• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto van de Maand

Maandelijks belonen we de mooiste foto van Autoblog Spots met de titel 'Autoblog Foto van de Maand'. Naast eeuwige roem levert dit ook een Bol.com-waardebon op ter waarde van €100!

Autoblog Foto van de Maand – Augustus 2025

Auteur: machielvdd, gepost 10 september 2025 om 12:00 – 3 Reacties

Wie o wie maakte de gaafste foto van augustus?

Autoblog Foto van de Maand – Juli 2025

Auteur: machielvdd, gepost 8 augustus 2025 om 16:13 – 2 Reacties

We zetten de beste foto’s van julij op een rij.

Autoblog zoekt stagiairs!

Door Branded content op 11 november 2025

Autoblog zoekt stagiairs!

Koffie halen (geintje), teksten schrijven, assisteren bij video’s, de social media koning uithangen. We zoeken een stagiair!

Autoblog Foto van de Maand – Juni 2025

Auteur: machielvdd, gepost 11 juli 2025 om 13:00 – 7 Reacties

Ja, dit is nog steeds de Autoblog Foto van de Maand, ook al lijkt het misschien de Vliegtuigblog Foto van de Maand.

Autoblog Foto van de Maand – Mei 2025

Auteur: machielvdd, gepost 23 juni 2025 om 12:00 – 6 Reacties

Alleen maar spectaculaire auto’s in deze editie van de Foto van de Maand.

Autoblog Foto van de Maand – April 2025

Auteur: machielvdd, gepost 20 mei 2025 om 13:00 – 2 Reacties

Twee Alfa’s in de top 3 is echt toeval, de jury heeft geen merkvoorkeur.

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Door Branded content op 7 november 2025

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Iedereen heeft wel een mening over elektrische auto’s. Er bestaan ook hardnekkige mythes die nu maar eens de wereld moeten worden uitgeholpen.

Autoblog Foto van de Maand – Maart 2025

Auteur: machielvdd, gepost 9 april 2025 om 12:00 – 20 Reacties

De concurrentie was sterk deze maand!

Autoblog Foto van de Maand – December 2024

Auteur: machielvdd, gepost 7 januari 2025 om 15:59 – 9 Reacties

Deze editie hebben we maar liefst twee fotografen die met hun eigen auto op het podium staan.

Autoblog Foto van de Maand – Oktober 2024

Auteur: machielvdd, gepost 11 november 2024 om 17:00 – Reageer

Als je niet van een scheve horizon houdt moet je deze editie van de Foto van de Maand even overslaan.

Autoblog Foto van de Maand – September 2024

Auteur: machielvdd, gepost 11 oktober 2024 om 12:36 – 3 Reacties

Deze maand zijn warme tinten de rode draad.

Autoblog Foto van de Maand – Augustus 2024

Auteur: machielvdd, gepost 10 september 2024 om 13:06 – 6 Reacties

De Autoblog Foto van de Maand augustus is bekend, dames en heren.

Autoblog Foto van de Maand: Juli 2024

Auteur: machielvdd, gepost 7 augustus 2024 om 12:00 – 5 Reacties

Wie o wie maakte deze maand de winnende foto?

Autoblog Foto van de Maand: Juni 2024

Auteur: machielvdd, gepost 9 juli 2024 om 12:08 – 6 Reacties

Deze maand zien we vooral ouder spul op het Foto van de Maand-podium en daar is helemaal niks mis mee.

Autoblog Foto van de Maand: Mei 2024

Auteur: machielvdd, gepost 7 juni 2024 om 12:00 – 2 Reacties

Nieuwe maand, nieuwe Foto van de Maand!

Autoblog Foto van de Maand – April 2024

Auteur: machielvdd, gepost 7 mei 2024 om 12:00 – 8 Reacties

De zon heeft genoeg geschenen in april, maar toch hebben we deze maand een top 3 zonder zonlicht.

Autoblog Foto van de Maand – Maart 2024

Auteur: machielvdd, gepost 7 april 2024 om 12:00 – 2 Reacties

De diversiteit is groot in de top 3 van deze maand.

