• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stand na GP België 2022 en 7 dingen die ons opvielen

Auteur: willeme, gepost 29 augustus 2022 om 07:00 – 41 Reacties

Stand na GP België 2022

Het is maandagochtend, dus we pakken groots uit met de stand na de GP van België 2022, alle overzichten en zeven dingen die ons opvielen.

De GP van België was eigenlijk een tikkeltje saai. Op een Michael Schumacher-eque wijze won Max Verstappen de race in de Ardennen. Na de eerste paar ronden konden we allemaal onze roes uitslapen om even wakker gemaakt te worden door de volksliederen.

Maar stiekem gebeurde er best een hele hoop. Ja, aan de kop van de race en in het klassement niet, maar daarachter zijn er voldoende interessante dingen gebeurd. We hebben uiteraard de stand na de GP België 2022 voor je, maar eerst zeven dingen die ons opvielen!

Verstappen een klasse apart

In de kwalificatie was het al te zien dat de snelheid van Max Verstappen ongekend is. We dachten dat het wel een ronde of 30 zou duren voordat hij zich vooraan zou melden. Maar nee, in no-time reed Verstappen aan de leiding om deze niet meer af te staan. Om aan te geven hoe snel Verstappen is: zijn tweede pitstop was ‘gratis’. Hij ging de pits in als leider en kwam na de wissel als leider van de race de baan op. Ongekend.

Race

Spa is briljant

Gelukkig blijft Spa nog op de kalender staan. Het is nog een klassiek circuit waar je echt respect voor hebt. Het heeft nog iets magisch. Een enorm spannende race leverde het dit weekend niet op. Er was ook niet heel erg veel concurrentie. Juist dit soort banen geven glans aan de Formule 1. Dankzij dit soort banen kunnen we gedrochten als Miami en Bahrein verdragen.

Stand na GP België 2022

De groei van Mercedes valt toch tegen

De consensus was dat Mercedes zijn zaakjes weer voor elkaar had na drie indrukwekkende races. Nee, ze hadden zaken voor elkaar op die specifieke banen. Spa, met zijn lange rechte stukken en breed scala aan bochten, bleek een bijzonder lastige horde voor het team uit Brackley.

Toto

Kleine foutjes Leclerc

Zowel in de trainingen als in de kwalificaties ging het niet foutloos voor Leclerc. Hij moet natuurlijk enorm ‘over driven’ om dat gat van 80 punten te dichten. Daaraan kunnen we de foutjes wijten. Maar een ander antwoord is ook mogelijk, tot 98% is de Ferrari goed te besturen, maar als je die laatste paar procentjes eruit wil halen, wordt het een listige auto. Sainz daarentegen wint juist aan degelijkheid.

Stand na GP België 2022

Hamilton doet maf

Het was een enorm pechweekend voor Lewis Hamilton. Hij arriveerde met een maffe bivakmuts, dat was al vreemd. In de kwalificatie deed hij het uitstekend. In de race liet Hamilton zien dat hij niet zo lief is als hij zich voordoet. Ergens heeft hij een probleem met Alonso en Verstappen. Hoe hij Alonso klem reed, deed denken aan Copse Corner vorig jaar. Uiteindelijk heeft Hamilton zichzelf er het meeste mee.

Lewis

Alex Albon

Omdat Albon zo’n nette jongen is, zou hij het niet zelf zeggen. Maar zijn teamgenoot is niet echt denderend. De Britse Thai zit telkens beter in zijn vel. Hij reed uitstekend dit weekend. Met name de kwalificatie was heel erg knap, in de top 10 met een Williams.

Alpine structureel goed

De top 3 is vrij duidelijk. Red Bull, Ferrari en Mercedes. Daarachter vochten McLaren en Alpine het uit. Het valt op dat Alpine telkens vaker bovenaan te vinden is. Niet alleen is Alpine sneller dan McLaren, ze hebben ook nog eens twee coureurs die structureel hoog in de top 10 finishen.

