Voor sommige hoeven niet eens heel ver de toekomst in te turen.
Collega @willeme heeft het al gehad over een selectie auto’s die we volgend jaar niet meer terug zullen zien in de verkooplijsten. Sommige auto’s gaan we uiteraard meer missen dan anderen. Doch waar er auto’s verdwijnen, komen er ook weer nieuwe bij. Dit zijn een aantal bakken waar we vast naar uitkijken.
Alpina D5S
Net niet zo krachtig als een M550d, maar je krijgt er wel dat speciale Alpina-sfeertje voor terug. Plus de Alpina is niet begrensd op 250 kilometer per uur en blaast dus door naar een dikke 280. Smöllen.
Porsche 911 GT3 Touring Package
Het voelt alsof ‘ie er al is. We weten immers al zo’n beetje alles van de ‘GT3 TP’. Maar de daadwerkelijke marktintroductie volgt pas volgende maand. Hetzelfde geldt overigens voor de 911 Carrera T, maar daar word ik persoonlijk (iets) minder warm van. Collega @casperh heeft alvast zijn hele agenda vrijgemaakt om een rondje te doen met de nieuwe Elfjes.
Aston Martin Zagato Speedster
Aan de ene kant kennen we het trucje van Zagato nu wel. Maar de Zagato Speedster ziet er toch wel weer lekker uit, beter dan enkele andere Zagato creaties op basis van recente Astons. Plus, hoe kan je niet uitkijken naar een open Aston Martin waarvan er maar 28 stuks gemaakt zullen worden.
Lamborghini Aventador S Roadster
Het open zusje van de Lamborghini Aventador S. Want Lamborghini. Want atmosferische V12. Hebb0n!
Bentley Continental GT
Niet zo mooi als het Speed 6 prototype waar we op gehoopt hadden, maar nog steeds best wel lekker, die nieuwe Conti GT. En dat interieur…
BMW F90 M5
Man man man wat duurt het lang voordat dat ding eindelijk beschikbaar is. BMW werkt intussen zelfs al aan een nog hetere variant.
Lamborghini Urus
Tsja, kijken we hier echt naar uit? Ik zelf niet per se, maar het is wel een Lambo en dik. Misschien is het even wennen?
Ferrari Portofino
De opvolger van de Cali. Niet de spannendste Ferrari, maar…een nieuwe Ferrari.
Aston Martin DB11 Volante
Astons werken vaak beter als cabrio’s. De snelste en scherpste auto’s zijn het toch al niet. Mooi daarentegen zijn ze wel. Ideaal om Europa mee te doorkruisen met een knappe deerne aan je zijde.
BMW M3 CS
Een prettig uitloopmodelletje op basis van de huidige M3. Er worden er maximaal 1.200 van gemaakt.
Volkswagen Polo GTI
Hete hatch in het B-segment. Volgens Volkswagen moet de nieuwe Polo GTI scherp genoeg zijn om het de Fiesta ST lastig te maken. Dat belooft veel goeds.
Aston Martin Vantage
Oké, hij lijkt meer op de nieuwe Toyota Supra. Maar daar zouden we ook naar uitkijken, toch?
Jaguar XE SV Project 8
De heetste D-segmenter ooit. Behalve dat het niet echt een D-segmenter meer te noemen is zonder achterbank en dergelijke. Desalniettemin een bizar apparaat waarmee we graag een blokje om zouden gaan.
Mercedes E53 AMG coupé/cabrio
De eerste modellen met de ’53 AMG’ aandrijflijn onder de kap. Pics zijn er nog niet.
Mercedes CLS
Het uiterlijk is even wennen, maar ik begin ‘m al mooier te vinden. Een auto die ik graag in het echt wil zien.
Mercedes G-Klasse
De baksteen gaat eindelijk in het nieuw. We weten al dat het bonkige uiterlijk min of meer behouden blijft, maar het blijft afwachten tot de eerste echte plaatjes. Hoe het interieur eruit gaat zien is al wel bekend.
Scuderia Glickenhaus SCG004S
Het nieuwe speeltje van de Ferrari-verzamelaar. Weegt 1.179 kilo. Heeft 650 pk.
Toyota Yaris GRMN
Toegegeven bij het zien van het persbericht werd ik niet warm van de Yaris GRMN. Ik dacht dat het om een Toyota Yaris met een gratis Garmin navigatiesysteem ging of zo. Zzz.zz..zzz. Niks is echter minder waar. Dit is een extreem hete hatch. Starlet-afficionado @mauritsh kan alvast niet wachten totdat het de zomer van 2018 is.
Aston Martin Vanquish
Daarmee bereiken we de herfst van 2018 en de tweede auto waar we nog helemaal geen plaatje bij kunnen plaatsen. De Vanquish moet het antwoord van Aston Martin worden op bijvoorbeeld de Ferrari 812 Superfast. Spann0nd.
Mercedes AMG-GT sedan
De sportievere broer van de CLS. We zijn benieuwd in hoeverre Mercedes erin slaagt de twee modellen van elkaar te onderscheiden.
Range Rover Velar SVR
Naast de Urus nog maar een SUV in de lijst. In dit geval mag het omdat het een Range Rover is, de looks speciaal zijn en er een dikke geblazen V8 met 550 pk onder de kap huist.
BMW 8-serie
BMW’s nieuwe topper komt naar verluidt al in de winter van 2018.
Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce doet er zelf schimmig over of de Cullinan een SUV wordt. Zo niet, dan mag ‘ie in de lijst.
Zo, dat is al een best fijn lijstje van auto’s om naar uit te kijken dunkt ons, maar we hopen uiteraard dat er nog een paar verrassingen bijkomen. Een extra hete Mercedes C63 AMG Estate met de dikke koets van de C63 coupé bijvoorbeeld, of de reïncarnatie van de Porsche 944. Naar welke auto kijk jij het meeste uit?
78 reacties
Daarbij is dit rijtje natuurlijk hartstikke leuk maar ook bijzonder onbereikbaar. Ik word vrolijker van een leuk sturende familiebak dan dit soort exotisch spul waar ik op een beurs misschien eens voorbij loop, al kwijlende richting een mooi omgebouwde ouwe 911…
In tegenstelling tot het oude meuk. Ik ben daar ook steeds meer mee bezig en als je goed zoekt en je er veel in verdiept kom je allemaal meuk tegen wat je nog nooit hebt gezien of nog nooit van hebt gehoord. Zo ontdek je steeds nieuwe dingen.
Net wat jij zegt eigenlijk. Alles wat we hierboven zien is niet meer nieuw. Het is allemaal al eens eerder gedaan/ontworpen/uitgevonden. Niets is meer verrassend.
Voor mezelf wel, ouder worden. Die nieuwe dingen laten me koud noch warm, terwijl ik vroeger alle onderdelen van mijn favoriete merken ( VW-Audi) uit mijn hoofd kende.
Is het het verlies aan capaciteit om dit nog te volbrengen, vermoedelijk, doch de aanschaf van de zwaarste Apple mac pro heeft dit niet kunnen oplossen.
Compleet geobsedeerd geraakt door een DS , nu ken ik daar de meeste onderdelen van en al heeft ze na een zware face-lift nog altijd wat bobo-kes , maar die heb ik ook, en mijn mutualiteit heeft evenveel kosten aan mij als ik aan haar.
Vroeger waren mecaniciens nog mecaniciens, nu vervangers met boven hun ingenieurs.
Toen er vroeger een nieuw model binnenkwam werd hij direct op de brug gereden om het nieuwe wonder te aanschouwen en te beoordelen.
Als men bekijkt , zoals je schreef, hoeveel merken gebruik maken van het zelfde platform, motoren enz.
En nu een van mijn stokpaardjes.
Hebben we werkelijk al dat vermogen nodig?
Ik hoop dat ik het hierna nooit meer gebruik/ hoeveel kans om te overlijden in een BMW i8 hebben we , we kennen het aantal inschrijvingen , en doden.
De grootste verandering tegenwoordig is welke kleur tegels er nu onder de hefbrug moet liggen met oh ja, welke kleur hefbrug, rekening houdende met het kleuren pallet voor mdj 2018.
In korte tijd lachend naar 2,5 ton gereden met alleen een keertje een geknapte multiriem. In mijn optiek zijn er maar weinig auto’s die dat nadoen.
Ik dacht dat hij toen ongelijk had, vandaag 46jaar later moet ik bekennen dat hij gelijk had.
Met meer begint men zich raar te gedragen, een beetje zoals een bodybuilder met een teveel aan Testosteron.
zoals zoals zoals de Mini ooit heeft gedaan of nee de Volkswagen Kever nee de Fiat 500 of de ik weet het niet, maar man oh man oh man wat een revolutionaire veranderingen staan ons te wachten !
Een dikke 550 pk V8 onder de kap, nog nooit eerder vertoont ! Door niemand !
Ik kijk ook wel uit naar het zakken van de occasionprijzen doordat ze weer een iaartje ouder zijn.
Ik kijk persoonlijk erg uit naar de Stelvio Q in het echt te zien en vooral horen.
Verder volgend jaar misschien op jacht naar een leuke 5cil turbo.
Beste wensen AB crew en medelezers!
– Audi A6
– Bentley Flying Spur
– BMW 3-serie
– BMW “X7”
– Ford Focus
– Jaguar XJ, mogelijke presentatie in 2018, omdat de XJ in 2018 50 jaar bestaat, productie pas in 2019, het zal een nieuw ontwerp zijn die de oude stijl combineert met de moderne stijl.
– Mercedes AMG “GT4”
– Mercedes Benz G-klasse
– Porsche “E-Mission”
– Red Bull Racing RB14(JC)
– Rolls Royce “Cullinan”
– Tesla Y, is een twijfelaartje
– Volkswagen I.D.
Ik kan er over meepraten.
Maar die extra marge omdat gefotografeerd in een even somptueus kader, dat maakt het extra duur.
Vermoedelijk kennen ze het verschil tussen echt en gespoten chroom niet.
Misschien nog niet per sé onmiddellijk in 2018, maar 2019 en verder…
Die Lambo Urus krijgt een Broertje in de vorm van de Audi Q8.
De Rally sport is voor mijn dood met het ten ziele gaan van Group B, dus al die opgevoerde huisvrouw auto’s die nu gebruikt worden zijn niet interessant.
Met open auto’s heb ik überhaupt niets, meer betalen voor een incomplete auto zonder dak.
Misschien is die Jaguar nog het meest interessant.
– Koenigsegg, zou toch met modelletje komen meer modaler, onder de Agera & Regera?
– Lotus ?
– Toyota Supra
– TVR Griffith
https://i.ytimg.com/vi/5vgPWI4D6FM/maxresdefault.jpg