  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Winactie

Autoblog Spot van de Week

Autoblog rijtesten

  • De ENIGE ECHTE AMG: Mercedes-AMG GT43 4-door #test
  • Video: Lancia Ypsilon HF: een leuke poging, maar… #test
  • Hoe nuttig is de mogelijkheid om elektrisch te rijden met een Range Rover? Het is nog even wachten op een volledig elektrische Range Rover. Met de EV10daagse sorteert Autoblog alvast voor op wat komen gaat met de Range Rover P550e PHEV. Een plug-in hybride met een opgegeven elektrisch rijbereik van 120 kilometer WLTP. Dit is ook meteen het snoepje uit de line-up, het vlaggenschip. De P550e combineert een romige 3.0 zes-in-lijn turbobenzinemotor met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 550 pk en 800 Nm koppel, dat al tussen 2.000 en 5.000 tpm aanspreekbaar is. Ons exemplaar is een SV, met de fraaie Satijnglans lak. Licht heel fijn op het netvlies allemaal. De Range Rover P550e is geen nieuwe auto. Waarom dan deze test? Simpel. Ik wilde onderzoeken hoe nuttig de optie is om te stekkeren met dit model. Het Hollandse BPM-model beloont plug-in hybrides door de lage uitstoot op papier. De BPM op deze specifieke auto bedraagt slechts 705 euro. Daarmee komt de totaalprijs uit op 248.298 euro zoals de Range Rover op de foto’s. De echte kracht van deze aandrijflijn is de mogelijkheid tot snelladen. Steeds vaker zie je dat plug-in hybrides kunnen snelladen en ook deze Range Rover doet vrolijk mee. De 38,2 kWh accu is met 50 kW snelladen in 40 minuten tot 80 procent te laden. Nee, op de snelweg ga je normaal gesproken niet stoppen bij een Fastned om bij te laden. Maar steeds vaker kun je snelladen op plekken waar het wél nuttig is. Bij een restaurant, bouwmarkt, supermarkt. Noem maar op. In het kader van onderzoek ben ik met deze Range Rover P550e een weekendje naar Duitsland gegaan. Omdat je juist bij de grotere Duitse supermarkten steeds vaker van dit soort snelladers tegenkomt. In Nederland, bijvoorbeeld bij de Jumbo, begint het ook op gang te komen. Het was inderdaad bingo bij een Duitse Globus. Een hypermarkt waar je in kunt verdwalen. Denk aan een Walmart of een Target zoals in de VS. Op de parkeerplaats liet ik de Range Rover achter, met een lege accu aan de snellader. Het weekendje weg was met een stel mannen, dus de boodschappen waren redelijk “mannelijk”. Vlees zodat de barbecue kon draaien, broodjes, toch nog wat groente ter compensatie en wat wijn. We spendeerden 1 uur en 10 minuten in de Globus. Gewoon lekker op het gemakje, maar niet bewust tijdrekken of iets dergelijks. Bij terugkomst was de Range Rover P550e helemaal volgeladen. I rest my case dacht ik in mijn hoofd. Want dat is precies de casus die ik wilde testen. Bij het huisje konden we ook laden en daardoor heb ik in totaal behoorlijk wat kilometers elektrisch kunnen rijden. In Nederland laadde ik thuis bij een publieke laadpaal. Die 121 kilometer WLTP mag je meteen vergeten, zelfs de paus met een fluwelen rechtervoet gaat dat niet halen. Ik kwam uit op 82 realistische elektrische kilometers met een batterij van 100 procent. Niet slecht vond ik zelf. Ik heb pak ‘m beet 1.000 kilometer gereden in de periode met deze P550e. Het gemiddelde gecombineerde verbruik kwam uit op 7.5 liter op 100 km. Niet slecht toch voor zo’n bakbeest? Autoblog-lezers die mij een beetje kennen weten dat de rechtervoet soms wat zwaar is. Natuurlijk is in de naam der wetenschap het pedaal gevloerd in Duitsland. Die 550 gecombineerde pk’s is echt lekker. De elektromotor voorziet van direct koppel en het samenspel met de benzinemotor is uitmuntend. Bij sommige PHEVs voel je duidelijk wanneer de elektromotor stopt en de verbrandingsmotor het overneemt. Dit is zo goed als naadloos in de Range Rover P550e. De briljante zes-in-lijn slaat aan alsof je ’s ochtends uit bed stapt en op je tenen het huis verlaat, terwijl de vrouw des huizes zich nog een keer omdraait in bed. Het is dat je de toeren ziet klimmen en de zescilinder op de achtergrond zachtjes hoort brommen. En natuurlijk is het koppelafgifte merkbaar anders, maar de leek heeft die schakeling niet door. Echt fantastisch. Echt hard rijden is kinderlijke eenvoud, maar niet de kracht van een Range Rover. Zo’n woonkamer op wielen heeft een ledig gewicht van 2.880 kg. Dan is de 250 km/u aantikken even leuk, maar voelt niet heel comfortabel. Om nog maar te zwijgen over windgeruis. De lekkerste snelheid is doorjakkeren op een comfortabele 180 km/u. De stoelmassage voor de drie passagiers stonden aan (ook achterin) en voor je het weet waren we weer uitgerust thuis van dat weekendje weg. Een andere kracht van het PHEV-aspect is offroaden. Een elektromotor kan nog beter het gas doseren dan een verbrandingsmotor dat doet. Een Range Rover zit vol met snufjes dat de auto prima zelf jouw problemen kan oplossen op het onverharde, maar volledig elektrisch gaat dat nog lekkerder. En eerlijk is eerlijk. Het geluid van krakende takken, vogeltjes die fluiten in het bos en jij die als een gecamoufleerde commando door het bos tokkelt is toch fantastisch? Op dat soort momenten heb je geen verbrandingsmotor nodig. Met de Range Rover is ook een andere hindernis van de PHEV weggenomen. Vaak hebben plug-in hybrides een achterlijk kleine tank. Is de batterij leeg, dan sta je om de haverklap bij de pomp. De Range Rover heeft een 70-liter tank, waardoor je zelfs op een lege batterij nog zo’n 550 kilometer kunt rijden op benzine als je een beetje normaal doet. Conclusie? De Range Rover P550e heeft het spelletje van de plug-in hybride behoorlijk onder de knie. Riante tankinhoud, riante elektrisch range, snelladen. En: het werkt ook nog eens allemaal geweldig samen. What’s not to like? Als alle autofabrikanten de PHEV zo goed onder de knie krijgen voelt de PHEV niet als een handicap, maar als een uitstekende allrounder voor wie nog niet klaar is voor volledig elektrisch rijden. Ja, het prijskaartje van prestige rijden is niet voor iedereen weggelegd. Je krijgt er wel heel veel voor terug.
    Een stekker in een Range Rover, gebruik je die echt? #test
  • Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test
    Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test