Stand na GP België 2022

Rijderskampioenschap

Ja, dit is wel gedaan zo. Max Verstappen vergroot zijn positie op dominante wijze. Bij Ferrari kunnen ze niet eens de schade beperken met Leclerc. Sergio Pérez is nu ook voorbij aan de Monegask. Theoretisch gezien kan Leclerc nog inlopen, maar dan moet Verstappen echt nog veel pech krijgen de komende acht races. Sainz is op zijn beurt voorbij aan Russell. Alonso klimt ook een plaatsje. Verstappen zelfs 2 stapjes!

Red Bull

De stand na de GP België 2022 in het rijderskampioenschap is als volgt:


Positie
CoureurTeamPunten
1Max VerstappenRed Bull284
2Sergio PérezRed Bull191
3Charles LeclercFerrari186
4Carlos SainzFerrari171
5George RussellMercedes170
6Lewis HamiltonMercedes146
7Lando NorrisMcLaren76
8Esteban OconAlpine64
9Fernando AlonsoAlpine49
10Valtteri BottasAlfa Romeo46
11Kevin MagnussenHaas22
12Sebastian VettelAston Martin20
13Daniel RicciardoMcLaren (nog wel)19
14Pierre GaslyAlphaTauri18
15Mick SchumacherHaas12
16Yuki TsunodaAphaTauri11
17Guanyu ZhouAlfa Romeo Racing5
18Alexander AlbonWilliams4 
19Lance StrollAston Martin4
20Nicholas LatifiWilliams0
21Nico HülkenbergAston Martin0

Constructeurskampioenschap

Geen mutaties in dit overzicht. Iedereen staat nog op de positie waar ze voor de race ook op stonden. Maar! De verschillen zijn zo groot geworden. Red Bull staat gewoon 118 punten voor op Ferrari. Sterker nog, Ferrari moet echt oppassen dat ze niet te veel met Mercedes in gevecht komen. Zoals gemeld is de progressie van Alpine opvallend.

Stand na GP België 2022

De stand na de GP België 2022 in het constructeurskampioenschap is als volgt:

PositieTeamPunten
1Red Bull RBPT475
2Ferrari357
3Mercedes316
4Alpine Renault115
5McLaren Mercedes95
6Alfa Romeo Ferrari51
7Haas Ferrari34
8AlphaTauri29
9Aston Martin24
10Williams Mercedes4

Kwalificatieduel

Zhou begon het weekend goed en wist ook op zaterdag uitstekend te presteren, alhoewel zijn teamgenoot niet volop mee kon doen (en Zhou hielp met een tow). Stroll was verrassend genoeg sneller dan Vettel. Schumacher was eindelijk weer een keer sneller dan Magnussen. Ocon en Alonso zitten ook vrij dicht bij elkaar. Sainz was een keer sneller dan Leclerc. Dus in veel gevallen deden ‘de mindere goden’ het relatief goed.

Ickx

De stand na de GP België 2022 in het kwalificatieduel is als volgt: 

TeamCoureurCoureur
MercedesLewis Hamilton (7)George Russell (7)
Red BullMax Verstappen (11)Sergio Pérez (3)
FerrariCharles Leclerc (10)Carlos Sainz (4)
McLarenLando Norris (11)Daniel Ricciardo (3)
AlpineFernando Alonso (8)Esteban Ocon (6)
AlphaTauriPierre Gasly (9)Yuki Tsunoda (5)
Aston MartinLance Stroll (5)Sebastian Vettel (7)
Aston MartinNico Hülkenberg (1)Lance Stroll (1)
WilliamsAlex Albon (12)Nicholas Latifi (2)
Alfa Romeo RacingValtteri Bottas (10)Guanyou Zhou (4)
HaasKevin Magnussen (11)Mick Schumacher (3)

Snelste raceronde

Dit was wel een dingetje. Verstappen had de snelste raceronde. Ferrari haalde Leclerc naar binnen om het laatste puntje te pakken in de laatste ronde. Maar ja, hij kwam achter Alonso de baan op en uiteindelijk had hij ook nog eens te snel gereden in de pitstraat, waardoor hij 5 seconden straf kreeg.

