• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Occasion budget 50k

Op zoek naar een occasion met een budget van € 50.000. Wij zochten de opties voor je uit!

Gigantische SUV met zuinig motortje (35K): Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 10 februari 2024 om 14:00 – 54 Reacties

gigantische SUV met zuinig motortje

Een heel bijzondere categorie, maar er zijn mensen die hiermee worstelen. We gaan op zoek naar een hele grote gigantische SUV met zuinig motortje.

Premium gezinsauto voor 50 mille – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 23 december 2023 om 14:00 – 34 Reacties

premium gezinsauto

Wat kun je tegenwoordig nog kopen voor 50K als je een premium gezinsauto zoekt?

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Door Branded content op 7 november 2025

Vier mythes over elektrische auto’s slopen

Iedereen heeft wel een mening over elektrische auto’s. Er bestaan ook hardnekkige mythes die nu maar eens de wereld moeten worden uitgeholpen.

Sportcoupé met handbak en kofferbak – AB Advies

Auteur: willeme, gepost 12 augustus 2023 om 14:00 – 43 Reacties

sportcoupe met handbak

Speciaal voor een grijzende en grijnzende medewerker zoeken we nieuw transport, een sportcoupé met handbak. En het moet een beetje praktisch zijn, graag.

Snelle auto met hoge instap (40K) – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 29 juli 2023 om 14:00 – 46 Reacties

Vloeken in de kerk, maar we gaan het toch gewoon doen. Welke snelle auto met hoge instap moet je voor 40 mille kopen?

Welke Panamera moet ik kopen? AB Advies

Auteur: willeme, gepost 17 juni 2023 om 14:00 – 37 Reacties

welke Porsche Panamera

We gaan eens kijken welke Panamera je moet kopen.

Trackdayauto met achterwielaandrijving – AB Advies

Auteur: willeme, gepost 22 april 2023 om 14:00 – 29 Reacties

trackdayauto met achterwielaandrijving

Een trackdayauto met achterwielaandrijving is toch wel te vinden voor 40 mille? Nou, als het niet te zwaar mag zijn is de keuze niet reuze.

Autoblog Advies: dikke gezinsauto voor Wouter (45K)

Auteur: willeme, gepost 25 maart 2023 om 14:00 – 65 Reacties

dikke familieauto

Een dikke gezinsauto voor Wouter. Als dat geen BMW wordt, wat kan het dan wel worden?

PHEV Caravantrekker voor 47 mille – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 22 oktober 2022 om 14:00 – 16 Reacties

PHEV caravantrekker

Een PHEV caravantrekker voor dit geld. Man, dat is toch als een kind in een snoepwinkel!

Dikke auto met bescheiden motor (40k) – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 27 augustus 2022 om 15:00 – 43 Reacties

dikke auto met bescheiden motor

We gaan op zoek naar een dikke auto met bescheiden motor. Voor een behoorlijk onbescheiden bedrag!

Snelle luxe stationwagon voor toffe hond (45K) – AB Advies

Auteur: willeme, gepost 13 augustus 2022 om 14:00 – 48 Reacties

luxe en sportieve stationwagon

Een snelle luxe stationwagon. Niet te groot. Lekker premium.

Premium diesel SUV (40K) – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 11 juni 2022 om 14:00 – 25 Reacties

Premium diesel SUV

Een perfecte doch steeds zeldzamer wordende combinatie: een luxe SUV met een dikke diesel. Wat voor luxe premium diesel SUV’s koop je tegenwoordig nog voor 40 mille?

Sportieve en complete leaseauto voor 45 mille – Autoblog advies

Auteur: willeme, gepost 21 mei 2022 om 14:00 – 43 Reacties

sportieve en complete leaseauto

Een sportieve en complete leaseauto uitzoeken is niet zo makkelijk als het lijkt. Dat konden wij ondervinden voor een trouwe Autoblog-lezer.

Luxe familie SUV voor 60 mille – Autoblog advies

Auteur: willeme, gepost 7 mei 2022 om 14:00 – 37 Reacties

luxe familie SUV

Voor een bekende Autoblog-lezer zoeken we vandaag een luxe familie SUV met veel vermogen.

Originele PHEV crossover voor de familie voor 40.000

Auteur: willeme, gepost 27 november 2021 om 14:00 – 23 Reacties

Wat is de leukste PHEV crossover voor de familie tot zo’n 40 mille.