Meld je nu aan voor de Autoblog Nieuwsbrief

Mis niets van Autoblog! Schrijf je nu in en ontvang elke week de beste artikelen en video's in je mailbox.

  • Tip of vraag voor de redactie
  • Upload jouw spot hier
  • Mijn Auto Aanmelden

Hete discussies

Voilà, dit is jouw nieuwe leasebak met M Performance Parts!35 De nieuwe Renault Twingo is hier: schattige EV voor minder dan € 20.000!35 Elon Musk is officieel een biljonair en geeft meer duidelijkheid over de Roadster27 Niemand wil een elektrische Maybach, dus je krijgt 50.000 korting!1!!26 Automobilisten van middelbare leeftijd snappen er niks van22 Ziehier, de eindbaas van alle Mercedessen21 Mercedes CLA-instapper komt naar Nederland! Dit is de prijs21 Mercedes onthult interieur nieuwe GLB, mét sterrenhemel20

Podcast #126: Renault Twingo + Flitsmeister verbod

Laatste Autoblog Spots

  • Porsche 991 Carrera 4 GTS Cabriolet
  • Bentley Continental GT V8 S 2023
  • Mercedes-AMG GTR
  • Mercedes SL63 AMG
  • Audi RS4

VIDEO: Nog even snel de afslag pakken

VIDEO: Tip: rij nooit te stevig door in een dichte mist

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North