Stand na GP België 2022

De onderlinge stand na de GP van België 2022 qua snelste racerondes is als volgt:

CoureurTeamAantal snelste rondes
Charles LeclercFerrari4
Max VerstappenRed Bull4
Lewis HamiltonMercedes2
Sergio PérezRed Bull1
Lando NorrisMcLaren1
Carlos SainzFerrari1

Driver of the Day

Deze titel gaat normaal gesproken naar de coureur die een indrukwekkende inhaalrace op heeft zitten. Er waren er meerdere afgelopen zondag. Maar die van Verstappen was verreweg het beste. Hij kreeg met 31% van de stemmen de Driver of the Day-award. Het was een topweekend voor de Nederlander.

Verstappen

De onderlinge stand na de GP van België 2022 qua Driver of the Day nominaties is als volgt:

ureurTeamAantal nominaties
Charles LeclercFerrari4
Max VerstappenRed Bull4
Lewis HamiltonMercedes1
Sergio PérezRed Bull1
Mick SchumacherHaas1
Carlos SainzFerrari1

Heeft de redactie de GP van België 2022 goed voorspeld?

Even lachen: @jaapiyo dacht dat Mercedes zou profiteren van de nieuwe technische regelgeving. Wouter had in elk geval Verstappen goed gegokt, net als Michael die exact hetzelfde dacht.

Stand na GP België 2022

De stand na de GP België 2022 in het redactie-klassement is als volgt:

RedacteurPunten
Wouter52
Michael46
Jaap29

Deze Grands Prix zijn al verreden:

  • 20 maart | GP van Bahrein
  • 27 maart | GP van Saudi-Arabië
  • 10 april | GP van Australië
  • 24 april | GP van Emilia Romagna
  • 8 mei | GP van Miami
  • 22 mei | GP van Spanje
  • 29 mei | GP van Monaco
  • 12 juni | GP van Azerbeidzjan
  • 19 juni | GP van Canada
  • 3 juli | GP van Engeland
  • 10 juli | GP van Oostenrijk
  • 24 juli | GP van Frankrijk
  • 31 juli | GP van Hongarije
  • 28 augustus | GP van België
Eau Rouge

Deze Grands Prix staan nog op de kalender

  • 4 september | GP van Nederland
  • 11 september | GP van Italië
  • 2 oktober | GP van Singapore
  • 9 oktober | GP van Japan
  • 23 oktober | GP van de Verenigde Staten
  • 30 oktober | GP van Mexico
  • 13 november | GP van Brazilië
  • 20 november | GP van Abu Dhabi
Stand na GP België 2022

De eerste meters van de GP van Nederland worden gereden op 2 september om 14:00!

Ook interessant!

  • Stand na GP Frankrijk 2022
    Stand na GP Frankrijk 2022 plus zes dingen die ons opvielen!
  • stand na GP Oostenrijk 2022
    Stand na GP Oostenrijk 2022 en 7 dingen die ons opvielen
  • stand na GP Hongarije 2022
    Stand na GP Hongarije 2022 en zes dingen die ons opvielen!
  • Stand na GP Engeland 2022
    Stand na GP Engeland 2022 en 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, Alfa Romeo, Alpha Tauri, alpine, Aston Martin, Carlos Sainz, Charles Leclerc, daniel-ricciardo, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Ferrari, Formule 1, George Russell, Guanyu Zhou, haas-f1, kevin-magnussen, Lance Stroll, Lando Norris, Lewis Hamilton, Max Verstappen, McLaren, Mercedes, mick-schumacher, nicholas-latifi, Nico Hulkenberg, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel, Sergio Pérez, Valtteri Bottas, williams, Yuki Tsunoda

Vorig bericht: « WEY Yuanmeng PHEV kan 195 km elektrisch
Volgend bericht: BMW Z4 M40i met handbak naar Nederland! »

Lees Interacties

Reacties

  1. e38ossie zegt

    29 augustus 2022 om 07:38

    Ik krijg toch steeds meer respect voor Max z’n talent. Ongekend.

    Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    29 augustus 2022 om 07:52

    Het viel mij vooral op hoe lang Max op zacht rubber kon blijven rijden terwijl hij toch het uiterste vroeg van het rubber om naar voren te rijden. Plus het gemak waar hij ogenschijnlijk de RB over het asfalt smeet.

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      29 augustus 2022 om 10:16

      Idd. Hoe die af en toe door de busstop ging. Leek het als of die met een formule3 auto aan het rijden was. Niet met zo’n zwaar log apparaat als de huidige f1 auto’s.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    29 augustus 2022 om 07:59

    Ik mis aan aantal snelste rondes. Er zijn er maar 12 terwijl dat er 14 moeten zijn.

    OT: Max kampioen. Dat kan hem nu echt niet meer ontgaan. De vraag is alleen wanneer. Sowieso niet in de laatste race.

    Login om te reageren
    • fastshifter zegt

      29 augustus 2022 om 09:44

      Dit zijn denk ik alleen de snelste rondes die zijn gereden door iemand die in de top-10 is geëindigd (en dus een punt opleveren). Daarbuiten levert het geen punt op.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 augustus 2022 om 09:50

      @berlinetta: als de coureur met de snelste ronde buiten de top tien eindigt, vervalt ook het bonuspunt wat hiermee te verdienen is. Misschien dat dit de verklaring is?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 augustus 2022 om 10:23

        Zou kunnen, maar dan telt het alsnog mee als snelste ronde toch? Er valt alleen geen punt te verdienen.

        Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    29 augustus 2022 om 08:11

    Naast Max vind ik dat Gasly ook een dijk van een race gereden heeft. Vanaf de pit naar plek 9, gewoon goed bezig. Mag ook wel weer een keer, want hij is lang niet zo opvallend als vorig jaar, toen zijn auto ook competitiever was.

    Verstappen is de messi of ronaldo in hun prime van de F1. Echt bizar hoeveel beter hij is dan de rest. Zolang hij een goede auto heeft wordt het saai.

    Login om te reageren
  5. ukbob zegt

    29 augustus 2022 om 08:17

    Mis er nog eentje:
    De Ferrari strategie (niet de eerste óf laatste keer op dit lijstje)
    Net voor het einde van de race je ster-coureur naar binnen halen voor een kans op 1 (!!) punt met het risico van tig punten verlies omdat je m direct voor (of met beetje pech dus) achter sluwe meneer Alonso terecht laat komen..

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 augustus 2022 om 08:35

      Volgens mij hebben ze de stategisten wel degelijk ontslagen want ze vroegen Leclerc continu om advies wat te doen.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 augustus 2022 om 08:43

      Dat vond ik ook een bijzondere keuze ja. Uiteindelijk bleek het ook een hele dure keuze te zijn.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 augustus 2022 om 09:56

      @ukbob: los daarvan, komt de communicatie over de boordradio ook niet bepaald overtuigend over als men zaken roept als “What do you want: hard tyres or medium tyres. Question?“. Hieruit blijkt eens te meer dat de teamstrategen echt met de handen in het haar zitten. Ook was het tekenend dat men ergens rond (ik dacht) ronde 18 al met “Carlos, Plan D. We go for plan D” op de proppen komen. David Croft maakte er in z’n commentaar terecht al een opmerking over, hoeveel scenario’s ze bij Ferrari eigenlijk wel niet op de plank hebben liggen.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        29 augustus 2022 om 10:08

        Die was mooi ja. Met de suggestie dat we wel eens tekort zouden kunnen hebben aan ons huidige alfabet.

