worden in een slechte auto. Als het echt alleen aan de auto ligt, waarom is Bottas nog steeds geen wereldkampioen met dezelfde auto. Dus als jullie gewoon jaloers zijn op Hamilton (wat geen schande is), zeg het dat gewoon eerlijk. Daar heb ik nog meer respect voor dan zo’n zwakke en onterechte haatreactie. Waarom moet hij wel een grijze muis zijn en kan Max wel alles doen wat hij wil. Elke courier die in de F1 rijdt verdient respect, aangezien het fysiek en mentaal aanzienlijk zwaar is. Dus ook Lewis Hamilton. Like it or not. Plain and simple.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North