Rallyauto voor de straat (50K) – Autoblog advies

Auteur: willeme, gepost 16 oktober 2021 om 14:00 – 69 Reacties

Rallyauto voor de straat

We gaan terug naar de jaren ’90, op zoek naar de leukste rallyauto voor op de straat!

  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Winactie

Autoblog Spot van de Week

Autoblog Foto van de Maand

Autoblog rijtesten

  • Video: Lancia Ypsilon HF: een leuke poging, maar… #test
  • Hoe nuttig is de mogelijkheid om elektrisch te rijden met een Range Rover? Het is nog even wachten op een volledig elektrische Range Rover. Met de EV10daagse sorteert Autoblog alvast voor op wat komen gaat met de Range Rover P550e PHEV. Een plug-in hybride met een opgegeven elektrisch rijbereik van 120 kilometer WLTP. Dit is ook meteen het snoepje uit de line-up, het vlaggenschip. De P550e combineert een romige 3.0 zes-in-lijn turbobenzinemotor met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 550 pk en 800 Nm koppel, dat al tussen 2.000 en 5.000 tpm aanspreekbaar is. Ons exemplaar is een SV, met de fraaie Satijnglans lak. Licht heel fijn op het netvlies allemaal. De Range Rover P550e is geen nieuwe auto. Waarom dan deze test? Simpel. Ik wilde onderzoeken hoe nuttig de optie is om te stekkeren met dit model. Het Hollandse BPM-model beloont plug-in hybrides door de lage uitstoot op papier. De BPM op deze specifieke auto bedraagt slechts 705 euro. Daarmee komt de totaalprijs uit op 248.298 euro zoals de Range Rover op de foto’s. De echte kracht van deze aandrijflijn is de mogelijkheid tot snelladen. Steeds vaker zie je dat plug-in hybrides kunnen snelladen en ook deze Range Rover doet vrolijk mee. De 38,2 kWh accu is met 50 kW snelladen in 40 minuten tot 80 procent te laden. Nee, op de snelweg ga je normaal gesproken niet stoppen bij een Fastned om bij te laden. Maar steeds vaker kun je snelladen op plekken waar het wél nuttig is. Bij een restaurant, bouwmarkt, supermarkt. Noem maar op. In het kader van onderzoek ben ik met deze Range Rover P550e een weekendje naar Duitsland gegaan. Omdat je juist bij de grotere Duitse supermarkten steeds vaker van dit soort snelladers tegenkomt. In Nederland, bijvoorbeeld bij de Jumbo, begint het ook op gang te komen. Het was inderdaad bingo bij een Duitse Globus. Een hypermarkt waar je in kunt verdwalen. Denk aan een Walmart of een Target zoals in de VS. Op de parkeerplaats liet ik de Range Rover achter, met een lege accu aan de snellader. Het weekendje weg was met een stel mannen, dus de boodschappen waren redelijk “mannelijk”. Vlees zodat de barbecue kon draaien, broodjes, toch nog wat groente ter compensatie en wat wijn. We spendeerden 1 uur en 10 minuten in de Globus. Gewoon lekker op het gemakje, maar niet bewust tijdrekken of iets dergelijks. Bij terugkomst was de Range Rover P550e helemaal volgeladen. I rest my case dacht ik in mijn hoofd. Want dat is precies de casus die ik wilde testen. Bij het huisje konden we ook laden en daardoor heb ik in totaal behoorlijk wat kilometers elektrisch kunnen rijden. In Nederland laadde ik thuis bij een publieke laadpaal. Die 121 kilometer WLTP mag je meteen vergeten, zelfs de paus met een fluwelen rechtervoet gaat dat niet halen. Ik kwam uit op 82 realistische elektrische kilometers met een batterij van 100 procent. Niet slecht vond ik zelf. Ik heb pak ‘m beet 1.000 kilometer gereden in de periode met deze P550e. Het gemiddelde gecombineerde verbruik kwam uit op 7.5 liter op 100 km. Niet slecht toch voor zo’n bakbeest? Autoblog-lezers die mij een beetje kennen weten dat de rechtervoet soms wat zwaar is. Natuurlijk is in de naam der wetenschap het pedaal gevloerd in Duitsland. Die 550 gecombineerde pk’s is echt lekker. De elektromotor voorziet van direct koppel en het