        Het trieste is eigenlijk dat ik er bij Ferrari dus helemaal niet van op kijk. Iedere race is het weer wat. Super jammer want wat stabiele concurrentie zou enkel fijn zijn.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 augustus 2022 om 10:24

        Volgens mij hoorde ik ze bij McLaren naar Norris roepen dat ze gingen overstappen op plan G, maar het kan ook zijn dat ik dat verkeerd verstaan had.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          29 augustus 2022 om 16:27

          Dat heb je goed verstaan, Jolyon Palmer maakte er nog een geintje over.

          Login om te reageren
  6. ArnoldH zegt

    29 augustus 2022 om 08:25

    Max wordt in Japan Kampioen denk ik. Wat een feest zal dat worden in Japan met de red bull racing powertrains (honda)

    Login om te reageren
  7. Benny_Weisz zegt

    29 augustus 2022 om 08:29

    Max, van harte gefeliciteerd met je 2de wereldtitel!!!
    Red Bull, van harte gefeliciteerd met jullie constructeurstitel!!!

    Login om te reageren
  8. harrie zegt

    29 augustus 2022 om 08:34

    2e klinkt op papier goed, maar wat een pijnlijk weekend voor Perez.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      29 augustus 2022 om 08:51

      Ajoh gozer deed precies wat er van hem verwacht werd. Behalve pole dan. Ik zie geen enkele coureur over een heel seizoen beter zijn dan Verstappen op het moment.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 augustus 2022 om 10:00

      @harrie: nou, ik denk dat hij deze stellige overtuiging (van een week geleden…) nu wel in de prullenbak zal gooien.

      Vanaf het moment dat hij Perez voorbij ging, reed Verstappen een seconde per ronde weg bij z’n teamgenoot. Ouch!

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2022 om 08:41

    Weet je nog, dat Perez dacht dat hij nog wel kans had om kampioen te worden dit seizoen? 12 plaatsen achter staan op de grid, en dan met 17 seconden voorsprong finishen… Dat zegt genoeg denk ik.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    29 augustus 2022 om 08:58

    De afgelopen 3 races heeft Leclerc 16 punten gehaald. Verstappen, Perez, Sainz, Russel, Hamilton en zelfs Alonso hebben allemaal méér punten gehaald dan Leclerc. Sterker nog, MB heeft de laatste 4 races méér punten gehaald dan Ferrari. Het Ferrari offensief is, kortom, geïmplodeerd. Zelfs als Leclerc de komende race weet te winnen is de kans groot dat, na de race in Italië, de achterstand minimaal zo groot is als nu. Laten we zeggen: 100 punten. Dan is het racejes uitrijden rond p4/p5 voor Verstappen voldoende voor de titel. Al wint Leclerc vanaf nu iedere race.

    Als ik Ferrari was zou ik de komende maanden gaan gebruiken om de organisatie en beslis cultuur op de schop te nemen. Werkelijk iedere race gaat er iets mis. Zoals gezegd: MB heeft meer punten gehaald de laatste 4 races dan Ferrari. En nu hebben ze in de race ook nog eens een snellere auto. De rondetijden van Russell waren gewoon beter dan die van Leclerc en zelfs Sainz. MB doet het, net als RB, gewoon goed tijdens de race.

    Met andere woorden. Het is klaar met dit seizoen. Ferrari en Red Bull kunnen stoppen met dure updates. De vraag is nu alleen een beetje: Wat gaan wij nu doen op zondagmiddag de komende maanden?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 augustus 2022 om 09:19

      Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat Mercedes het goed doet. Ze komen niet eens in de buurt van Red Bull en Ferrari kunnen ze alleen bijbenen door het gekloot van Ferrari zelf, niet omdat hun eigen auto nou zo’n superbolide is. Sterker nog, van alle teams heeft Mercedes in mijn ogen misschien wel de kleinste stappen gezet na de zomerstop.

