• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mobility Service

Mobility Service is één van de meest innovatieve en absoluut de leukste leasemaatschappij van Nederland en waarschijnlijk ook van de wereld. Dat is niet alleen zo omdat ze een gewaardeerde partner van ons zijn, maar ook omdat ze echt klantvriendelijk zijn.

Mobility Service zag ook al vroeg de potentie van elektrisch rijden en heeft een speciaal label zakelijk elektrisch leasen. Aangezien ervaring telt, rijden alle medewerkers zelf ook elektrisch. Zo kunnen ze de ervaringen uit de praktijk met hun klanten delen, maar ook met ons. Op vakantie met de Tesla Model 3: dat konden we vorig jaar al met jullie delen.

Natuurlijk hebben ze niet alleen maar elektrische auto's, je kunt alle type auto's leasen. Bijvoorbeeld een BMW 4-serie Gran Coupe of wat denk je van Ford Focus ST?

Autoblog heeft een partnership met Mobility Service om gezamenlijk lease gerelateerde content te maken.

Video: de belangrijkste trends in leasing van elektrische auto’s

Auteur: RubenPriest, gepost 21 september 2023 om 16:00 – 1 Reactie

Een elektrische auto leasen. Wat zijn op dit moment de trends? Wouter en Sebastiaan van Mobility Service Nederland nemen de trends met je door.

Officieel: nieuwe BMW 5 Serie en i5 (tot 601 pk)

Auteur: RubenPriest, gepost 24 mei 2023 om 14:00 – 49 Reacties

officieel: nieuwe BMW 5 Serie en i5 (tot 601 pk)

BMW heeft de nieuwe 5 Serie gepresenteerd, inclusief voor het eerst een volledig elektrische versie, de BMW i5.

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Door Branded content op 7 november 2025

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Iedereen heeft wel een mening over elektrische auto’s. Er bestaan ook hardnekkige mythes die nu maar eens de wereld moeten worden uitgeholpen.

Nieuwe directeur voor Blankert Shortlease

Auteur: RubenPriest, gepost 10 mei 2023 om 09:01 – Reageer

Nieuwe directeur voor Blankert Shortlease

Blankert Shortlease heeft een nieuwe directeur.

Video: Speeddating tips voor je leaseauto!

Auteur: RubenPriest, gepost 13 april 2023 om 16:00 – 4 Reacties

video: Speeddating tips voor je leaseauto!

Een elektrische auto kiezen is nog niet zo makkelijk. Maar wat als je kort na elkaar kennis kunt maken met verschillende kandidaten?

Welke auto’s raadt de leasemaatschappij eigenlijk aan!?

Auteur: michaelras, gepost 4 april 2023 om 08:30 – 23 Reacties

Welke auto's raadt de leasemaatschappij eigenlijk aan!?

Als berijder heb je natuurlijk zelf ook voorkeur, maar wat raden de professionals aan?

Elektrische auto’s met een leasebudget van €1600

Auteur: RubenPriest, gepost 23 februari 2023 om 16:00 – 16 Reacties

Elektrische auto's met een leasebudget van €1600

We zetten de directiepet op en gaan shoppen voor een elektrische leaseauto.

Top 5 elektrische auto’s met leasebudget van €900

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2023 om 16:00 – 10 Reacties

Het is weer tijd om te shoppen. Een elektrische auto uitzoeken met een leasebudget van 900 euro!

Top 5 elektrische auto’s met leasebudget van €750

Auteur: RubenPriest, gepost 9 februari 2023 om 16:00 – 21 Reacties

Top 5 elektrische auto's met leasebudget van €750

Dit is onze top 5 elektrische auto’s met een leasebudget van 750 euro.

Prijs Jeep Avenger bekend, komt op tijd voor subsidie*

Auteur: willeme, gepost 11 januari 2023 om 16:03 – 8 Reacties

Prijs Jeep Avenger

De prijs van de Jeep Avenger is interessant te noemen. Dit zou weleens een hit kunnen worden in Nederland, als * er nog wat subsidie over blijft.

Goedkoper elektrische auto opladen met deze tips

Auteur: RubenPriest, gepost 22 december 2022 om 16:00 – 10 Reacties

Goedkoper elektrische auto opladen met deze tips

Aan de hand van deze tips kun je wellicht je elektrische auto goedkoper opladen.

Video: je leaseauto tunen, wat is er mogelijk?

Auteur: RubenPriest, gepost 8 december 2022 om 16:00 – 19 Reacties

Video: je leaseauto tunen, wat is er mogelijk?

Je leaseauto pimpen om net wat anders voor de dag te komen. Hoe zit dat eigenlijk?