samenspel met de benzinemotor is uitmuntend. Bij sommige PHEVs voel je duidelijk wanneer de elektromotor stopt en de verbrandingsmotor het overneemt. Dit is zo goed als naadloos in de Range Rover P550e. De briljante zes-in-lijn slaat aan alsof je ’s ochtends uit bed stapt en op je tenen het huis verlaat, terwijl de vrouw des huizes zich nog een keer omdraait in bed. Het is dat je de toeren ziet klimmen en de zescilinder op de achtergrond zachtjes hoort brommen. En natuurlijk is het koppelafgifte merkbaar anders, maar de leek heeft die schakeling niet door. Echt fantastisch. Echt hard rijden is kinderlijke eenvoud, maar niet de kracht van een Range Rover. Zo’n woonkamer op wielen heeft een ledig gewicht van 2.880 kg. Dan is de 250 km/u aantikken even leuk, maar voelt niet heel comfortabel. Om nog maar te zwijgen over windgeruis. De lekkerste snelheid is doorjakkeren op een comfortabele 180 km/u. De stoelmassage voor de drie passagiers stonden aan (ook achterin) en voor je het weet waren we weer uitgerust thuis van dat weekendje weg. Een andere kracht van het PHEV-aspect is offroaden. Een elektromotor kan nog beter het gas doseren dan een verbrandingsmotor dat doet. Een Range Rover zit vol met snufjes dat de auto prima zelf jouw problemen kan oplossen op het onverharde, maar volledig elektrisch gaat dat nog lekkerder. En eerlijk is eerlijk. Het geluid van krakende takken, vogeltjes die fluiten in het bos en jij die als een gecamoufleerde commando door het bos tokkelt is toch fantastisch? Op dat soort momenten heb je geen verbrandingsmotor nodig. Met de Range Rover is ook een andere hindernis van de PHEV weggenomen. Vaak hebben plug-in hybrides een achterlijk kleine tank. Is de batterij leeg, dan sta je om de haverklap bij de pomp. De Range Rover heeft een 70-liter tank, waardoor je zelfs op een lege batterij nog zo’n 550 kilometer kunt rijden op benzine als je een beetje normaal doet. Conclusie? De Range Rover P550e heeft het spelletje van de plug-in hybride behoorlijk onder de knie. Riante tankinhoud, riante elektrisch range, snelladen. En: het werkt ook nog eens allemaal geweldig samen. What’s not to like? Als alle autofabrikanten de PHEV zo goed onder de knie krijgen voelt de PHEV niet als een handicap, maar als een uitstekende allrounder voor wie nog niet klaar is voor volledig elektrisch rijden. Ja, het prijskaartje van prestige rijden is niet voor iedereen weggelegd. Je krijgt er wel heel veel voor terug.
    Een stekker in een Range Rover, gebruik je die echt? #test
  • Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test
    Alpine A290 GT, is de instapper leuk genoeg? #test
  • De station is dood, leve de Volvo ES90 fastback #test

Meld je nu aan voor de Autoblog Nieuwsbrief

Mis niets van Autoblog! Schrijf je nu in en ontvang elke week de beste artikelen en video's in je mailbox.

  • Tip of vraag voor de redactie
  • Upload jouw spot hier
  • Mijn Auto Aanmelden

Hete discussies

De 5 autoplannen van D6641 Gelekt: dit is de nieuwe Renault Twingo!38 Politie neemt dikke bakken van trouwstoet in beslag36 De nieuwe Renault Twingo is hier: schattige EV voor minder dan € 20.000!35 Elon Musk is officieel een biljonair en geeft meer duidelijkheid over de Roadster25 BREEK: verplichte zonnepanelen op grote parkeerplaatsen24 Dít zijn de snelste elektrische auto’s naar 100 km/u23 Koop deze goedkope ‘sleeper’ en jouw hele buurt slaapt nooit meer19

Podcast #126: Renault Twingo + Flitsmeister verbod

Laatste Autoblog Spots

  • Ferrari Purosangue
  • Rolls-Royce Spectre
  • McLaren 600LT Spider
  • Lotus Europa S2
  • BMW XM

VIDEO: Nog even snel de afslag pakken

VIDEO: Tip: rij nooit te stevig door in een dichte mist

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North