      Dat Ferrari verder zuigt, ben ik wel met je eens. Voor Ferrari zit er dit seizoen niet veel meer in dat de 2e plaats in het constructeurskampioenschap vasthouden en zich alvast richten op volgend seizoen. De betrouwbaarheid op orde krijgen en de strategieafdeling met pizza om de oren slaan, lijken me de meest voor de hand liggen zaken die op de agenda staan.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        29 augustus 2022 om 10:42

        Ik heb de rondetijden bekeken op racefans.net en dan is goed te zien dat Russell tijdens de race snellere rondetijden heeft gereden dan Leclerc en Sainz, en in de 3e stint zelfs sneller was dan Perez. MB heeft nog steeds de kwalificatie setup niet op orde, maar ze schurken op dit moment toch echt tegen Ferrari aan in de race.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 augustus 2022 om 11:23

          Eerlijk gezegd zeggen rondetijden ook niet alles, want je weet niet of de coureurs voluit gaan of juist aan het sparen zijn. Je mist dus informatie.

          Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          29 augustus 2022 om 13:19

          Die rondetijden zeggen idd vrij weinig. Russell moest het rustig aandoen van z’n engineer omdat ie z’n banden te snel aan het oproken was. Want je moet niet alleen snel en consistent rondjes kunnen rijden, je moet ook je banden goed kunnen managen.

          Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      29 augustus 2022 om 09:27

      Gewoon kijken naar het veld achter Verstappen, ik heb sterke staaltjes stuurmanskunsten gezien. Ocon die 2x 2 wagens passeert waarvan de eerste nagelbijtend spannend was en de 2de gewoon een stomme beslissing van Vettel was waar hij super van profiteert, Russell die binnen en buitenom voorbijsteekt op enkele plaatsen waarvan ik dacht oh dat dit maar goed gaat. Alonso die heel sterk bezig was, Albon die een dijk van een race heeft gereden ondanks een povere strategie van Williams. Ricciardo die toch nog laat zien in de eerste helft van de race dat hij het kan maar op wonderbaarlijke wijze (strategie die weer op niets trekt) op P15 eindigt. Er was genoeg te zien en te beleven.

      Wat niet wordt meegegeven hoeveel prestatie verschil in de banden van Pirelli zit, na x aantal ronden zijn ze geen fluit meer waard. Het verschil tussen nieuw en oud rubber was gisteren voor sommigen meer dan 2 sec op een ronde…

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      29 augustus 2022 om 10:39

      Zowel in qualy als in de race was Mercedes niet sneller dan Ferrari. Russel kwam tot 2 sec achter Sainz en daar bleef het bij. Dat noem ik niet sneller zijn. Voor de rest eens met jouw analyse.

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    29 augustus 2022 om 09:31

    Ik keek op de Zwitserse TV. Toen iedereen rond ronde 30-35 wel een beetje in slaap viel, gooide er eentje een ballonnetje op. ‘Ach, vroeger reed Lewis nu al 30 seconde voor de op de rest; dus het veld is wel dichter bij elkaar’.
    Toen zei de andere: Sainz op p3 zit er ook 30 seconde achter, Perez is Max zn teammaat en vroeger hoefde LH niet vanaf plaats 14 te beginnen.
    De eerst zei niet veel meer de rest van de race.

    Overigens vind ik de DRS train best leuk.
    Stroll heeft 2 keer een Eau-Rouge inhaalactie geprobeerd (doet ie waarschijnlijk omdat hij dan denkt dat hij een echte coureur is); 1x ging t goed. Maar verder bleef hij wel de hele laatste stint achter een Williams. Dat ding ging goed op het rechte stuk, maar een echte coureur had m er toch wel langs gekregen, toch?
    En dan die McLarens; die hadden gewoon geen bocht-uit; het was echt pijnlijk om te zien. Maar hun tactiek was ook zwaar ruk. Ze halen eerst Norris binnen, die in geen-punten-land reed voor de 2e stop. Daarvan wist je at hij sws niet voorbij Albon-Stroll zou komen die eigenlijk voor p11 aan het vechten zouden zijn. En wat doen ze: ze laten Ricc langer doorrijden; die reed er voor, p10 was mogelijk, maar die lieten ze zwemmen op zn oude banden en heeft in een aantal ronden zoveel verloren dat hij nog achter de trein terug zou komen. Stelletje mafketels.