De Nissan waar niemand van heeft gehoord

Auteur: advertorial, gepost 8 december 2022 om 11:05 – 17 Reacties

De Nissan waar niemand van heeft gehoord

In de categorie ‘onbekend maakt onbemind’ hebben we vandaag: de Nissan Ariya.

Is de Abarth 500e te duur?

Auteur: Michel, gepost 25 november 2022 om 14:58 – 18 Reacties

De Abarth 500e is niet alleen sneller dan de Fiat 500e maar ook flink duurder. Is dat dan ook té duur?

Grootste EV-expert van Nederland viert feestje

Auteur: willeme, gepost 14 november 2022 om 15:53 – 1 Reactie

grootste EV-expert

De grootste EV-expert is nu oud genoeg om Sesamstraat, het Jeugdjournaal én Het Klokhuis af te kijken.

Model Y is nu de goedkoopste Tesla van Nederland

Auteur: machielvdd, gepost 26 augustus 2022 om 11:35 – 55 Reacties

De Tesla Model Y is een klap goedkoper geworden met een nieuwe instapper. Dit wordt geheid een verkooptopper.

  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Pagina 7
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Winactie

Autoblog Spot van de Week

Autoblog Foto van de Maand

Autoblog rijtesten

  • Video: Lancia Ypsilon HF: een leuke poging, maar… #test
  • Hoe nuttig is de mogelijkheid om elektrisch te rijden met een Range Rover? Het is nog even wachten op een volledig elektrische Range Rover. Met de EV10daagse sorteert Autoblog alvast voor op wat komen gaat met de Range Rover P550e PHEV. Een plug-in hybride met een opgegeven elektrisch rijbereik van 120 kilometer WLTP. Dit is ook meteen het snoepje uit de line-up, het vlaggenschip. De P550e combineert een romige 3.0 zes-in-lijn turbobenzinemotor met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 550 pk en 800 Nm koppel, dat al tussen 2.000 en 5.000 tpm aanspreekbaar is. Ons exemplaar is een SV, met de fraaie Satijnglans lak. Licht heel fijn op het netvlies allemaal. De Range Rover P550e is geen nieuwe auto. Waarom dan deze test? Simpel. Ik wilde onderzoeken hoe nuttig de optie is om te stekkeren met dit model. Het Hollandse BPM-model beloont plug-in hybrides door de lage uitstoot op papier. De BPM op deze specifieke auto bedraagt slechts 705 euro. Daarmee komt de totaalprijs uit op 248.298 euro zoals de Range Rover op de foto’s. De echte kracht van deze aandrijflijn is de mogelijkheid tot snelladen. Steeds vaker zie je dat plug-in hybrides kunnen snelladen en ook deze Range Rover doet vrolijk mee. De 38,2 kWh accu is met 50 kW snelladen in 40 minuten tot 80 procent te laden. Nee, op de snelweg ga je normaal gesproken niet stoppen bij een Fastned om bij te laden. Maar steeds vaker kun je snelladen op plekken waar het wél nuttig is. Bij een restaurant, bouwmarkt, supermarkt. Noem maar op. In het kader van onderzoek ben ik met deze Range Rover P550e een weekendje naar Duitsland gegaan. Omdat je juist bij de grotere Duitse supermarkten steeds vaker van dit soort snelladers tegenkomt. In Nederland, bijvoorbeeld bij de Jumbo, begint het ook op gang te komen. Het was inderdaad bingo bij een Duitse Globus. Een hypermarkt waar je in kunt verdwalen. Denk aan een Walmart of een Target zoals in de VS. Op de parkeerplaats liet ik de Range Rover achter, met een lege accu aan de snellader. Het weekendje weg was met een stel mannen, dus de boodschappen waren redelijk “mannelijk”. Vlees zodat de barbecue kon draaien, broodjes, toch nog wat groente ter compensatie en wat wijn. We spendeerden 1 uur en 10 minuten in de Globus. Gewoon lekker op het gemakje, maar niet bewust tijdrekken of iets dergelijks. Bij terugkomst was de Range Rover P550e helemaal volgeladen. I rest my case dacht ik in mijn hoofd. Want dat is precies de casus die ik wilde testen. Bij het huisje konden we ook laden en daardoor heb ik in totaal behoorlijk wat kilometers elektrisch kunnen rijden. In Nederland laadde ik thuis bij een publieke laadpaal. Die 121 kilometer WLTP mag je meteen vergeten, zelfs de paus met een fluwelen rechtervoet gaat dat niet halen. Ik kwam uit op 82 realistische elektrische kilometers met een batterij van 100 procent. Niet slecht vond ik zelf. Ik heb pak ‘m beet 1.000 kilometer gereden in de periode met deze P550e. Het gemiddelde gecombineerde verbruik kwam uit op 7.5 liter op 100 km. Niet slecht toch voor zo’n bakbeest? Autoblog-lezers die mij een beetje kennen weten dat de rechtervoet soms wat zwaar is. Natuurlijk is in de naam der wetenschap het pedaal gevloerd in Duitsland. Die 550 gecombineerde pk’s is echt lekker. De elektromotor voorziet van direct koppel en het samenspel met de benzinemotor is uitmuntend. Bij sommige PHEVs voel je duidelijk wanneer de elektromotor stopt en de verbrandingsmotor het overneemt. Dit is zo goed als naadloos in de Range Rover P550e. De briljante zes-in-lijn slaat aan alsof je ’s ochtends uit bed stapt en op je tenen het huis verlaat, terwijl de vrouw des huizes zich nog een keer omdraait in bed. Het is dat je de toeren ziet klimmen en de zescilinder op de achtergrond zachtjes hoort brommen. En natuurlijk is het koppelafgifte merkbaar anders, maar de leek heeft die schakeling niet door. Echt fantastisch. Echt hard rijden is kinderlijke eenvoud, maar niet de kracht van een Range Rover. Zo’n woonkamer op wielen heeft een ledig gewicht van 2.880 kg. Dan is de 250 km/u aantikken even leuk, maar voelt niet heel comfortabel. Om nog maar te zwijgen over windgeruis. De lekkerste snelheid is doorjakkeren op een comfortabele 180 km/u. De stoelmassage voor de drie passagiers stonden aan (ook achterin) en voor je het weet waren we weer uitgerust thuis van dat weekendje weg. Een andere kracht van het PHEV-aspect is offroaden. Een elektromotor kan nog beter het gas doseren dan een verbrandingsmotor dat doet. Een Range Rover zit vol met snufjes dat de auto prima zelf jouw problemen kan oplossen op het onverharde, maar volledig elektrisch gaat dat nog lekkerder. En eerlijk is eerlijk. Het geluid van krakende takken, vogeltjes die fluiten in het bos en jij die als een gecamoufleerde commando door het bos tokkelt is toch fantastisch? Op dat soort momenten heb je geen verbrandingsmotor nodig. Met de Range Rover is ook een andere hindernis van de PHEV weggenomen. Vaak hebben plug-in hybrides een achterlijk kleine tank. Is de batterij leeg, dan sta je om de haverklap bij de pomp. De Range Rover heeft een 70-liter tank, waardoor je zelfs op een lege batterij nog zo’n 550 kilometer kunt rijden op benzine als je een beetje normaal doet. Conclusie? De Range Rover P550e heeft het spelletje van de plug-in hybride behoorlijk onder de knie. Riante tankinhoud, riante elektrisch range, snelladen. En: het werkt ook nog eens allemaal geweldig samen. What’s not to like? Als alle autofabrikanten de PHEV zo goed onder de knie krijgen voelt de PHEV niet als een handicap, maar als een uitstekende allrounder voor wie nog niet klaar is voor volledig elektrisch rijden. Ja, het prijskaartje van prestige rijden is niet voor iedereen weggelegd. Je krijgt er wel heel veel voor terug.
    Een stekker in een Range Rover, gebruik je die echt? #test
  • Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test
    Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test
  • De station is dood, leve de Volvo ES90 fastback #test

Meld je nu aan voor de Autoblog Nieuwsbrief

Mis niets van Autoblog! Schrijf je nu in en ontvang elke week de beste artikelen en video's in je mailbox.

  • Tip of vraag voor de redactie
  • Upload jouw spot hier
  • Mijn Auto Aanmelden

Hete discussies

De 5 autoplannen van D6641 Gelekt: dit is de nieuwe Renault Twingo!38 Politie neemt dikke bakken van trouwstoet in beslag36 De nieuwe Renault Twingo is hier: schattige EV voor minder dan € 20.000!35 Elon Musk is officieel een biljonair en geeft meer duidelijkheid over de Roadster27 Mercedes CLA-instapper komt naar Nederland! Dit is de prijs21 Ziehier, de eindbaas van alle Mercedessen20 Koop deze goedkope ‘sleeper’ en jouw hele buurt slaapt nooit meer19

Podcast #126: Renault Twingo + Flitsmeister verbod

Laatste Autoblog Spots

  • Renault 5 GT Turbo
  • Ferrari 488 GTB
  • Porsche 911 992 GT3
  • Mercedes G-Klasse G55
  • Chevrolet Camaro RS

VIDEO: Nog even snel de afslag pakken

VIDEO: Tip: rij nooit te stevig door in een dichte mist

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North