    Login om te reageren
  12. tfsi zegt

    29 augustus 2022 om 09:32

    Ik ben toch erg benieuwd wat Zandvoort gaat brengen, dit past toch beter bij Ferrari, maar dat dachten we van Hongarije ook.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 augustus 2022 om 10:27

      Het is te hopen voor Ferrari dat ze weer eens scoren op Zandvoort, want de week daarna wacht Monza. In je eigen thuisrace afgeslacht worden door Red Bull zal de tifosi niet kunnen waarderen.

      Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    29 augustus 2022 om 09:39

    Ik las ook dat Perez na de race zei dat hij hoopte dat ze, vanaf nu, met verschillende afstellingen gaan rijden zodat hij wat meer performance uit de auto kan halen. Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  14. Richmond zegt

    29 augustus 2022 om 10:36

    Mij valt vooral op hoe erg (social) media losgaat op de woorden van Alonso als reactie op de mislukte inhaalmanoeuvre van Hamilton.

    Login om te reageren
  15. Wolflow zegt

    29 augustus 2022 om 10:47

    Ook met prachtige circuits zoals Spa zijn een veredelde parkeerplaats in de buurt van Miami en een vierkant in Las Vegas (zodat mensen weer zsm aan goktafels zitten) niet goed te maken

    Login om te reageren
  16. flow82 zegt

    29 augustus 2022 om 10:57

    Vraagje van een leek voor de kenners: in het onwaarschijnlijke geval dat RB en/of Ferrari budget overhouden aan het eind van het seizoen, mogen zij dat dan meenemen naar komend seizoen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 augustus 2022 om 11:25

      Ik weet het niet, maar het lijkt me wel stug als dat zou kunnen. Dat zou betekenen dat teams ook kunnen sparen voor als er nieuwe regelgeving aan komt en daar dan het een enorme berg budget tegenaan mogen gooien. Dat lijkt me nu juist niet de bedoeling van een budgetcap.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      29 augustus 2022 om 12:27

      Er zijn een aantal wijzigingen in het regelement voor 2023. Hoogte van de vloer en dat soort zaken. Ik kan me voorstellen dat Ferrari en Red Bull een iets groter deel van het budget van 2022 gaan gebruiken om die wijzigingen te implementeren voor komend jaar. Geen idee of RB bijvoorbeeld al haar windtunnel tijd al heeft opgebruikt, maar daar zouden ze ook wat van kunnen overhevelen naar de auto voor het komend seizoen.

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      29 augustus 2022 om 20:30

      Goeie vraag. Ik denk (en weet het dus niet) dat ze een bedrag per seizoen mogen uitgeven. Als ze daarvan mensen betalen die aan de wagen van volgend seizoen werken, een nieuw ontwerp bv, dan lijkt me dat lastig te controleren. Hoeveel je per jaar uitgeeft aan werknemers op de payroll, lijkt me makkelijker inzichtelijk te maken.

      Dus ik denk dat je niet miljoenen mee kunt nemen, maar wel de focus op volgend seizoen kunt leggen.

      Login om te reageren
  17. flyerbunch zegt

    29 augustus 2022 om 13:18

    Max Max Max
    Super Max Max
    Super super Max Max Max
    Super Max Max
    😉 Sorry, maar kon het niet laten..

    Login om te reageren
  18. schuimbekje3 zegt

    29 augustus 2022 om 14:49

    Is speeding in pitlane niet een drive-through penalty normaal?
    En dat kost je hier in spa 18 seconden… Nu heeft ie 5 seconden straf gekregen, lijkt me niet erg eerlijk.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      29 augustus 2022 om 20:31

      Kon die penalty nog wel “op tijd” worden uitgevoerd? Of waren ze al aan de laatste ronde bezig?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North